Alganon staje się grą darmową
Czy mówi Wam coś tytuł Alganon? Nie? W zasadzie trudno się dziwić, ponieważ ta gra MMO z różnych powodów nie cieszy się specjalnym zainteresowaniem. Wyprodukowany przez Quest Online tytuł, trafił na rynek pod koniec zeszłego roku w płatnej postaci. Teraz deweloperzy zdecydowali, że lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie modelu bezpłatnego, co nastąpi w najbliższy piątek.
Remigiusz Maciaszek
Czy mówi Wam coś tytuł Alganon? Nie? W zasadzie trudno się dziwić, ponieważ ta gra MMO z różnych powodów nie cieszy się specjalnym zainteresowaniem. Wyprodukowany przez Quest Online tytuł, trafił na rynek pod koniec zeszłego roku w płatnej postaci. Teraz deweloperzy zdecydowali, że lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie modelu bezpłatnego, co nastąpi w najbliższy piątek.
Czy wpłynie to na podwyższenie popularności tytułu? Prawdopodobnie tak, a zdecydowanie by się to przydało, gdyż jak twierdzą złośliwi, populacja w grze, w godzinach szczytu osiąga gdzieś tak 20 osób. To oczywiście przesada, ale trudno dyskutować z faktem, że produkcja cieszy się bardzo niewielkim zainteresowaniem.

Powody takiego stanu rzeczy mogą być bardzo różne. Pojawiają się częste głosy, że Alganon posiada zbyt wiele zapożyczeń z innych produkcji, w rezultacie trudno tam szukać specjalnie nowatorskich rozwiązań. Inną przyczyną może być osoba szefa Quest Online. Derek K. Smart słynie bowiem z dosyć agresywnych wypowiedzi na forach, szczególnie kiedy pojawiają się głosy krytyki pod adresem wyprodukowanych przez niego gier.
Ale do rzeczy. Przede wszystkim gracze, którzy wcześniej zapłacili kupując pudełko nie będą czuć się specjalnie rozczarowani gdyż nowa, darmowa wersja klienta będzie posiadała pewne ograniczenia. Najważniejsze to niższy maksymalny poziom postaci (30 zamiast 50) oraz zdolności (40 zamiast 50). Dodatkowo gracze, którzy zdecydują się na darmową zabawę, nie będą mogli zgromadzić zbyt wiele gotówki, a możliwości komunikacji także zostaną uszczuplone. W zasadzie więc, nowy klient bardziej przypomina wersję demo gry, niż darmowy produkt. Nie zmienia to jednak faktu, że rozwiązanie jest nienajgorsze. Grę będzie sobie można wypróbować i ewentualnie pozbyć się później ograniczeń korzystając z mikrotransakcji.
W ten sposób Alganon dołącza do grona tytułów MMO, które początkowo płatne, przekształciły się w gry darmowe. Jak pokazał przykład Dungeons & Dragons Online: Stormreach jest to rozwiązanie, które potrafi dać bardzo wymierne rezultaty. W najbliższym czasie podobną metamorfozę przejdzie również The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar.
Szczegółowe informacje znajdziecie na oficjalne stronie gry, tam też, w dziale download, znajduje się klient gry do pobrania.

Gracze
Steam
Komentarze czytelników
TobiAlex Legend
Haha. Aż takie duże ograniczenia mają spowodować, że przybędzie graczy? Już teraz mogą skreślić projekt. Niech wezmą przykład z D&D Online i LotR Online jak przechodzi się na system F2P. A, stwierdzenie, że gra ma małe zainteresowanie, bo czerpie garściami z innych gier to kolejna bzdura. Runes of Magic to wręcz kopia WoW. I co? Mam miliony graczy.
Rock Alone Konsul

Miałem okazje zapoznać się z komentarzami dotyczącymi gry i takie zarzuty właśnie są bardzo częste. Stąd miałem prawo wyciagać taki wniosek, mimo że zapożyczanie pomysłów w przypadku rynku MMO, nie jest czymś nadzwyczajnym. Być może nie byłem tutaj zbyt precyzyjny i powinienem był wskazać z jakiej gry kopiuje i do jakiego stopnia :)
zanonimizowany696839 Pretorianin
/ziew
Kolejny upadek gry typu ścierMMO.