„Tysiące bugów”. Były deweloper Rockstar Games opowiedział o tym, jakim wyzwaniem było dodanie trybu FPP do GTA 5

Były deweloper Rockstar Games opowiedział, ile problemów sprawiło dodanie do GTA 5 widoku FPP. Wyjaśnił też, że podobna sytuacja może mieć obecnie miejsce przy produkcji GTA 6.

Marcin Bukowski

„Tysiące bugów”. Były deweloper Rockstar Games opowiedział o tym, jakim wyzwaniem było dodanie trybu FPP do GTA 5, źródło grafiki: Rockstar Games.
„Tysiące bugów”. Były deweloper Rockstar Games opowiedział o tym, jakim wyzwaniem było dodanie trybu FPP do GTA 5 Źródło: Rockstar Games.

Grand Theft Auto VI zostało opóźnione na 19 listopada 2026 roku, co wytłumaczono chęcią dopracowania gry. Na ten temat wypowiedział się były deweloper Rockstar Games, który przyznał, że nawet dodanie pozornie małej rzeczy, może znacząco wydłużyć proces produkcji.

Koszmary trybu FPP

Mike York pracował w Rockstar Games nad GTA 5 i Red Dead Redemption 2 jako animator. Obecnie prowadzi kanał na YouTube, gdzie wypowiada się na temat gier, często wspominając swoją pracę w amerykańskim studiu. W najnowszym materiale odniósł się do opóźnienia GTA 6. Przyznał, że może ono wynikać z wielu różnych powodów, ale często jest efektem większej zmiany w grze.

Dla przykładu przytoczył tryb FPP, który wprowadzono do GTA 5 wraz z premierą wersji na PS4 i XOne. Coś, co z pozoru wydaje się dość proste do wykonania, w rzeczywistości przerodziło się w mały koszmar dla deweloperów. Pozbycie się go wymagało ogromu czasu, cierpliwości i testów.

Dodanie takiego widoku do gry zdaje się być bardzo małą rzeczą, ale kiedy to zrobiliśmy, powstały tysiące, dosłownie tysiące bugów.

Problem wynikał z faktu, że tryb FPP był czymś zupełnie nowym dla serii GTA, która od zawsze tworzona była w trybie TPP. Nie wystarczyło jedynie umieścić kamery w miejscu głowy bohatera, ponieważ nowy widok wymagał przygotowania m.in. zupełnie nowych animacji.

Kiedy tworzysz grę FPP musisz oszukiwać, musisz uspokoić nieco głowę. Głowa bardzo się rusza i kiedy wprowadzisz taki ruch na ekran jest to odrzucające i wygląda bardzo, bardzo źle.

York wymienił wiele elementów, które musiały zostać zmienione, aby tryb FPP dobrze się prezentował. Deweloperzy musieli przygotować m.in. nowe animacje dla każdej broni oraz interakcje. Do tego należało stworzyć szczegółowe tekstury dla wnętrz pojazdów, a także odświeżyć wiele modeli, które początkowo nigdy nie miały być oglądane z bliska. Cały ten proces był niezwykle czasochłonny.

Niewykluczone więc, że podobna sytuacja ma obecnie miejsce w przypadku GTA 6. York uważa, że Rockstar Games mogło wprowadzić do gry nowe systemy na późnym etapie rozwoju, a mając na uwadze ogromną presję fanów, chce je dopracować do perfekcji. Stąd może wynikać ostatnie opóźnienie.

  1. Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 17 września 2013

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.7

Gracze

8.7

Steam

9.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Były szef PlayStation odwiedził studio Shift Up w 2019 roku. To, co zobaczył, wzbudziło w nim autentyczny podziw

Poprzedni
Były szef PlayStation odwiedził studio Shift Up w 2019 roku. To, co zobaczył, wzbudziło w nim autentyczny podziw

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl