Diablo III – szczegółowe informacje odnośnie patcha 1.0.8
Ruszyły oficjalne testy najnowszej aktualizacji do Diablo III, oznaczonej numerem 1.0.8. Z tej okazji twórcy gry opublikowali szczegółowy wykaz wszystkich zmian zawartych w nadchodzącym patchu, który skupia się przede wszystkim na poprawieniu i wzbogaceniu rozgrywki w trybie kooperacji.
Michał Marian
Przedstawione poniżej informacje i szczegóły dotyczące aktualizacji 1.0.8 nie są ostateczne i mogą ulec zmianie w wyniku prowadzonych obecnie testów.
Prace nad patchem 1.0.8 do Diablo III powoli dobiegają końca. Chętni mogą już teraz testować aktualizację na Publicznym Serwerze Testowym (ang. – Public Test Realm). Z tej okazji autorzy opublikowali szczegółowy wykaz zmian wchodzących w skład zbliżającego się uaktualnienia.
Zmiany ogólne
- Dostępna jest głośno zapowiadana opcja Identyfikuj Wszystko.
- Gracze otrzymują dodatkowe (10%) doświadczenie i złoto za każdego członka drużyny w trybie wieloosobowym (maksymalnie 30%). Premie kumulują się z bonusami z paragonów, systemu siły potworów, przedmiotów i kapliczek.
- Dodano globalne powiadomienia informujące o rozpoczęciu przez jednego z graczy walki z elitarnym potworem (grupą) lub pogoni za goblinem skarbnikiem.
- Gracze na 60 poziomie doświadczenia otrzymują teraz punkty doświadczenia za wypełnianie zadań.
Usprawnienia systemu Battle.net
- Dodano znaczniki do systemu dobierania graczy: Brak znacznika, Zadania, Potyczki oraz Klucznicy.
- Można tworzyć rozmowy z udziałem wielu osób, a także wysyłać wiadomości do wszystkich znajomych naraz.
- Imiona z listy Ostatni Gracze będą od teraz usuwane po miesiącu.
- Dom aukcyjny będzie wyświetlać porównanie właściowości danego przedmiotu z tymi, posiadanymi przez równoważny element wyposażenia.
Zmiany w klasach
- Czas trwania umiejętności Archont (czarownik) będzie wydłużał się również w wyniku zdobywania asyst.
- Umiejętność Teleportacja (czarownik) pozwala od teraz na dowolne przemieszczanie się w obrębie jej zasięgu (o ile istnieje do danego miejsca ścieżka).
Usprawnienia rzemiosła
- Gracze mogą tworzyć jednocześnie wiele przedmiotów z tej samej grupy.
- W procesie tworzenia można wykorzystywać przedmioty znajdujące się w skrytce.
Zmiany w systemie potworów
- Ustawienie siły potworów na 1 lub wyżej skutkuje większą ilością przeciwników spotykanych w I, II i IV akcie na infernalnym poziomie trudności.
- Premia do żywotności potworów w grach wieloosobowych została zmniejszona do 50% za każdego gracza (wcześniej 70%).
Podsumowanie
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami deweloperów, aktualizacja 1.0.8 kładzie wyraźny nacisk na poprawienie kulejącego do tej pory systemu kooperacji. Jak łatwo zauważyć, tym razem zespół pracujący nad Diablo III odpuścił sobie kwestie balansowania klas i modyfikacji poszczególnych umiejętności. Na później odłożono także wcześniejszy pomysł zmiany dotychczasowego systemu przedmiotów (więcej na ten temat znajdziecie tu). Zamiast tego członkowie firmy Blizzard Entertainment wprowadzili szereg udogodnień i pokus, mających zachęcić graczy do wspólnej rozgrywki.
Ostateczna publikacja patcha 1.0.8 będzie kolejnym krokiem wykonanym przez deweloperów w kierunku oczekiwań graczy. Do tej pory zarzucali oni autorom tytułu m.in. nudny endgame, polegający tylko i wyłącznie na polowaniu w III akcie (zostanie to naprawione w patchu 1.0.8), brak korzyści płynących ze wspólnej gry w trybie kooperacji (zarzut ten wyeliminuje aktualizacja 1.0.8), nieopłacalny i nietrafiony system craftingu (próbę poprawienia tego aspektu gry podjął patch 1.0.7), brak balansu pomiędzy poszczególnymi legendarnymi i setowymi przedmiotami (prawdopodobnie w 1.0.9), a także brak trybu PvP (problem częściowo rozwiązany przy okazji okazji aktualizacji 1.0.7). Słowem, każde kolejne uaktualnienie będzie miało najprawdopodobniej na celu zbliżenie poziomu i charakterystyki rozgrywki do tego znanego z poprzedniej odsłony serii – Diablo II: Pan Zniszczenia, która nawet pomimo upływu lat cieszy się sporą popularnością, a wielu graczy darzy ją olbrzymim sentymentem.
Zainteresowanych wzięciem udziału w testach nadchodzącej aktualizacji zachęcamy do zapoznania się z instrukcją podłączenia do Publicznego Serwera Testowego, która dostępna jest pod tym adresem. Natomiast szczegółowy wykaz wszystkich zmian zawartych w patchu 1.0.8 znajdziecie tu.
GRYOnline
Gracze
Komentarze czytelników
Child of Pain Legend
[5]
Była, była... Wszystko co Blizzard robił kiedys bylo niby lepsze, ludzie sie spuszczaja nad Diablo 2, Warcraftem 3, podstawką WoWa i Burning Crusade a jednak nadal masowo kupują nowe gry Blizza jakbyśmy długo nie czekali, popierając ich zmiany i eksperymenty, vide itemizacja w D3 podobna do WoWa, RAMH czy koniecznosc bycia online.
Nie bronie Diablo 3, sam wbiłem 60 lvl, pograłem troche na Inferno, w Diablo 2 wcale nie grałem na battlenecie ale nie było tam ciągle wypadów na mefista ewentualnie Baala w dodatku bo oczywiscie mieli najlepszy drop? Rowniez nastawienia graczy sie zmienily, kiedys w tytul grales i grales, teraz łepek który ma wolne przejdzie tytuł w 24h po premierze, wrzuci wszystko na youtube i masy stekaja, ze nic nie ma do roboty jak szybko przeszedł.
Ja tam czekam na dodatek, wyniki sprzedazy i ewentualne zmiany ale bardziej interesujaca bedzie dla mnie obserwacja tych zmian, reakcji ludzi niz samo granie szczerze mowiac.
Persecuted Legend
@Up
To że ludzie kupują, jest efektem działania wielu czynników: hype, siła marki, legenda blizzarda, "wyposzczenie" graczy (ponad 10 lat czekania to jednak sporo). Blizzard ciągle bazuje na swojej "zajebistości", ale taki stan rzeczy nie będzie trwał wiecznie, łaska pańska na pstrym koniu jeździ... Jeżeli hype nie będzie szedł w parze z jakością to i "zajebistość" nie pomoże.
Sam czekam na dodatek i ciągle mam nadzieję że następca Wilsona pójdzie po rozum do głowy. Blizzard postąpił tak, jakby zupełnie zapomniał o co chodziło w Diablo. Przyjemność zdobywania lootu (esencję tej gry!) zabili zachłannością w postaci domu aukcyjnego. Swoje trzy grosze dołożył beznadziejny generator przedmiotów, słaby crafting, nachalna fabuła (która męczy przy przechodzeniu jej X razy), brak PvP (które potem zostało sklecone na kolanie), nierówne akty (pierwszy jest super, potem jest już tylko gorzej), customizacja postaci ograniczona do minimum, możliwość przebudowania bohatera w każdej chwili itd. Ja już po ukończeniu dwóch poziomów trudności jedną postacią miałem dość. Do 60 poziomu dobiłem niejako z poczucia obowiązku... To nie jest Diablo na jakie czekałem.
wcogram Generał
Bierzcie poprawkę na to iż byliście te 10-12 lat młodsi, inaczej odbieraliście gry gdy było ich mniej i były robione z większą lub mniejszą pasją przez studia. Teraz to kasa i robione wszystko pod jak największy ogół ludzi czyli casuali. Wszystko aby zaspokoić wszystkich dopóki się da. Uda się raz uda się w połowie drugi, a na trzecim się przejadą.
Obecnie game director to: Wyatt Cheng lub Travis Day i po ich odpowiedziach czyli laniu wody, ciągle przeplatają się jedne słowa: nie rozmawialiśmy o tym, nie wiemy jak to powinno wyglądać itd. Oni chyba zapomnieli iż D3 robili 10-12 lat, a od 2010 gra jest przerabiana pod casual konsola gracza.
BmrQ3 Generał
Dodano globalne powiadomienia informujące o rozpoczęciu przez jednego z graczy walki z elitarnym potworem (grupą) lub pogoni za goblinem skarbnikiem.
Świetne rozwiązanie, wpadając w jakąś mocno upierdliwą grupę elit nie ma często czasu na zwoływanie ekipy przez czat.
Dom aukcyjny będzie wyświetlać porównanie właściowości danego przedmiotu z tymi, posiadanymi przez równoważny element wyposażenia.
To akurat powinno zostać wprowadzone już dawno temu, wklepywanie przedmiotów w czat i porównywanie ich dopiero po utworzeniu gry jest strasznie męczące.
Czas trwania umiejętności Archont (czarownik) będzie wydłużał się również w wyniku zdobywania asyst.
Dobrze, że pomyśleli w końcu o biednych czarownikach, arachont to świetny build niestety dotychczas nadawał się jedynie do gry solo jeśli nie posiadało się na prawdę solidnego ekwipunku, może teraz w grach publicznych przestanie przeważać jedyna słuszna strategia na frost nove od której można dostać zakwasów w palcach lewej ręki od spamowania novami i diamentową skórą. Zmiana w przypadku teleportu też dobra, to bardzo przydatna umiejętność niestety ten mizerny zasięg jest strasznie irytujący i zawsze wolałem zastąpić ją czymś bardziej przydatnym.
Ustawienie siły potworów na 1 lub wyżej skutkuje większą ilością przeciwników spotykanych w I, II i IV akcie na infernalnym poziomie trudności.
Już nie mogę się doczekać farmienia w pierwszym akcie :)
Świetnie, że zabrali się za usprawnianie trybu kooperacji, bo ostatnimi czasy grywam niemal wyłącznie w grach publicznych. Samotna farma bardzo szybko staje się nużąca więc jak dla mnie kolejny duży krok ku lepszemu ze strony blizza. Wszystkim narzekającym natomiast polecam zainstalować sobie diablo II bez dodatku i aktualizacji i sprawdzić jak biedne było na początku w stosunku do tego co oferuje LoD z 1.13, bo chyba zapomnieli :)
Oburzony Konsul
Diablo 3 może uratować tylko usunięcie AH z goldem.
