Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 maja 2019, 21:48

Doskonała sprzedaż Resident Evil 2 przekroczyła oczekiwania firmy Capcom

Firma Capcom podzieliła się raportem finansowym za rok fiskalny 2018/2019. Wynika z niego, że choć motorem odniesionego przez nią sukcesu były premiery gier Resident Evil 2 i Devil May Cry 5, pozostałe tytuły z jej portfolio również dołożyły cegiełkę do tego wyniku.

Czwarty kwartał roku fiskalnego 2018/2019 dobiegł końca 31 marca, toteż firma Capcom podzieliła się raportem finansowym podsumowującym ostatnie dwanaście miesięcy jej działalności. Japoński wydawca ma powody do zadowolenia, gdyż olbrzymim sukcesem okazały się dwie wielkie premiery przygotowane przez niego na ten okres, czyli Resident Evil 2 oraz Devil May Cry 5; co ciekawe, sprzedaż tej pierwszej przekroczyła oczekiwania wydawcy.

Poza tym duże zyski przyniósł wciąż cieszący się popularnością Monster Hunter: World (do sklepów trafiło ponad dwanaście milionów egzemplarzy tego tytułu, co czyni go największym przebojem w historii firmy), a swoją cegiełkę do sukcesu osiągniętego przez tego wydawcę dołożyły również inne produkcje sygnowane jego logo, czyli Mega Man 11 oraz Street Fighter: 30th Anniversary Collection. Wpływ na doskonałe wyniki finansowe giganta z Kraju Kwitnącej Wiśni miała nawet sprzedaż Resident Evila VII: Biohazard.

Choć Capcom nie dzieli się konkretami na temat liczby sprzedanych egzemplarzy swoich tytułów, w opublikowanym przez niego raporcie można wyczytać, że sprzedaż netto jego gier wideo w roku fiskalnym 2019 wzrosła o niemal 12% w porównaniu z rokiem poprzednim, z kolei dochód operacyjny tego segmentu działalności firmy – o 22%.

Miłośnicy gier sygnowanych logo Capcomu nie mogą narzekać na brak świetnych gier. Sam wydawca natomiast świętuje sukces, bo tytuły z jego portfolio sprzedają się niczym świeże bułeczki. - Doskonała sprzedaż Resident Evil 2 przekroczyła oczekiwania firmy Capcom - wiadomość - 2019-05-07
Miłośnicy gier sygnowanych logo Capcomu nie mogą narzekać na brak świetnych gier. Sam wydawca natomiast świętuje sukces, bo tytuły z jego portfolio sprzedają się niczym świeże bułeczki.

Jakie plany na przyszłość ma japoński gigant? Przede wszystkim zamierza zwiększyć sprzedaż swoich produktów w ramach dystrybucji cyfrowej i wyraźniej zaznaczyć obecność w świecie e-sportu („podwajając” zaangażowanie w ten sektor i czyniąc go „priorytetowym obszarem”, jednocześnie próbując zwiększyć liczbę graczy między innymi poprzez organizację lig dla Street Fightera). Wydawca nie dzieli się jednak żadnymi szczegółami na temat tego, jakie niezapowiedziane jeszcze produkcje zamierza oddać w ręce graczy w przyszłości – na takie ogłoszenia zapewne przyjdzie nam poczekać do tegorocznych targów E3.

  1. Oficjalna strona internetowa firmy Capcom

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej