Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 września 2014, 21:16

autor: Draug

Destiny – 325 mln USD faktycznego przychodu przez 5 dni na rynku

Firma Activision przedstawiła kolejne wyniki sprzedaży gry Destiny, informując, że w ciągu pierwszych pięciu dni na rynku FPS studia Bungie zarobił 325 milionów dolarów (tym razem dane dotyczą egzemplarzy sprzedanych w ręce graczy, a nie wysłanych do sklepów). Przy okazji deweloper ujawnił, iż przez tydzień od premiery gry gracze spędzili z nią ponad 100 milionów godzin.

Destiny w skrócie:
  • Producent: Bungie Software (Halo)
  • Wydawca: Activision
  • Gatunek: FPS w realiach science-fiction z rozbudowanymi funkcjami sieciowymi
  • Platformy sprzętowe: X360, PS3, XOne, PS4
  • Termin premiery: 9 września 2014
  • Nasza ocena: 6.5 / 10 (Kacper Pitala)

Zdaję sobie sprawę, że tytuł niniejszej wiadomości może wywołać u Was konsternację, skoro kilka dni temu informowaliśmy, iż Destiny wygenerowało „500 mln dolarów przychodu w pierwszym dniu sprzedaży”, a teraz nagle jest mowa o mniejszej kwocie. Różnica między oboma newsami polega na tym, że wówczas doniesienia dotyczyły jedynie wartości egzemplarzy gry rozesłanych do sklepów na całym świecie, natomiast teraz firma Activision podzieliła się wysokością przychodu ze sprzedaży najnowszego FPS-a studia Bungie Software w ręce graczy – która wyniosła właśnie 325 milionów dolarów w ciągu pięciu dni od momentu premiery omawianej produkcji. Dzisiejsze dane również dotyczą całego globu i są wynikiem syntezy danych dostarczonych między innymi przez firmę Chart-Track i różne sklepy oraz obliczenia i szacunki dokonane przez Activision.

Przychody Destiny nie są tak wielkie, jak mogło się wydawać, ale nie zmienia to faktu, że mamy do czynienia z najlepszym debiutem nowej marki w dziejach naszej branży. - Destiny – 325 mln dolarów faktycznego przychodu przez 5 dni na rynku - wiadomość - 2014-09-17
Przychody Destiny nie są tak wielkie, jak mogło się wydawać, ale nie zmienia to faktu, że mamy do czynienia z najlepszym debiutem nowej marki w dziejach naszej branży.

Co więcej, Bungie przedstawiło statystyki swojego dzieła za pierwszy tydzień jego obecności na rynku. Okazało się, że w ciągu siedmiu dni gracze spędzili łącznie ponad 100 milionów godzin w skórze Hunterów, Titanów i Warlocków, biorąc udział w 137 milionach różnych aktywności.

”To wynik równający Destiny z naszymi najbardziej popularnymi grami z serii Call of Duty, która jest oczywistym liderem branży” – skomentował statystyki FPS-a studia Bungie prezes Activision Publishing, Eric Hirshberg. – „Miliony graczy mają świetną zabawę z Destiny i nie mogą oderwać się od kontrolerów. A to dopiero początek. Destiny stanowi platformę, która będzie rosła i ewoluowała; utrzymamy bliską współpracę z naszymi partnerami z Bungie, by dostarczyć do gry dużo nowych doświadczeń i nowej zawartości”

Wygląda więc na to, że pomimo nie najlepszych recenzji (które prawdopodobnie pozbawią dewelopera 2,5-milionowej premii od wydawcy), Activision uważa Destiny za kurę znoszącą złote jajka i jest zadowolone z wyników finansowych osiągniętych przez grę. A może to tylko tak zwany „PR-owy bełkot” i lada dzień dowiemy się o jakichś zwolnieniach w studiu Bungie Software albo zyskamy inny dowód na to, że rzeczywistość wcale nie przedstawia się tak kolorowo, jak maluje ją Eric Hirshberg? Jak sądzicie?

Destiny

Destiny