Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 sierpnia 2019, 09:10

autor: Bartosz Świątek

Cyberpunk 2077 z mapą mniejszą od Wiedźmina 3 - ale zawartości nie zabraknie

Serwis GamesRadar+ przeprowadził wywiad z Ryszardem Borzymowskim ze studia CD Projekt RED. Jednym z tematów rozmowy była mapa Cyberpunka 2077. Okazuje się, że pod względem powierzchni, świat gry może być nieco mniejszy od tego, który znamy z Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu.

Mapa Cyberpunka 2077 jest zbudowana inaczej niż ta z Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu. - Cyberpunk 2077 z mapą mniejszą od Wiedźmina 3 - ale zawartości nie zabraknie - wiadomość - 2019-08-23
Mapa Cyberpunka 2077 jest zbudowana inaczej niż ta z Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu.

W SKRÓCIE:

  1. mapa Cyberpunka 2077 będzie nieco mniejsza od tej z Wiedźmina 3;
  2. lokacje mają być gęściej wypełnione zawartością.

W czasie targów gamescom 2019 serwis GamesRadar+ przeprowadził wywiad z Ryszardem Borzymowskim z firmy CD Projekt RED. Jednym z tematów rozmowy była wielkość mapy w nadchodzącej grze studia, czyli wyczekiwanym, futurystycznym Cyberpunku 2077. Okazuje się, że świat, który przyjdzie eksplorować graczom, może być nieco mniejszy od tego, który znamy z Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu. Obszar będzie miał mniej kilometrów kwadratowych, ale znajdziemy na nim znacznie więcej zawartości.

Jeśli spojrzeć na samą powierzchnię pod względem kilometrów kwadratowych, to Cyberpunk 2077 może być nawet trochę mniejszy niż Wiedźmin 3, ale liczy się gęstość zawartości. Wzięliśmy świat podobnej wielkości jak w Wiedźminie i ścisnęliśmy go, usuwając pustkowia - stwierdził deweloper.

Takie podejście zostało wymuszone przez specyfikę gry - twórcy chcieli, by Night City było naprawdę wiarygodną i pełną życia metropolią. Zamierzonego efektu nie dałoby się osiągnąć budując mapę podobnie, jak w Dzikim Gonie.

W Wiedźminie mieliśmy otwarty świat z rozległymi drogami i lasami pomiędzy mniejszymi miasteczkami i większymi miastami jak Novigrad, ale w Cyberpunku 2077 naszym polem działania jest Night City. To integralna część settingu, można powiedzieć, że to w zasadzie bohater (zbiorowy - przyp. red.), dlatego mapa musi być gęstsza. Nie uzyskalibyśmy efektu końcowego, który chcieliśmy osiągnąć, gdyby miasto nie było wiarygodne [...] Więc sprawiliśmy, że ożyło - powiedział Ryszard Borzymowski.

Przypominamy, że Cyberpunk 2077 zadebiutuje 16 kwietnia 2020 roku na pecetach oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Gra zostanie wydana w pełnej polskiej wersji językowej.

  1. Cyberpunk 2077 – strona oficjalna
  2. Wszystko o Cyberpunku 2077
  3. Cyberpunk 2077 na chłodno – analiza nadchodzącej gry CDPR
  4. Cyberpunk 2077 wygląda rewelacyjnie! Widzieliśmy gameplay na E3