Biomutant traci graczy na Steamie, ale odbiór gry ulega poprawie
Kilka dni po premierze Biomutant stracił już ponad połowę graczy na Steamie. Poprawia się za to odbiór gry.

Od premiery Biomutanta, czyli RPG-a akcji autorstwa studia Experiment 101, minęły już cztery dni, więc warto przyjrzeć się, jak projekt radzi sobie na Steamie. Wnioski są dosyć mieszane. Produkcja szybko traci graczy, ale jednocześnie jej odbiór ulega powolnej poprawie.
Zacznijmy od tej drugiej rzeczy. W chwili pisania tej wiadomości Biomutant ma na Steamie 5705 ocen użytkowników i 64% z nich jest pozytywnych. Serwis klasyfikuje to jako „mieszany” odbiór gry, ale w dzień po premierze o produkcji pochlebnie wyrażało się tylko 55% graczy. Projekt spotyka się więc z coraz lepszym przyjęciem i możliwe, że wkrótce osiągnie poziom 70% ocen, co pozwoliłoby mu na zmianę klasyfikacji odbioru na „w większości pozytywny”.
Powodem tych zmian może być struktura kampanii. Wielu graczy i recenzentów narzeka, że pierwsze godziny są najnudniejszymi w całej grze, co dodatkowo wzmacnia długi i rozbudowany samouczek. Gdy przedrzemy się już przez te początkowe sekcje, Biomutant staje się przyjemniejszym doświadczeniem.

Gorzej gra radzi sobie w kwestii popularności. Rekord aktywności w dniu premiery wyniósł 55 048 graczy bawiących się jednocześnie na Steamie. Wczoraj najwyższym wynikiem było tylko 20 676. Produkcje tylko bez multiplayera prędzej czy później prawie zawsze tracą większość społeczności, ale w przypadku Biomutanta tempo tego procesu jest niepokojące.
Nie należy jednak jeszcze spisywać gry na straty. W trakcie trwającego obecnie weekendu może się ona ]odbić. Wiele produkcji najlepsze wyniki uzyskuje w pierwszą sobotę lub niedzielę po premierze. Możliwe, że część graczy czekała na wolne dni, aby móc w spokoju zanurzyć się w świecie Biomutanta.
Trudno ocenić za to sprzedaż gry. W chwili pisania tej wiadomości spadła ona na pozycję numer sześć na liście globalnych bestsellerów Steama, podczas gdy w dniu premiery zajmowała drugie miejsce. To jednak niewiele mówi, gdyż trzy z pięciu wyprzedzających obecnie Biomutanta produkcji jest mocno przecenionych.
Przypomnijmy, że gra ukazała się 25 maja tego roku na PC, Xboksie One i PlayStation 4. Dzięki wstecznej kompatybilności w produkcję mogą zagrać także posiadacze Xboksa Series X/S oraz PS5. Autorzy mają w planach wypuszczenie aktualizacji, które pozwolą grze wykorzystać moc tych konsol, ale one ukażą się dopiero w jakiś czas po premierze.
- Recenzja gry Biomutant - RPG roku? Nie, ale...
- Oficjalna strona gry Biomutant
- Biomutant – poradnik do gry

GRYOnline
Gracze
Steam
- oceny / recenzje (gry)
- statystyki (gry)
- action RPG
- THQ Nordic
- Experiment 101
- PC
Komentarze czytelników
Szefoxxx Senator

Połowa z tych ludzi nie zagrała nawet 4h, ci co zagrali 4h+ dają 80%+.
Jeyhard Generał

Masa ludzi sobie nie zdaje sprawy z dwóch rzeczy. Jest to gra na single, więc część osób będzie grać offline, bo może. Druga rzecz to fakt, że Biomutant jest też na Epicu. I tutaj - pomijając kompletnie osoby wrogo nastawione do tej platformy - może być nawet większa popularność, bo teraz na Epicu są kupony, które pozwolą zbić cenę gry o 40 zł. A obniżenie ceny o ponad 15% to jednak JEST RÓŻNICA.
Już nie wspominając o tym, że spadek popularności po premierze to normalna rzecz. Nie wiem skąd to zdziwienie.
mubio1888 Generał

Gra wydaje się w porządku ale czekam na obniżkę ceny, 230 zł za pudełko to za drogo, jak stanieje to się wtedy kupi
zanonimizowany1350259 Centurion
Gra singleplayer traci popularność po premierze (co z tego, że gra jeszcze jest dostępna na Originie w formie EA Play Pro, Epiku z kuponem -40zł, GOGu). Szok.
Absolem Generał
Ogólnie ocenianie gier na Steamie powinno być dozwolone dopiero po ok. 5 godzinach gry. Bo masa ocen poleciała po godzinie gry, wystawione przez ludzi którzy kupili żeby tylko zaraz zwrócić.