Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 grudnia 2023, 13:26

Colossal Order obiecuje, że będzie „mądrzejsze” przy następnej grze po Cities Skylines 2

Szefowa studia Colossal Order stojącego za serią Cities: Skylines obiecała, że z problematycznej premiery „dwójki" zespół wyciągnie odpowiednie wnioski i przy kolejnej grze „mądrzej” zaplanuje zarówno proces produkcyjny, jak i sam moment debiutu.

Źródło fot. Colossal Order.
i

Pomimo że Cities: Skylines II zadebiutowało już ponad miesiąc temu, gra wciąż znajduje się na językach wielu graczy. Niestety, powodem tej wątpliwej popularności jest jej kiepski stan techniczny sprawiający, że fani wciąż chętniej ogrywają „doszlifowaną” pierwszą część.

Zarzuty do deweloperów na temat „niedopuszczalnego” stanu Skylines II spotkały się znów z odpowiedzą szefowej studia Colossal Order, Mariiny Hallikainen. Kobieta w swojej wypowiedzi broniła pracy kierowanego przez nią zespołu, twierdząc, że mimo wszystko nowy city-builder jest grą lepszą od pierwszej części.

Jej wypowiedź wzbudziła szeroki odzew społeczności, wobec czego CEO Colossal Order postanowiła – po raz kolejny – zabrać głos w dyskusji na oficjalnym forum gry.

Hallikainen ponownie posypała głowę popiołem, przyznając, że stan gry na premierę był fatalny. Jednocześnie obiecała, że jej zespół przy okazji następnej produkcji wyciągnie odpowiednie wnioski z tej kłopotliwej sytuacji.

Błędy zostały popełnione, ale wierzę w naukę i w to, że rozwój zarówno emocjonalny, jak i zawodowy jest możliwy, jeśli tylko jest taka wola. Tak więc niezależnie od tego, jaki będzie nasz następny tytuł, będziemy mądrzejsi zarówno w fazie rozwoju, jak i premiery. Słowa te niewiele teraz znaczą, ale po prostu będziemy musieli udowodnić swoją wartość przy następnej grze, którą wydamy.

Nowa gra od Colossal Order jednak raczej nie nadejdzie zbyt szybko, ponieważ zespół skupia się teraz mocno na naprawie i rozwoju Cities: Skylines II, które, jak zapewniła Hallikainen, ma być wspierane przez około 10 lat.

[…] Jednak mam nadzieję, że najpierw będziemy mogli skupić się na Cities: Skylines II przez około dekady.

Dodała, że mimo fatalnej premiery wciąż jest dumna z tego, co udało się osiągnąć w Cities: Skylines II.

Wierzę, że w tej grze jest wielkość. Nie przekłada się to na graczy tak, jak byśmy tego oczekiwali, i jest to coś, nad czym pracujemy.

Jestem dumna z wykonanej pracy i nawet jeśli zabrakło nam czasu, wiem, że zespół i ja pracujemy najciężej, jak tylko to możliwe, aby ulepszyć produkcję, tak aby problemy nie utrudniały doświadczenia.

Trzeba przyznać, że studio Colossal Order wzięło sobie ostrą krytykę do serca, ponieważ do gry regularnie trafiają łatki naprawiające jej najbardziej palące bolączki. Przykładowo wczorajsza aktualizacja o oznaczeniu 1.0.15f1 wprowadziła garść technicznych poprawek m.in. w zakresie poruszania się mieszkańców.

Przypomnę, że niedawno twórcy przedstawili nam zaktualizowaną „mapę drogową” Cities: Skylines II. Wedle niej pierwsza porcja dodatkowej zawartości, zatytułowana Beach Properties, powędruje do gry na początku przyszłego roku. Następnie nareszcie powinna odbyć się premiera tytułu w wersji konsolowej (na PS5 i XSX/S).

Marcin Przała

Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

więcej