Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 grudnia 2020, 09:20

Cyberpunk 2077 1.06 - patch usuwa poważny błąd na PC

Cyberpunk 2077 doczekał się kolejnego zestawu poprawek. Tych jest niewiele, ale twórcy rozwiązali problem z pewnym irytującym bugiem w pecetowej wersji gry.

Kiedy narzekania na stan techniczny Cyberpunka 2077 (głównie na konsolach) zaczęły przybierać na sile, studio CD Projekt RED obiecało jak najszybciej dostarczyć aktualizacje rozwiązujące najbardziej palące problemy. Efektem tego były pierwsze hotfiksy, z których ostatni wprowadził naprawdę sporo poprawek. Kolejne tego typu uaktualnienie Cyberpunka 2077 (oznaczone numerem 1.06) jest już dostępne, o czym poinformowano na oficjalnej stronie gry.

W porównaniu z poprzednim patchem hotfix 1.06 jest bardzo skromny – lista zmian sprowadza się do zaledwie trzech punktów. Niemniej dwa z nich wypada uznać za istotne. Pierwszy dotyczy lepszego wykorzystania pamięci oraz stabilniejszego działania gry na konsolach. Biorąc pod uwagę, że to właśnie za wydania na PlayStation 4 i Xboksa One najmocniej obrywa się twórcom, każda informacja o zmniejszeniu ryzyka przymusowego zamknięcia gry na tych urządzeniach to dobra wiadomość (o ile przekłada się to na stan faktyczny).

Druga z wymienionych zmian jest równie „mała”, co istotna. Otóż twórcy w końcu znieśli ograniczenie rozmiaru plików zapisu do 8 MB w pecetowym wydaniu Cyberpunka 2077. Dotychczas przekroczenie tego limitu skutkowało niemożliwością wczytania stanu gry, co oznaczało utratę często wielogodzinnych postępów. Niestety, hotfix 1.06 nie zmienia nic w kwestii już uszkodzonych plików zapisu. Poza tym rozwiązano problem ze znikającym Dum Dumem w zadaniu Drugi Konflikt (Second Conflict).

Niewielka liczba wprowadzonych zmian może dziwić po sporej aktualizacji 1.05. Możemy zgadywać, że CD Projekt uznał te poprawki za na tyle kluczowe, by koniecznie musiały pojawić się jeszcze w grudniu. Nowy rok zapewne przyniesie ze sobą kolejne hotfiksy, ale twórcy zapowiedzieli też dwa ogromne uaktualnienia. Pierwsze z nich pojawi się jeszcze w styczniu i – miejmy nadzieję – wraz z nim pożegnamy się ze sporą armią bugów i niedoróbek dręczących Cyberpunka 2077.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej