Activision Blizzard zablokowało powstający 3 lata mod do Skyrima, który miał odtworzyć kultową grę o wampirach. Twórcy Vampire: The Masquerade Reawakened nie składają jednak broni

Firma Activision Blizzard nie ułatwiła twórcom modyfikacji do Skyrima pracy nad projektem. Gigant nie zgodził się na wykorzystanie swojej własności intelektualnej w Vampire: The Masquerade – Redemption, przez co zmieniła się koncepcja i tytuł moda.

Maciej Gaffke

Activision Blizzard zablokowało powstający 3 lata mod do Skyrima, który miał odtworzyć kultową grę o wampirach. Twórcy Vampire: The Masquerade Reawakened nie składają jednak broni, źródło grafiki: Vampire the Masquerade Reawakened / X..
Activision Blizzard zablokowało powstający 3 lata mod do Skyrima, który miał odtworzyć kultową grę o wampirach. Twórcy Vampire: The Masquerade Reawakened nie składają jednak broni Źródło: Vampire the Masquerade Reawakened / X..

Od około 3 lat moder Paweł Galewicz, posługujący się pseudonimem Galejro, pracuje razem z innymi twórcami nad modyfikacją do Skyrima, która przeniesie do owej gry Vampire: The Masquerade – Redemption z 2000 roku. Okazuje się jednak, że fanowski projekt stanął w miejscu, ponieważ mające częściowe prawa do marki sprzed lat Activision Blizzard zablokowało jego realizację w dotychczasowej formie.

Z tego powodu moderzy postanowili zmienić nazwę projektu z Vampire: The Masquerade – Redemption Reawakened na Vampire: The Masquerade – Reawakened. O dalszym losie modyfikacji zdecydują również „zwykli” gracze w „wielkim głosowaniu”, którego szczegóły autorzy przybliżyli w materiale opublikowanym w serwisie YouTube.

Z powyższego filmu dowiedzieliśmy się, jak konkretnie doszło do zatrzymania prac i zmiany wizji z perspektywy moderów.

  1. Twórcy projektu starali się o zgodę właścicieli praw autorskich do odsłony Redemption – firm Activision Blizzard oraz Paradox – na wykorzystanie ich własności intelektualnej w modyfikacji. O ile ta druga firma się zgodziła, to pierwsza była sceptycznie nastawiona.
  2. Podobno od grudnia 2023 roku trwały rozmowy z przedstawicielem giganta, ale skomplikowały się one w maju 2024 r., gdyż został on zwolniony po finalizacji fuzji z Microsoftem. Ostatecznie nowy reprezentant Activision Blizzard zdecydowanie odmówił korzystania z marki.

W rezultacie mod bazujący na pierwszym Vampire: The Masquerade będzie zawierał tylko elementy gry, na które zgodę wydał Paradox, oraz pomysły pochodzące od autorów i entuzjastów projektu. Ci ostatni zdecydują też o tym, jaki kształt przybierze modyfikacja.

Na swoim serwerze na Discordzie twórcy zadali pytanie o przyszłość inicjatywy, z 4 możliwymi odpowiedziami. Pierwsza z nich zakłada jak najwierniejszą realizację pierwotnego pomysłu. Druga to wykonanie oryginalnego konceptu w 50%, trzecia w 25%, a czwarta to już całkowita reinterpretacja produkcji z 2000 roku.

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 11 listopada 2011

Informacje o Grze
8.4

GRYOnline

8.5

Gracze

9.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Maciej Gaffke

Autor: Maciej Gaffke

W GRYOnline.pl zajmuje się głównie newsowaniem. Ukończył filologię polską (I stopień) oraz krajoznawstwo i turystykę historyczną (II stopień) na Uniwersytecie Gdańskim, co wiążę się z jego innymi, „pozagrowymi” zainteresowaniami – historią, książkami, podróżami. Jeśli zaś chodzi o same gry wideo – kiedyś wielbiciel FPS-ów, teraz nawrócony na przygodowe gry akcji. Poza tym interesuje się też bijatykami (szczególnie Mortal Kombat), RPG-ami oraz wszystkimi tytułami nastawionymi na pojedynczego gracza. Od czasu do czasu lubi również pograć w tenisa, siatkówkę czy piłkę nożną. Dumny mieszkaniec Pomorza i Pucka.

Dragon Age Veilguard zaoferuje mrok, za który gracze pokochali DA: Origins. BioWare wprowadzi jednak do RPG więcej pozytywnych postaci niż w „jedynce”

Następny
Dragon Age Veilguard zaoferuje mrok, za który gracze pokochali DA: Origins. BioWare wprowadzi jednak do RPG więcej pozytywnych postaci niż w „jedynce”

Ikoniczna scena z Zemsty Sithów była pomysłem Stevena Spielberga. Ekipa jej nienawidziła, ale George Lucas uparł się, by nic nie zmieniać

Poprzedni
Ikoniczna scena z Zemsty Sithów była pomysłem Stevena Spielberga. Ekipa jej nienawidziła, ale George Lucas uparł się, by nic nie zmieniać

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl