Carmageddon: Reincarnation wykorzysta najnowsze rozwiązania technologiczne

W sieci pojawiły się nowe wieści o następcy legendarnego Carmageddona. Jeden z twórców gry opowiada o postępach w pracy nad tytułem i nowatorskim systemie jej produkcji, wykorzystującym znaną z Rage’a technologię Mega Texturing.

Robert Matuszak

Na oficjalnej stronie gry Carmageddon: Reincarnation udostępniono właśnie sporo świeżych informacji dla wszystkich osób wyczekujących powrotu króla samochodowej destrukcji. Twórcy ze studia Stainless Games opowiadają nam o tym, co w grze udało się już zrobić, jakie informacje o Carmageddonie przyniesie rok 2013 oraz zdradzają sekrety rozwiązań technologicznych, z jakich skorzysta produkcja.

Najnowszy, zaprezentowany screen z produkcji. - Carmageddon: Reincarnation – data premiery, nowe informacje, nowa technologia - wiadomość - 2013-01-14
Najnowszy, zaprezentowany screen z produkcji.

Ekipa odpowiedzialna za Reincarnation zdradziła właśnie, że wykorzysta w grze znaną z Rage studia id Software technologię Mega Texturing. Ten, przygotowany swego czasu przez Johna Carmacka, system pozwala na tworzenie przestronnych map i teksturowania dla nich (wraz z oświetleniem) bez zbędnego obciążania pamięci jednostki, która je oblicza. Cały teren pokryty jest bowiem jednym, wielkim „kawałem” tekstury, zamiast szeregiem pomniejszych. Ponadto nowy Carmageddon skorzysta z techniki oświetlenia zwanej Deferred Shading, która pozwala na stosowanie teoretycznie dowolnej liczby dynamicznych źródeł światła. Znamy ją z najlepszych obecnie silników graficznych, jak np. Unreal Engine 3 czy CryEngine 2.

Concept art pojazdu Psycho Pitbull. - Carmageddon: Reincarnation – data premiery, nowe informacje, nowa technologia - wiadomość - 2013-01-14
Concept art pojazdu Psycho Pitbull.

Nie da się ukryć, że wszystkie z tych technologicznych nowości udało się osiągnąć przy pomocy zebranego na grę budżetu. Grę, która, jak informują twórcy, faktycznie już istnieje - posiada zaimplementowane procedury AI podatnych na destrukcję przeciwników, podlicza nam punkty za wykonywane akcje, umożliwia zapis jak i powtórkę z nich oraz wyposażona jest w nowe mapy. Prócz zaprezentowanych już lokacji miejskich, szaleć będzie też można na bliżej nieokreślonym jeszcze obszarze przybrzeżnym jak i na sporej liczbie deathmatch’owych aren.

Screen ukazujący fragment nowej mapy. - Carmageddon: Reincarnation – data premiery, nowe informacje, nowa technologia - wiadomość - 2013-01-14
Screen ukazujący fragment nowej mapy.

Najnowsze wiadomości z powstającej rezurekcji Carmageddona nie kończą się w tym miejscu. Twórcy opowiadają również o premierze gry wyznaczonej na koniec 2013 roku oraz o szeregu innych informacji, które w czasie oczekiwania na nią pojawiać będą się na ich oficjalnej stronie. Wszyscy niecierpliwi nowej części jednej z brutalniejszych gier w historii wypatrywać mogą tam screenów jak i wieści prezentujących nowe fury, lokacje i elementy rozgrywki. Pożegnalnym słowem Stainless Games wspomina o postępujących pracach nad portem pierwszej części gry na Androida, który mimo wszystko ma mniejszy priorytet niż równolegle opracowywany Reincarnation.

Poniżej znajduje się teaser gry zaprezentowany w czerwcu ubiegłego roku. Porównując go do nowych screenów od razu rzuca się w oczy zmiana stylu graficznego, wynikająca z wprowadzanych zmian technologicznych.

Carmageddon: Reincarnation

Carmageddon: Reincarnation

PC
po premierze

Data wydania: 21 maja 2015

Informacje o Grze
6.3

GRYOnline

6.7

Gracze

7.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2013-01-14
15:20

wcogram Generał

@xKoweKx A ja tu widzę 3 platformy docelowe X360, PS3 i port PC z X360.

https://www.gry-online.pl/gry/carmageddon-reincarnation/z0277 gdzie to masz napisane, że powstaje tylko na PC.

http://www.eurogamer.net/articles/2012-05-23-stainless-ultimate-goal-is-to-make-a-triple-a-carmageddon-game

Na PC to by nawet nie zarobili na automat do kawy.

PC, MAc a później X360 i PS3 im więcej kasy na kickstarter zbiorą. Więc śmiało możesz powiedzieć iż wiodącymi platformami w tej chwili będą konsola. Zwłaszcza, że korzystają z silnika robionego pod konsole a nie PC.

Komentarz: wcogram
2013-01-14
15:45

Szejmi Pretorianin

Szejmi

Ale bym już pograł xD Poza tym ponawiam prośbę o zaprezentowanie Carmageddona w "Zimie z padem" xD

Komentarz: Szejmi
2013-01-14
15:50

Azerath Senator

Azerath

Cóż, to de facto jedyne "wyścigi", jakie przypadły mi do gustu w historii tego gatunku +1

W dwójkę przegrałem dziesiątki godzin, możne nawet setki. Czysty geniusz. Nie lubię gier sportowych, zaliczam do nich wyścigówki, ale Carmageddon kompletnie mnie oczarował, w głównej mierze dzięki temu, że zapożycza tak wiele z innych gatunków. W sumie to nawet nie jestem pewien czy określanie tej gry wyścigówką jest rzeczą sprawiedliwą. Samo ściganie się z oponentami jest (przynajmniej dla mnie było) tylko pretekstem do całej reszty, którą gra oferowała. Zbieranie pieniędzy na podniesienie atrybutów posiadanych pojazdów i kupno nowych. Duże, świetnie zaprojektowane mapy z masą sekretów. Od cholery różnych ulepszaczy i "uprzykrzaczy" porozrzucanych po mapie, które nie tylko zachęcały do eksploracji, ale też znacznie ją ułatwiały, a w niektórych przypadkach umożliwiały (były koniecznie, żeby dostać się w niektóre miejsca), nie wspominając o tym, jak bardzo urozmaicały rozgrywkę i potęgowały frajdę wyniesioną z gry. Do tego polowanie na ludzi (w celu otrzymania dodatkowych sekund) i przeciwników (w celu ukończenia rundy). Tak swoją drogą, to oprócz THPS jest to jedyna gra, w której tolerowałem limit czasowy. Dodatkowo system zniszczeń był naprawdę świetny. Już jakiś czas w dwójkę nie grałem, ale jestem prawie pewien, że gra pod tym względem zbytnio nie odstaje od dzisiejszych produkcji.

Dlatego jeśli chodzi o Reincarnation, to mam nadzieję, że twórcy już na początku procesu tworzenia gry nakreślili sobie na tablicy tych kilka podstawowych punktów:
- duży wybór pojazdów, gdzie każdy ma różne atrybuty i każdym steruje się inaczej.
- EKSPLORACJA - ten aspekt gry musi być dopracowany do perfekcji.
- ulepszacze i "uprzykrzacze" - muszą być tak samo dużą częścią gry jak w poprzednich odsłonach.
- nie odchodzić na siłę od sprawdzonej formuły.

W sumie to drugi raz zgadzam się z Minas Morgulem: Jeśli mieliby odświeżyć nieco dwójkę na nowym silniku graficznym i dodając parę smaczków, to dla mnie jest to gra na kolejne 10 lat ;). Jeśli daliby tą grę na Vitę, to po konsolkę szedłbym do sklepu w dniu premiery.

Komentarz: Azerath
2013-01-14
16:11

raziel88ck Legend

raziel88ck

Carmageddon, ahh. W dobie crapowatych klonów i upadku wyścigów samochodowych, bardzo liczę na czwórkę.

Komentarz: raziel88ck
2013-01-14
16:15

maviozo Legend

maviozo

Trójka zła nie była, ale jedyne co tam naprawdę spieprzono, to dość wyśrubowane limity czasowe, przez co nigdy nie poznałem wszystkich map tak dogłębnie, jak w dwójce, tylko zawsze było to gnanie żeby przejść. Co nie zmienia faktu, że też przeszedłem cały kilka razy.

Dwójka i tak była lepsza, znam ją na pamięć i kibicuję tej produkcji. Po screenach zapowiada się bardzo dobrze, bo ten filmik to jakieś gówno.

Komentarz: maviozo

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl