Dante's Inferno w wersji dla graczy

Literatura piękna często znajduje swoje interpretacje w innych dziedzinach kultury, takich jak sztuka, muzyka czy też film. Wykreowana na przestrzeni dziejów, przez natchniętych weną artystów spuścizna ...

Przemysław Bartula

Literatura piękna często znajduje swoje interpretacje w innych dziedzinach kultury, takich jak sztuka, muzyka czy też film. Wykreowana na przestrzeni dziejów, przez natchnionych weną artystów spuścizna, do dziś dnia stanowi kolebkę obecnego wizerunku historyczno-kulturowego. Dlaczego więc nie sięgnąć do takich klasycznych źródeł jeżeli chodzi o rynek gier komputerowych?

Otóż, jak podaje serwis Videogaming247, studio Electronic Arts pracuje nad komputerową adaptacją pierwszej księgi Boskiej komedii, autorstwa Dante Alighieri – Inferno. Szczegóły produkcji nie są na razie znane. Co więcej, filmowa interpretacja, o prawa której walczą obecnie największe wytwórnie filmowe w USA będzie bazować właśnie na owym projekcie. EA planuje wypuścić tytuł najprawdopodobniej, w drugiej połowie 2009 roku.

Dante's Inferno w wersji dla graczy - ilustracja #1

Dla przypomnienia, Boska komedia – jest to średniowieczny tryptyk (powstały w latach 1307 – 1321), uważany powszechnie za kunsztowną ilustrację filozofii i historii renesansu oraz dogłębną interpretację średniowiecznego świata. Trzy księgi, które składają się na ten epicki poemat to: Inferno (Piekło), Purgatorio (Czyściec) i Paradiso (Raj). Utwór ten, pisany w formie pierwszoosobowej, opowiada o podróży Dante’go przez wspomniane trzy światy zmarłych. Według autora Inferno jawi się jako ogromny stożek, zwężający się ku dołowi. Podzielony jest on na dziewięć okręgów piekielnych, w których przebywają coraz to więksi grzesznicy. Na samym dole, u wierzchołka tego odwróconego stożka, zasiada sam Lucyfer.

Obraz piekła przewijał się już w wielu grach komputerowych, lecz ukazanie go takim, jakim widział go Dante, jest wielce obiecującym materiałem na wirtualny scenariusz.

Dante's Inferno

Dante's Inferno

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 5 lutego 2010

Informacje o Grze
6.9

GRYOnline

7.7

Gracze

OCEŃ
Oceny
  • EA / Electronic Arts
Podobało się?

0

Przemysław Bartula

Autor: Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

Trzecia część interaktywnego opowiadania Jacka Piekary

Następny
Trzecia część interaktywnego opowiadania Jacka Piekary

DS najlepiej sprzedającym sie handheldem

Poprzedni
DS najlepiej sprzedającym sie handheldem

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl