Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 czerwca 2013, 12:27

autor: Szymon Liebert

Aliens RPG z budowaniem bazy i walką o przetrwanie – studio Obsidian o anulowanych projektach

Gra Aliens: Crucible, znana też jako Aliens RPG, miała zawierać motyw budowy i rozwoju bazy oraz walki o przetrwanie u boku innych postaci. Tak grę opisał Chris Avellone z Obsidian Entertainment, który omówił część z nieudanych projektów studia.

Obsidian Entertainment zdradza jak miała wyglądać gra Aliens RPG. - Aliens RPG z budowaniem bazy i walką o przetrwanie – studio Obsidian o anulowanych projektach - wiadomość - 2013-06-28
Obsidian Entertainment zdradza jak miała wyglądać gra Aliens RPG.
Niedane projekty Obsidian Entertainment:
  1. Dwarves – gra akcji z elementami RPG na motywach Królewny Śnieżki
  2. Aliens: Crucible – gra akcji RPG na motywach Obcego
  3. North Carolina – tajemniczy projekt podobno skierowany na Xbox One

W Aliens: Crucible, anulowanym projekcie studia Obsidian Entertainment, miały pojawić się takie elementy jak budowanie bazy czy walka o przetrwanie u boku różnych postaci. Tak grę opisał Chris Avellone, dyrektor kreatywny z Obsidian, obecnie pracujący nad Project Eternity. W rozmowie z serwisem Eurogamer Avellone przybliżył inne pomysły dewelopera, które napotkały na problemy i zapewnił, że dzięki Kickstarterowi nastały lepsze czasy.

Aliens RPG

Avellone przybliżył wizję Obsidian Entertainemnt w związku z Aliens: Crucible, nazywanym również Aliens RPG. Deweloper wyjaśnił, że była to trzecioosobowa gra, w której tworzyliśmy postać z uniwersum Obcych i prowadziliśmy oddział ludzi. Nie byli to żołnierze Marines, a raczej przypadkowe osoby. Takie podejście pozwalało na większą różnorodność – jednym z towarzyszy mógł być np. mechanik, niezbyt przydatny w walce, ale mający inne ważne umiejętności.

Przedstawiciel studia Obsidian zaznaczył, że gra miała mieć wiele elementów RPG, w tym chociażby możliwość założenia własnej bazy. Eksplorując okolicę u boku dwóch kompanów zdobywalibyśmy zasoby i sprzęt, aby rozwijać kwaterę. Sama rozgrywka miała więc wykraczać poza standardowy gatunek akcji i koncentrować się na elementach survivalowych, które są tak popularne dzisiaj, czego przykładami mogą być State of Decay, czy Don’t Starve.

Pytanie brzmi: w jakim stanie był ten projekt, kiedy został anulowany? Chris Avellone twierdzi, że gra zmierzała w dobrym kierunku, chociaż w 2009 roku wciąż nie była gotowa. Autorzy mieli wtedy przygotowany przekrój tego, co znajdzie się w finalnym produkcie, pozbawiony wielu elementów. Dowodem na to jest 13-minutowy film, który pojawił się w sieci. Avellone wyjaśnił, że zapewne pochodzi on z jeszcze wcześniejszej wersji gry od wspomnianego „dema przekrojowego”.

Anulowanie Aliens RPG firma Sega wyjaśniła koniecznością zastanowienia się, jaką grę chce wydać. Avellone nie kryje żalu, że nie udało się dokończyć produkcji, chociaż przyznaje, że samo rozstanie z nią nie było tak bolesne, jakby mogło. Chodzi o to, że Sega sfinansowała firmie Obsidian Entertainment pracę nad własną technologią. Po zrezygnowaniu z Aliens RPG deweloper miał więc silnik, który mógł rozwijać w przyszłych projektach.

Inne nieudane projekty

Obsidian Entertainment ma na swoim koncie parę innych nieudanych produkcji. Jedną z ciekawszych wydaje się gra Dwarves, oparta na motywach Królewny Śnieżki. Miała to być gra akcji TPP pokazująca wydarzenia sprzed słynnej historii. O tym projekcie, zainicjowanym przez firmę Disney, wiemy już od jakiegoś czasu. Niestety, w koncernie doszło do zmian i nowe szefostwo zrezygnowało z niewątpliwie nieszablonowego pomysłu.

Po zakończeniu prac nad dodatkami do Fallout: New Vegas, deweloper pracował nad jeszcze jednym projektem określanym mianem North Carolina. Avellone nie chciał przybliżyć jego szczegółów, ale zapewnił, że gra została skasowana. Według pogłosek miał to być tytuł na Xboksa One. Studio Obsidian miało pomysły na Alpha Protocol 2. W tym przypadku problemem był brak zainteresowania firmy Sega, która posiada prawa do marki i ogłosiła, że nie planuje kontynuacji.

Kickstarter i obecne projekty

Tak wiele porażek przekładało się na niezbyt dobrą sytuację w Obsidian. Avellone wspomina, że najgorszym momentem jest konieczność zwolnienia deweloperów, którzy przecież niczemu nie zawinili. Producent przekonuje jednak, że nastały lepsze czasy dla studia. „Kickstarter był olbrzymim zastrzykiem morale” – stwierdził Avellone. Obecnie Obsidian pracuje nad Project Eternity, South Park, Skyforge oraz tajną nową grą. Podobno będzie to RPG akcji na konsole następnej generacji.

Warto dodać, że popularność zbiórek na takie projekty, jak Project Eternity, Wasteland 2, czy Torment: Tides of Numenera, przełożyła się na zainteresowanie wydawców. Avellone zdradził, że z Obsidianem kontaktowały się firmy zainteresowane stworzeniem i wydaniem tańszych gier pokroju Project Eternity, której budżet wynosi 4 miliony dolarów. Na razie nie wiadomo co wyniknie z tych ofert. Wspomniany Project Eternity raczej nie będzie korzystał ze wsparcia wydawcy.

  1. Oficjalna strona studia Obsidian Entertainment

Aliens RPG z budowaniem bazy i walką o przetrwanie – studio Obsidian o anulowanych projektach - ilustracja #3Studio Obsidian Entertainment zostało założone w 2003 roku przez byłych pracowników legendarnego Black Isle Studios. Zespół postanowił zająć się tym, co robi najlepiej: tworzeniem ciekawych tytułów RPG. Pierwszą grą studia była Star Wars: Knights of the Old Republic II – The Sith Lords, za którą podążyła Neverwinter Nights 2. W 2010 roku deweloper dał światu autorski Alpha Protocol oraz Fallout: New Vegas. Rok później otrzymaliśmy także Dungeon Siege III.