Rozdzielczość 1080p wciąż trzyma się bardzo dobrze. Czy jednak w 2023 roku nie trąci już odrobinę myszką? Oto kilka wybranych z Internetu wypowiedzi graczy.
Tech
Arkadiusz Strzała
4 października 2023 17:00
Posiadacze monitorów, którzy planowali kupno PS5, nie będą zadowoleni. Sony potwierdziło, że najnowsza konsola nie obsłuży popularnej rozdzielczości.
Tech
Paweł Musiolik
5 listopada 2020 08:52
YouTube zmienił klasyfikację rozdzielczości – 720p nie jest już uznawane za standard High-Definition. Czerwone literki HD pojawiają się dopiero przy opcji 1080p lub lepszej.
Tech
Bartosz Świątek
18 maja 2020 10:33
Wygląda na to, że przyszłe konsole obsłużą ekrany o proporcji obrazu 21:9. Dla nich właśnie Philips zaprojektował nowy monitor ultrawide.
Tech
Arkadiusz Strzała
27 kwietnia 2020 10:13
Dino Patti, współzałożyciel zespołów odpowiedzialnych za Limbo oraz Somerville, poruszył kwestię rozdzielczości 4K w grach. Jego zdaniem technologia ta jest „bezużyteczna” i sztucznie promowana przez producentów oraz sprzedawców sprzętu i nie ma żadnego przełożenia na rozwój gier.
gry
Jakub Błażewicz
6 listopada 2019 19:33
Cyberpunk 2077 zaoferuje 4K również na konsoli PlayStation 4 Pro. Do tej pory wiadomo było, że tytuł będzie można uruchomić w tej rozdzielczości na Xboksie One X oraz PC.
gry
Konrad Serafiński
4 lipca 2019 10:39
Wiemy mniej więcej, ile miejsca na dysku twardym PlayStation 4 zajmie gra Cyberpunk 2077, a także w jakiej rozdzielczości zagrają w nią posiadacze Xboksów One X. Źródłem owych rewelacji są PlayStation Store oraz sklep Microsoftu, gdzie można złożyć pre-order na najnowsze dzieło studia CD Projekt Red.
gry
Krystian Pieniążek
25 czerwca 2019 15:18
Dowiedzieliśmy się nowych rzeczy na temat konwersji Wiedźmina 3 na Nintendo Switch. Poznaliśmy rozdzielczości, w jakich gra będzie działała, zarówno w trybie przenośnym, jak i stacjonarnym. Ujawniono również rozmiar karty, na której ma być dystrybuowana, i podano, że za port odpowiada studio Saber Interactive.
gry
Adrian Werner
12 czerwca 2019 09:14
Posiadacze monitorów ultrapanoramicznych byli przekonani, że najnowsza łatka do Fallouta 76 wprowadzi długo wyczekiwaną przez nich obsługę rozdzielczości ekranu o proporcjach 21:9. Zawiedli się, bo Bethesda (tradycyjnie) poszła po linii najmniejszego oporu.
gry
Bartosz Krawcewicz
13 grudnia 2018 12:31
Deweloperzy ze studia Insomniac Games odpowiedzieli na Twitterze na kilka pytań fanów dotyczących gry Spider-Man. Dowiedzieliśmy się np., że tytuł nie doczeka się opcji 1080p/60 FPS na konsoli PlayStation 4 Pro. Gra działać ma w 1080p lub 4K tylko w 30 klatkach na sekundę.
gry
Kamil Zwijacz
20 czerwca 2017 09:39
Całkiem niedawno w magazynie Game Informer opublikowano zapowiedź gry Assassin's Creed: Origins, w której stwierdzono, że na konsoli Xbox One X produkcja zdaje się działać lepiej niż na PC, nawet w rozdzielczości 4K. Jednak dzięki Digital Foundry wiemy już, że tytuł na nowym Xboksie tak naprawdę nie działa w natywnym 4K.
gry
Kamil Zwijacz
15 czerwca 2017 13:24
Serwis Wccftech przeprowadził wywiad z Jessem Rapczakiem ze studia Wildcard. Według twórcy konsola Xbox One X ma pozwolić na granie w ARK: Survival Evolved w rozdzielczości 1080p przy stałych 60 klatkach na sekundę.
Tech
Jakub Błażewicz
14 czerwca 2017 09:25
W serwisie Windows Central pojawiły się nieoficjalne informacje związane z grami, które mają działać na konsoli Project Scorpio w natywnym 4K. Wśród tytułów znalazły się m.in. Red Dead Redemption 2 i Forza Motorsport 7.
gry
Kamil Zwijacz
1 kwietnia 2017 10:10
Studio Ready At Dawn podzieliło się kilkoma informacjami związanymi z warstwą techniczną gry Deformers. Produkcja wyciągnie 60 klatek na sekundę na obu konsolach, ale tylko na PlayStation 4 zobaczymy natywne 1080p. Wersja na Xboksa One ma działać w 900p. Ponadto zapowiedziano beta-testy.
gry
Kamil Zwijacz
13 lutego 2017 10:28
Poznaliśmy szczegóły związane z warstwą techniczną gry The Legend of Zelda: Breath of the Wild na Nintendo Switch. Produkcja działać będzie w 30 klatkach na sekundę w rozdzielczości 720p (tryb przenośny) i 900p po podłączeniu do stacji dokującej.
gry
Kamil Zwijacz
16 stycznia 2017 11:04
Aaryn Flynn, główny menadżer w studiu BioWare, potwierdził, że Mass Effect: Andromeda nie otrzyma przepustki sezonowej. Dodatkowo wyjawił on, że gra działa w 30 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080p na PlayStation 4 i 900p na Xboksie One.
gry
Kamil Zwijacz
8 stycznia 2017 11:28
Na targach CES przedstawiono nową specyfikację techniczną interfejsu HDMI, która oznaczona została numerem 2.1. Telewizory oraz ekrany wspierające przedstawiony standard będą mogły dzięki niemu odbierać sygnał w rozdzielczościach 8K i 10K, używać dynamicznego HDR, a także korzystać z obrazu o zmiennej częstotliwości odświeżania ekranu.
Tech
Michał Kułakowski
5 stycznia 2017 19:40
Wiemy już, jak usprawnione zostały dwie gry studia Naughty Dog, Uncharted 4 oraz The Last of Us, na konsoli PlayStation 4 Pro. Obie produkcje mają teraz zdecydowanie wyższą rozdzielczość i wsparcie dla technologii HDR. Niestety, w przypadku drugiej z nich zanotowano pewne problemy z płynnością.
gry
Jakub Mirowski
12 listopada 2016 10:13
Deweloperzy gry Horizon: Zero Dawn wyjawili, że zaprezentowany wczoraj fragment rozgrywki na PlayStation 4 Pro nie działał w natywnej rozdzielczości 4K. Zaznaczono jednak, że produkcja jest bardzo blisko tej wartości.
gry
Kamil Zwijacz
8 września 2016 14:23
Jeden z dyrektorów wykonawczych firmy Microsoft potwierdził na Twitterze, że konsola Xbox One S umożliwi skalowanie obrazu w grach do rozdzielczości 4K. Funkcja będzie dostępna zarówno w nadchodzących, jak i wydanych już produkcjach. Urządzenie trafi na rynek w sierpniu tego roku.
Tech
Janusz Guzowski
6 lipca 2016 13:07