Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPC
Okładka Serpent in the Staglands (PC)

Serpent in the Staglands PC

Opracowana przez niezależne studio Whalenought drużynowa gra RPG, nawiązująca do klasyki gatunku pokroju serii Baldur’s Gate. Jej akcja toczy się w tytułowej krainie Staglands, odznaczającej się surowym transylwańskim klimatem i niewysokim poziomem rozwoju technologii.

RPG | fantasy | widok izometryczny | crowdfunding | indie | klasyczne RPG

PC Windows
Okładka Serpent in the Staglands (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

28maja2015

28maja2015

Steam

Serpent in the Staglands to drużynowa gra cRPG z widokiem izometrycznym, inspirowana klasykami gatunku, takimi jak Baldur’s Gate czy Darklands. Za powstanie tytułu odpowiada niezależne amerykańskie studio Whalenought, zaś jego produkcję ukończono dzięki funduszom zebranym w serwisie Kickstarter.

Akcja gry przenosi nas do tytułowej krainy Staglands, cechującej się surowym transylwańskim klimatem oraz poziomem technologicznym odpowiadającym późnej epoce brązu. Wcielamy się w śmiertelną inkarnację księżycowego boga Necholai, który w dzień zimowego przesilenia zstępuje na Ziemię, aby uczestniczyć w zorganizowanym na swoją część festiwalu. Podczas próby otwarcia portalu powrotnego, Necholai zostaje jednak uwięziony wśród swoich wyznawców. Zdany jedynie na pomoc fanatycznego kapłana i grupy niegodnych zaufania akolitów, musi stworzyć drużynę, która pomoże mu przetrwać w nowym, niebezpiecznym środowisku i odnaleźć odpowiedzi na wszystkie nurtujące go pytania.

Rozgrywka łączy rozwiązania stosowane we współczesnych produkcjach cRPG z klasyczną mechaniką gatunku. Podczas zabawy kontrolujemy pięcioosobową drużynę bohaterów, których potęga stanowi wypadkową kombinacji sprzętu oraz ponad 100 różnych umiejętności magicznych, bitewnych i rzemieślniczych. Fabuła gry jest nieliniowa, pozwalając na swobodną eksplorację otwartego świata, złożonego z licznych pustkowi, miast, wieży, świątyń, lochów i jaskiń. Pomocą służy nam specjalny notatnik, gdzie możemy zapisywać informacje dotyczące kolejnych questów i zagadek – to jedyna opcja śledzenia postępów, w grze nie znajdziemy bowiem klasycznego dziennika lub listy zadań. Podczas podróży na naszej drodze staje rzecz jasna cała masa potworów, duchów, złych czarowników i zbuntowanych wyrzutków. Walka z nimi odbywa się w czasie rzeczywistym z systemem aktywnej pauzy, podczas której możemy podejmować decyzje taktyczne i wykorzystywać rozmaite zdolności specjalne członków drużyny.

Całość przedstawiona jest w klasycznym rzucie izometrycznym, a stworzona na silniku Unity 3D grafika gry jest mocno oldskulowa i znacznie bardziej rozpikselowana, niż w stanowiącym główną inspirację twórców Baldur’s Gate.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 7.2 / 10 na podstawie 30 głosów czytelników.

Gry podobne do Serpent in the Staglands

Wymagania wiekowe Serpent in the Staglands

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Serpent in the Staglands

PC Windows

PC Windows

Minimalne: Pentium 4 2.6 GHz, 4 GB RAM,karta grafiki 512 MB GeForce 8800 lub lepsza, 3 GB HDD, Windows XP

Testujemy Serpent in the Staglands - RPG tak hardkorowe, że aż boli
Testujemy Serpent in the Staglands - RPG tak hardkorowe, że aż boli

Przed premierą 21 stycznia 2015, 12:27

No dobrze, ale kim w ogóle bierzemy udział w tych zaskakująco wymagających walkach? Tworząc awatar naszego bóstwa oraz jego kompanów (maksymalnie czterech, można ich również rekrutować podczas podróży), nie wybieramy dla nich żadnej klasy. Cały rozwój postaci jest oparty o bardzo uniwersalny system, w którym o potędze decydują statystyki, ekwipunek oraz dobrane umiejętności. Te ostatnie możemy łączyć naprawdę dowolnie – absolutnie nic nie stoi na przeszkodzie, aby heros świetnie machał mieczem, a jednocześnie regularnie transmutował w kota i w międzyczasie leczył towarzyszy. Co istotne, niemal wszystkie postacie rozpoczynają z tego samego pułapu – określające ich statystyki nie różnią się praktycznie wcale, a to daje graczowi pełną swobodę w ich dalszym kreowaniu. Im wyższy poziom doświadczenia, tym jednak więcej punktów na polepszanie atrybutów otrzymujemy i wówczas różnica zaczyna być faktycznie odczuwalna.