Twórcy Cities: Skylines 2 prezentują kolejne zmiany względem pierwszej odsłony popularnego city buildera. Dziś omówiono strefy oraz darmowe unikalne budynki.
Kolejny tydzień przynosi ze sobą nowy wpis studia Colossal Order. Tym razem twórcy Cities: Skylines 2 omówili mechaniki związane z dzielnicami oraz nowinkę w postaci budynków charakterystycznych (Signature Buildings).
Jeśli nie interesuje Was lektura długiego artykułu na oficjalnej stronie firmy Paradox Interactive, wydawca opublikował także krótki materiał wideo podsumowujący dziennik dewelopera. Materiał możecie obejrzeć poniżej.
Strefy w mieście działają na podobnej zasadzie co w pierwszym Cities: Skylines, przy czym w „dwójce” jest ich nieco więcej.
Na marginesie: Cities: Skylines 2 pozwoli na mieszanie europejskiego i amerykańskiego stylu budownictwa. Inna sprawa, że akurat tutaj gracze chcieliby nieco większej różnorodności (vide Reddit). Być może zobaczymy ją po premierze w nieuniknionych DLC?
Każdy rodzaj dzielnicy będzie mieć inne zapotrzebowania, ale strefy będą niejako zależne od siebie.
W miarę rozwoju miasta konieczne będzie monitorowanie wartości ziemi (Land Value) w poszczególnych dzielnicach, w czym pomoże specjalne narzędzie. Im bardziej dany obszar jest postrzegany jako „pożądany” przez mieszkańców i spółki, tym większa jego wartość dla miasta.

Unikalne budynki zapewnią korzyści lokalnie lub dla całej metropolii.Źródło: Colossal Order / Paradox Interactive.
Po tym wszystkim możemy przejść do nowości, jaką są budynki charakterystyczne. Signature Buildings można wznieść dopiero po spełnieniu określonych wymagań. Nie ma ograniczeń co do miejsca ich budowy (podobnie jak budynków usługowych), ale każdą konstrukcję tego typu można mieć tylko w jednym „egzemplarzu” naraz.
Budynki charakterystyczne obowiązują te same reguły, co ich „regularne” odpowiedniki. Niemniej każda z tych unikalnych struktur daje też jeden lub więcej pozytywnych efektów, czy to na najbliższą okolicę, czy też na całe miasto.
Więcej informacji znajdziecie na oficjalnej stronie firmy Paradox Interactive. Cities: Skylines 2 trafi na rynek 24 października. Gra ukaże się na komputerach osobistych oraz konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S i będzie od razu dostępna w usłudze Game Pass.
Może Cię zainteresować:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
12

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).