Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 lutego 2016, 20:50

autor: Ender

Doom – rozdzielczość 1080p oraz 60 klatek na sekundę na XOne i PS4

Według zapewnień studia id Software, silnik id Tech 6 zapewni bezkonkurencyjną wydajność i jakość oprawy graficznej w grze Doom. Dzięki temu konsolowe wersje tytułu mają działać w rozdzielczości 1080p i zapewnić obraz wyświetlany z prędkością 60 klatek na sekundę.

idTech 6 ma zapewnić wysoką wydajność oprawy graficznej bez względu na platformę sprzętową - Doom – rozdzielczość 1080p oraz 60 fps-ów na Xboksie One i PlayStation 4 - wiadomość - 2016-02-25
idTech 6 ma zapewnić wysoką wydajność oprawy graficznej bez względu na platformę sprzętową

W trzeciej części artykułu opublikowanego na oficjalnym blogu Bethesdy, który poświęcony jest najnowszej odsłonie serii Doom, producenci tytułu chwalą się i możliwościami napędzającego grę silnika idTech 6. Engine został od podstaw zbudowany przez wewnętrzny zespół id Software, w którego skład weszło wielu byłych pracowników firmy Crytek. Wnieśli oni sporo nowych idei do opracowywanych technologii. Efekty ich pracy mają zadziwić graczy, zwłaszcza tych, którzy grają na konsolach. Billy Khan, główny programista, zajmujący się rozwijaniem silnika twierdzi:

Chcemy, by gracze dziwili się jak to możliwe, że Doom i inne gry wykorzystujące id Tech 6 mogą być tak widowiskowe, działając przy tym w rozdzielczości 1080p z obrazem wyświetlanym z prędkością 60 klatek na sekundę, na wszystkich obsługiwanych platformach sprzętowych; i to podczas gdy konkurencyjne tytuły nie są nawet w stanie przekroczyć pułapu 30 klatek na sekundę. Naszym celem jest najlepiej wyglądająca produkcja, obsługująca rozdzielczość 1080p i 60 fpsów.

Inni pracujący z idTech 6 programiści i artyści chwalą engine za elastyczność oraz przystępność, a także opcje przyśpieszające tworzenie nowych wirtualnych światów i postaci. Równie istotne wydają się ułatwienia przy pracy z produkcjami multiplatformowymi. Na razie formalnie Doom pozostaje jednak jedyną grą, która powstaje przy użyciu nowego silnika id Software.

Podejście id Software do konsolowych wersji Dooma wydaje się niezwykle rozsądne, zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę, że gracze będą mieli do czynienia z szybki FPS-em, w którym liczba wyświetlanych klatek obrazu wpływa na satysfakcję płynącą z rozgrywki. Do tej pory, niewiele wysokobudżetowych strzelanek na platformach Sony i Microsoftu oferowało tego typu komfort zabawy.

Doom zadebiutuje w sklepach 13 maja tego roku.

  1. Kompendium wiedzy o grze Doom
  2. Oficjalna strona gry Doom
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Doom

Doom