Ekonomia w Cities Skylines 2 zostanie rozbudowana, ale nie na tyle, by sprawy finansowe odciągały graczy od rozbudowy miasta.
Studio Colossal Order omówiło kolejny element Cities: Skylines 2. Dziewiąty dziennik dewelopera skupia się na kwestiach związanych z gospodarką wirtualnego miasta.
Tradycyjnie deweloper opublikował spory wpis (do przeczytania na Steamie oraz oficjalnej stronie wydawcy), ale najważniejsze informacje streszczono w krótkim filmie. Materiał możecie obejrzeć poniżej.
Ambicją studia Colossal Order było stworzenie systemu bliższego rzeczywistej gospodarce niż w pierwszym Cities: Skylines, ale nie na tyle skomplikowanego, by odciągał gracza od budowania miasta. Dlatego też w CS 2 ekonomia niejako wspomaga gracza w rozwijaniu aglomeracji, m.in. poprzez dotacje rządowe na zasiłki dla bezrobotnych.
Miejcie przy tym na uwadze, że zakres tej pomocy będzie się zmniejszał wraz z rozrastaniem się metropolii. Lepiej więc prędzej lub później zainteresować się mechanikami związanymi z gospodarką (aczkolwiek gra nie zostawi nas samych sobie).

Zmiany w ekonomii Cities: Skylines 2 są niejako pokłosiem innych modyfikacji, o których pisaliśmy w ostatnich miesiącach.
Jeśli nie uda nam się zbalansować gospodarki, pomocne może być wzięcie kredytu. Pożyczki znamy już z „jedynki”, tyle że w CS 2 do wyboru będzie tylko jedna (zamiast trzech). Gracze będą mogli dostosować jej wysokość, ale nadal będą musieli ją zwracać w ratach co miesiąc (czy też dzień, bo każdy cykl dobowy to w grze jeden miesiąc).
Tak jak w przypadku usług, dróg itd., gracze będą mogli sprawdzić stan produkcji w mieście w osobnej zakładce w Cities: Skylines 2. Znajdą się tu informacje na temat wytwarzanych i importowanych dóbr, jak również o miejscu zbytu lub kupna każdego zasobu.
W panelu ekonomicznym pojawi się też zakładka budżetu, która umożliwi doglądanie przychodów i wydatków wirtualnej metropolii.

Strefy i podatki to podstawy ekonomii (nie tylko wirtualnej).Źródło: Colossal Order / Paradox Interactive.
Dodatkowe informacje znajdziecie we wpisie studia Colossal Order opublikowanym na oficjalnej stronie Paradoxu oraz na Steamie. Za tydzień dowiemy się więcej na temat postępów w grze.
Cities: Skylines 2 zadebiutuje 24 października. Gra ukaże się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Ponadto na premierę tytuł będzie dostępny w usługach Xbox Game Pass oraz PC Game Pass.
Może Cię zainteresować:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
8

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).