Doom – rozdzielczość 1080p oraz 60 klatek na sekundę na XOne i PS4

Według zapewnień studia id Software, silnik id Tech 6 zapewni bezkonkurencyjną wydajność i jakość oprawy graficznej w grze Doom. Dzięki temu konsolowe wersje tytułu mają działać w rozdzielczości 1080p i zapewnić obraz wyświetlany z prędkością 60 klatek na sekundę.

Michał Kułakowski

idTech 6 ma zapewnić wysoką wydajność oprawy graficznej bez względu na platformę sprzętową

W trzeciej części artykułu opublikowanego na oficjalnym blogu Bethesdy, który poświęcony jest najnowszej odsłonie serii Doom, producenci tytułu chwalą się i możliwościami napędzającego grę silnika idTech 6. Engine został od podstaw zbudowany przez wewnętrzny zespół id Software, w którego skład weszło wielu byłych pracowników firmy Crytek. Wnieśli oni sporo nowych idei do opracowywanych technologii. Efekty ich pracy mają zadziwić graczy, zwłaszcza tych, którzy grają na konsolach. Billy Khan, główny programista, zajmujący się rozwijaniem silnika twierdzi:

Chcemy, by gracze dziwili się jak to możliwe, że Doom i inne gry wykorzystujące id Tech 6 mogą być tak widowiskowe, działając przy tym w rozdzielczości 1080p z obrazem wyświetlanym z prędkością 60 klatek na sekundę, na wszystkich obsługiwanych platformach sprzętowych; i to podczas gdy konkurencyjne tytuły nie są nawet w stanie przekroczyć pułapu 30 klatek na sekundę. Naszym celem jest najlepiej wyglądająca produkcja, obsługująca rozdzielczość 1080p i 60 fpsów.

Inni pracujący z idTech 6 programiści i artyści chwalą engine za elastyczność oraz przystępność, a także opcje przyśpieszające tworzenie nowych wirtualnych światów i postaci. Równie istotne wydają się ułatwienia przy pracy z produkcjami multiplatformowymi. Na razie formalnie Doom pozostaje jednak jedyną grą, która powstaje przy użyciu nowego silnika id Software.

Podejście id Software do konsolowych wersji Dooma wydaje się niezwykle rozsądne, zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę, że gracze będą mieli do czynienia z szybki FPS-em, w którym liczba wyświetlanych klatek obrazu wpływa na satysfakcję płynącą z rozgrywki. Do tej pory, niewiele wysokobudżetowych strzelanek na platformach Sony i Microsoftu oferowało tego typu komfort zabawy.

Doom zadebiutuje w sklepach 13 maja tego roku.

  1. Kompendium wiedzy o grze Doom
  2. Oficjalna strona gry Doom
Doom

Doom

PC PlayStation Xbox Nintendo
po premierze

Data wydania: 13 maja 2016

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.2

Gracze

9.6

Steam

8.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2016-02-25
23:35

PanWaras Legend

PanWaras

Na konsoli nie ma potrzeby robić gier na 60fps. 30 to w zupełności wystarczająca ilość.

Komentarz: PanWaras
2016-02-25
23:36

Wiarołomca Senator

super, wreszcie konsole maja to co pc od wielu lat :) good job :)

Komentarz: Wiarołomca
2016-02-26
00:36

A.l.e.X Legend

A.l.e.X
👍

idTech6 to wspaniały silnik, poza tym obie konsole są świetne !

Komentarz: A.l.e.X
2016-02-26
12:15

zanonimizowany1099261 Konsul

👍

łał pełen sukces, tylko że na PC nie będzie 60 bo będzie bez limitu :D kolejny raz strzela PC w tostery :D

Komentarz: zanonimizowany1099261
2016-02-26
17:23

hinson Generał

😈

Granie na padzie w FPSY to najwyżej na poziomie trudności casual! Klawiatura mechaniczna Roccat Ryos MK Cherry w duecie z Roccat Kiro i jedziemy z tym z koksem w maju na najwyższym poziomie trudności!

Komentarz: hinson

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl