Autorzy Serpent in the Staglands, czyli jednego z najciekawszych i jednocześnie najtrudniejszych RPG-ów zeszłego roku, zapowiedzieli swój kolejny projekt. Okazało się nim utrzymane w klimacie cyberpunkowym turowe RPG Copper Dreams.

Niezależne studio Whalenought szybko wyrasta na jeden z najciekawszych zespołów zajmujących się obecnie produkcją gier RPG. Ekipa ta zadebiutowała w 2013 roku bezwzględnym mobilnym hack-n-slash’em Isle of Bxnes, a w zeszłym roku wypuściła na pecety wyśmienite Serpent in the Staglands, które pod wieloma względami odwoływało się do kultowego Darklands. Teraz twórcy ujawnili swój kolejny projekt i okazało się nim utrzymane w klimatach cyberpunkowych turowe RPG Copper Dreams. Produkcja zmierza wyłącznie na pecety i powinna zadebiutować w przyszłym roku. Twórcy zamierzają zebrać dodatkowe środki za pomocą serwisu Kickstarter i crowdfundingowa zbiórka wysteruje już wkrótce.
Akcja Copper Dreams toczyć się będzie w niedalekiej przyszłości na terenach wyspy Calitana. W miejsce to zsyłane są osoby, które zostają uznane przez władze za warte zbyt mało, aby marnotrawić na nie wyczerpujące się w szybkim tempie zasoby planety. Odcięta od świata i pozbawiona wsparcia wyspa zamienia się w prawdziwe piekło na Ziemi, kontrolowane przez bezwzględne syndykaty przestępcze, żelazną ręką rządzące skromnymi zasobami żywności i surowców. Gracze pokierują najnowszym nieszczęśnikiem zesłanym na Calitanę i ich zadaniem ma być przede wszystkim zagwarantowanie przetrwania bohatera oraz ludzi, którzy zdecydują się za nim podążać.
Ga położy duży nacisk na walkę. Starcia podzielone zostaną na tury i gracz nigdy nie będzie się musiał spieszyć z wydawaniem rozkazów. Jednocześnie każda akcja postaci będzie trwała określoną ilość czasu, a wykonywanie poleceń odbywać się ma w czasie rzeczywistym. Tym samym właściwe zgranie ataków i innych czynności będzie miało kluczowe znaczenie dla sukcesu drużyny.
W przeciwieństwie do poprzednich dwóch RPG-ów studia Whalenought, Copper Dreams zaoferuje w pełni trójwymiarową grafikę, choć zachowany zostanie widok izometryczny. Autorzy zdecydowali się na taki krok, ponieważ mapy będą miały wiele wysokich obiektów i wykorzystywanie różnic w wysokościach odegra kluczową rolę w zabawie. Tym samym konieczne było umożliwienie funkcji obracania kamery. Dojdzie do tego dynamiczny system oświetlenia, który ma współgrać z mechanizmami skradankowymi. Gracze często będą np. sabotowali zasilanie w budynkach, aby ułatwić sobie cichą infiltrację. Nie zabraknie także włamywania się do systemów komputerowych oraz przeprogramowywania robotów strażniczych.
Jak na grę cyberpunkową przystało, w Copper Dreams pojawi się opcja wyposażania postaci w cyberwszczepy, które obok tradycyjnego ulepszania statystyk mają być główną metodą rozwijania bohaterów. Podczas zabawy będziemy mogli także zrobić użytek ze sporego zestawu futurystycznych gadżetów.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Steam

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.