Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 października 2008, 17:17

Dante's Inferno w wersji dla graczy

Literatura piękna często znajduje swoje interpretacje w innych dziedzinach kultury, takich jak sztuka, muzyka czy też film. Wykreowana na przestrzeni dziejów, przez natchniętych weną artystów spuścizna ...

Literatura piękna często znajduje swoje interpretacje w innych dziedzinach kultury, takich jak sztuka, muzyka czy też film. Wykreowana na przestrzeni dziejów, przez natchnionych weną artystów spuścizna, do dziś dnia stanowi kolebkę obecnego wizerunku historyczno-kulturowego. Dlaczego więc nie sięgnąć do takich klasycznych źródeł jeżeli chodzi o rynek gier komputerowych?

Otóż, jak podaje serwis Videogaming247, studio Electronic Arts pracuje nad komputerową adaptacją pierwszej księgi Boskiej komedii, autorstwa Dante Alighieri – Inferno. Szczegóły produkcji nie są na razie znane. Co więcej, filmowa interpretacja, o prawa której walczą obecnie największe wytwórnie filmowe w USA będzie bazować właśnie na owym projekcie. EA planuje wypuścić tytuł najprawdopodobniej, w drugiej połowie 2009 roku.

Dante's Inferno w wersji dla graczy - ilustracja #1

Dla przypomnienia, Boska komedia – jest to średniowieczny tryptyk (powstały w latach 1307 – 1321), uważany powszechnie za kunsztowną ilustrację filozofii i historii renesansu oraz dogłębną interpretację średniowiecznego świata. Trzy księgi, które składają się na ten epicki poemat to: Inferno (Piekło), Purgatorio (Czyściec) i Paradiso (Raj). Utwór ten, pisany w formie pierwszoosobowej, opowiada o podróży Dante’go przez wspomniane trzy światy zmarłych. Według autora Inferno jawi się jako ogromny stożek, zwężający się ku dołowi. Podzielony jest on na dziewięć okręgów piekielnych, w których przebywają coraz to więksi grzesznicy. Na samym dole, u wierzchołka tego odwróconego stożka, zasiada sam Lucyfer.

Obraz piekła przewijał się już w wielu grach komputerowych, lecz ukazanie go takim, jakim widział go Dante, jest wielce obiecującym materiałem na wirtualny scenariusz.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej