Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

konsole vs PC - sprzęt i technologie (2)

Cyfrowa dystrybucja zdominowała amerykański rynek gier

Kamil Zwijacz, 20 kwietnia 2017, 11:55

Według raportu stowarzyszenia Entertainment Software Association, w 2016 roku 74% przychodów z gier w USA zostało wygenerowanych w ramach cyfrowej dystrybucji (sprzedaż pełnych wersji, dodatków, subskrypcji itd.). Podano również wiele innych danych statystycznych na temat amerykańskich graczy, związanych np. z popularnością pecetów i konsol.

Najlepsze ekskluzywne gry na wszystkie platformy według Metacritic
Najlepsze ekskluzywne gry na wszystkie platformy według Metacritic

Kamil Zwijacz, 30 marca 2017, 16:53

W serwisie Metacritic opublikowano listę najlepszych ekskluzywnych gier na wszystkie najważniejsze platformy sprzętowe. Okazało się, że największym wygranym jest Nintendo i seria The Legend of Zelda.

Badania dla GDC 2017 - PC wciąż najchętniej wybieraną przez producentów gier platformą

Miłosz Szubert, 13 stycznia 2017, 17:55

Według badania przeprowadzonego na potrzeby tegorocznego Game Developers Conference, producenci gier wciąż najczęściej wybierają komputery osobiste jako jedną z docelowych platform dla swoich tytułów. Na pecety stawia aż 53% deweloperów. Ciekawe są też dane dotyczące popularności wirtualnej rzeczywistości.

Założyciel Epic Games o branży gier wideo i świetlanej przyszłości PC-ów
Założyciel Epic Games o branży gier wideo i świetlanej przyszłości PC-ów

Kamil Zwijacz, 9 stycznia 2017, 21:05

Tim Sweeney, założyciel studia Epic Games, wypowiedział się w serwisie Glixel o historii swojej firmy oraz o przyszłości branży gier wideo, która według niego należy do PC-tów i wirtualnej rzeczywistości.

EA tworzy gry najpierw na PC, a potem optymalizuje je pod konsole
EA tworzy gry najpierw na PC, a potem optymalizuje je pod konsole

Łukasz Szliselman, 17 listopada 2016, 11:10

Firma Electronic Arts zapewnia, że wydawane przez nią pecetowe wersje gier nie są zwykłymi portami. To właśnie najpierw na PC powstają ich produkcje, które dopiero później przenoszone są na słabsze konsole.

"Aroganccy durnie" i rasiści - skandaliczne słowa Michaela Pachtera o PC-towych graczach

Jakub Mirowski, 23 września 2016, 09:52

Michael Pachter, analityk grupy Wedbush Securities, stwierdził w wywiadzie z serwisem Daily Star, że PC-towi gracze to "aroganccy durnie", i porównał ich do rasistów. Jak nietrudno się domyślić, jego wypowiedź wywołała spore poruszenie w branżowych mediach.

Sony chce, aby PlayStation 4 Pro przyciągnęło do siebie PC-towych graczy
Sony chce, aby PlayStation 4 Pro przyciągnęło do siebie PC-towych graczy

Maciej Kowalczyk, 10 września 2016, 16:33

Serwis The Guardian przeprowadził wywiad z Andrew Housem, szefem Sony Interactive Entertainment. Przyznał on, że zapowiedziana ostatnio konsola PlayStation 4 Pro ma stanowić alternatywę przede wszystkim dla komputerów osobistych. Mocniejsza wersja PS4 ma więc w zamyśle przyciągnąć do siebie PC-towych graczy.

Pro Evolution Soccer 2017 na PC okrojone względem PS4 i XOne
Pro Evolution Soccer 2017 na PC okrojone względem PS4 i XOne

Kamil Zwijacz, 3 sierpnia 2016, 09:50

Adam Bhatti, odpowiedzialny w Konami za markę Pro Evolution Soccer, wyjawił, że tegoroczna odsłona serii na PC-tach, podobnie jak dwie poprzednie, zostanie okrojona względem wydania na konsole PlayStation 4 i Xbox One.

Quake Champions tylko na PC, bo ma być grą bez ograniczeń
Quake Champions tylko na PC, bo ma być grą bez ograniczeń

Maciej Kowalczyk, 30 czerwca 2016, 12:54

Tim Willits, jeden z twórców oryginalnego Quake’a, udzielił wywiadu serwisowi GameSpot, w którym odpowiedział na pytania związane z nadchodzącą produkcją id Software - Quake Champions. Wyjaśnił on, dlaczego gra pojawi się tylko na PC, oraz jak ważna jest dla dewelopera wysoka częstotliwość odświeżania.

Raport finansowy Activision Blizzard - świetne wyniki giganta
Raport finansowy Activision Blizzard - świetne wyniki giganta

Kamil Zwijacz, 6 maja 2016, 10:42

Koncern Activision Blizzard pochwalił się najnowszymi wynikami finansowymi. W okresie 1 stycznia - 31 marca bieżącego roku firma uzyskała 1,45 miliarda dolarów przychodu. Dowiedzieliśmy się też, że m.in. konsole generują większe przychody niż pecety, a Destiny ma 30 milionów graczy i otrzyma w tym roku kolejny duży dodatek.

Prognoza na 2019 rok – rynek gier wart ponad 100 mld USD, PC czołową platformą
Prognoza na 2019 rok – rynek gier wart ponad 100 mld USD, PC czołową platformą

Krzysztof Mysiak, 16 marca 2016, 11:46

Firma analityczna DFC Intelligence podzieliła się prognozą na najbliższe lata. Napędzany przez PC, rynek gier ma osiągnąć wartość przekraczającą 100 miliardów dolarów do 2019 roku. Motorem tego wzrostu będą jakoby e-sport i wirtualna rzeczywistość.

Wieści ze świata (Game Trailers, Plague Inc.: Evolved, The Division) 9/2/2016
Wieści ze świata (Game Trailers, Plague Inc.: Evolved, The Division) 9/2/2016

Jakub Błażewicz, 9 lutego 2016, 12:40

Dziś piszemy m.in. o zamknięciu serwisu Game Trailers, zaprzeczeniu przez Ubisoft, jakoby Tom Clancy's The Division na PC ucierpiało przez ograniczenia konsol, oraz o dacie premiery pełnej wersji gry Plague Inc.: Evolved. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Tom Clancy's The Division – wersja PC ograniczona przez konsole, konsole otrzymają opcje graficzne
Tom Clancy's The Division – wersja PC ograniczona przez konsole, konsole otrzymają opcje graficzne

Szymon Liebert, 7 lutego 2016, 14:30

Pecetowa wersja Tom Clancy's The Division nie rozwinie skrzydeł przez edycje na konsole – twórcy przyznali, że musieli ją ograniczyć, by posiadacze Xboksów One i PlayStation 4 nie poczuli się traktowani niesprawiedliwie. Na platformach Sony i Microsoftu pojawią się za to opcje graficzne rodem z komputerów, które pozwolą przyspieszyć działanie gry.

Cyfrowa dystrybucja w październiku - rynek wart 5,5 mld dolarów; Fallout 4 ze 100 mln dolarów przychodu
Cyfrowa dystrybucja w październiku - rynek wart 5,5 mld dolarów; Fallout 4 ze 100 mln dolarów przychodu

Kamil Zwijacz, 25 listopada 2015, 12:09

Firma SuperData opublikowała kolejny raport dotyczący rynku cyfrowej dystrybucji. Okazało się, że w październiku wart był on 5,5 miliarda dolarów, a Fallout 4 wygenerował w pierwszych dniach sprzedaży 100 milionów dolarów, z czego większość na PC-tach.

Raport finansowy Take-Two Interactive - NBA 2K16 wielkim sukcesem
Raport finansowy Take-Two Interactive - NBA 2K16 wielkim sukcesem

Kamil Zwijacz, 6 listopada 2015, 12:50

W drugim kwartale roku fiskalnego 2016 firma Take-Two Interactive Software zanotowała 347 milionów dolarów przychodu i 54 miliony zysku. Na wynik wpłynęła przede wszystkim gra NBA 2K16, którą w ciągu kilku dni po premierze wysłano do sklepów w ponad 4 milionach egzemplarzy.

Słabe wyniki finansowe Ubisoftu; wzrost udziału pecetów w sprzedaży gier firmy
Słabe wyniki finansowe Ubisoftu; wzrost udziału pecetów w sprzedaży gier firmy

Adrian Werner, 5 listopada 2015, 11:05

Firma Ubisoft opublikowała raport z wynikami finansowymi za pierwszą połowę roku rozliczeniowego 2015. Brak dużych premier spowodował, że nie udało się wypracować zysków. Spośród platform sprzętowych największy udział w sprzedaży miało PlayStation 4, ale dystans do konsoli firmy Sony mocno zmniejszyły pecety.

Raport finansowy Electronic Arts - duży spadek znaczenia PC-tów, świetne wyniki gier sportowych
Raport finansowy Electronic Arts - duży spadek znaczenia PC-tów, świetne wyniki gier sportowych

Kamil Zwijacz, 30 października 2015, 10:38

Firma Electronic Arts ujawniła wyniki finansowe za kwartał zakończony 30 września bieżącego roku. Przy okazji podzielono się danymi sprzedażowymi na poszczególnych platformach sprzętowych, z których wynika, że w kontekście gier EA pecety radzą sobie obecnie gorzej niż konsole poprzedniej generacji, nie wspominając o najnowszych urządzeniach.

Kondycja polskiego rynku gier – PC kontra konsole
Kondycja polskiego rynku gier – PC kontra konsole

Łukasz Szliselman, 1 października 2015, 11:50

Pecety to ulubiona platforma sprzętowa Polaków. Dziś przyjrzymy się, jakie znaczenie w tej kwestii mają finanse oraz stosunek producentów konsol do polskiego rynku.

Rozkład sprzedaży Wiedźmina 3 na konsolach i PC
Rozkład sprzedaży Wiedźmina 3 na konsolach i PC

Łukasz Szliselman, 22 września 2015, 10:10

Choć nie znamy dokładnych wyników sprzedaży Wiedźmina 3, wiemy mniej więcej, jak rozkładała się sprzedaż gry na PC i konsolach w pierwszych tygodniach od premiery. Studio CD Projekt RED podało też proporcje kupionych wydań pudełkowych i elektronicznych.

PES 2016 – obejrzyj porównanie graficzne wersji PC i PS4
PES 2016 – obejrzyj porównanie graficzne wersji PC i PS4

Maciej Żulpo, 17 września 2015, 12:00

Na łamach tvgry.pl opublikowaliśmy porównanie jakości grafiki w Pro Evolution Soccer 2016 w wydaniu na PC oraz PlayStation 4. Czas zestawień nadszedł też na YouTube, gdzie nieustannie pojawiają się nowe materiały o charakterze porównawczym.

Rynek growego sprzętu komputerowego przyniósł w ubiegłym roku 21,5 miliarda dolarów przychodu
Rynek growego sprzętu komputerowego przyniósł w ubiegłym roku 21,5 miliarda dolarów przychodu

Michał Kułakowski, 10 września 2015, 18:00

Według firmy badawczej Jon Peddie Research, w ubiegłym roku światowy rynek sprzętu komputerowego dla graczy przyniósł ponad 21,5 miliarda dolarów przychodu, a więc dwa razy więcej niż cały sektor konsolowy w tym samym czasie.

Pro Evolution Soccer 2016 - znamy wymagania sprzętowe wersji PC [news zaktualizowany]
Pro Evolution Soccer 2016 - znamy wymagania sprzętowe wersji PC [news zaktualizowany]

Kamil Zwijacz, 20 sierpnia 2015, 16:17

Firma Konami ujawniła wymagania sprzętowe PC-towej wersji gry Pro Evolution Soccer 2016. Dodatkowo dowiedzieliśmy się, że owa edycja będzie brzydsza od tych przeznaczonych dla konsol PlayStation 4 i Xbox One.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain najładniejsze na PC-tach - sprawdź różnice graficzne
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain najładniejsze na PC-tach - sprawdź różnice graficzne

Kamil Zwijacz, 7 sierpnia 2015, 14:42

Firma Konami, wydawca gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, wyjawiła szczegóły związane z oprawą graficzną w poszczególnych wersjach produkcji. Najładniejszą produkcją będą cieszyć się PC-towcy.

Activision Blizzard zanotowało świetny II kwartał 2015 roku
Activision Blizzard zanotowało świetny II kwartał 2015 roku

Kamil Zwijacz, 5 sierpnia 2015, 09:01

Poznaliśmy wyniki finansowe firmy Activision Blizzard za II kwartał fiskalny 2015 roku. Koncern zanotował ponad miliard dolarów przychodu (z czego aż 55% pochodzi z cyfrowej dystrybucji) i 212 milionów dolarów zysku.

PC-ty jedną z najbardziej dochodowych platform dla Electronic Arts
PC-ty jedną z najbardziej dochodowych platform dla Electronic Arts

Kamil Zwijacz, 3 sierpnia 2015, 11:25

W ostatnim raporcie finansowym firmy Electronic Arts zamieszczono procentowe zestawienie platform sprzętowych, na których wydawca notuje największe przychody. Z opublikowanych danych wynika, że jedną z najbardziej dochodowych dla EA są PC-ty.

PlayStation 4 wiodącą platformą wśród fanów gier Ubisoftu. Xbox One zostaje w tyle
PlayStation 4 wiodącą platformą wśród fanów gier Ubisoftu. Xbox One zostaje w tyle

Łukasz Szliselman, 10 lipca 2015, 09:56

Firma Ubisoft podała, że w minionym kwartale najwięcej przychodu z gier wygenerowały edycje na PlayStation 4. Drugie miejsce zajęły pecety, a dopiero dalej uplasowały się konsole poprzedniej generacji i Xbox One.

GDC - europejscy deweloperzy gier najchętniej wybierają PC
GDC - europejscy deweloperzy gier najchętniej wybierają PC

Krzysztof Nieradko, 2 lipca 2015, 13:10

Najnowsze badanie rynku przeprowadzone przez organizatorów Game Developers Conference przyniosło ze sobą sporo interesujących informacji. Wśród 250 europejskich deweloperów, którzy wypełnili stosowną ankietę, 62 procent pracuje nad pecetową produkcją, podczas gdy 23 i 20 procent z nich zamierza wydać swoje gry na odpowiednio PlayStation 4 i Xbox One. Szczegółowo opisane wyniki znajdziecie w rozwinięciu.

Wiedźmin 3 – 1,3 miliona sprzedanych egzemplarzy na PC
Wiedźmin 3 – 1,3 miliona sprzedanych egzemplarzy na PC

Michał Jodłowski, 11 czerwca 2015, 20:40

Jak wynika z ujawnionych dzisiaj danych, pecetową wersję gry Wiedźmin 3: Dziki Gon kupiło ponad 1,3 miliona graczy. W sumie gra rozeszła się w nakładzie 4 milionów sztuk w ciągu dwóch tygodni od dnia premiery.

Najpopularniejsze platformy i gatunki gier w Polsce według badań na Digital Dragons 2015
Najpopularniejsze platformy i gatunki gier w Polsce według badań na Digital Dragons 2015

Łukasz Szliselman, 23 maja 2015, 12:02

Jakie platformy do grania i gatunki gier są najchętniej wybierane przez Polaków? Przedstawiamy wyniki badań polskiej sceny gamingowej przeprowadzonych z okazji Digital Dragons 2015.

Battlefield Hardline najlepiej sprzedało się na konsolach PS4 i XOne
Battlefield Hardline najlepiej sprzedało się na konsolach PS4 i XOne

Kamil Zwijacz, 6 maja 2015, 14:43

Szef firmy Electronic Arts zdradził, że cztery na pięć sprzedanych egzemplarzy strzelanki Battlefield Hardline trafiało do użytkowników konsol PlayStation 4 i Xbox One. Jednocześnie z najnowszego raportu finansowego koncernu wynika, że PC-ty od kilku lat zapewniają "Elektronikom" coraz mniejsze przychody.

W 2015 roku wartość rynku gier przekroczy 91 miliardów dolarów
W 2015 roku wartość rynku gier przekroczy 91 miliardów dolarów

Kamil Zwijacz, 23 kwietnia 2015, 12:17

Firma Newzoo opublikowała kolejny raport, tym razem dotyczący wartości rynku gier wideo w bieżącym roku. W porównaniu do 2014 roku branża zanotuje 9,4% wzrost, a największy przychód wygenerowany zostanie na komputerach PC.

Producent Battlefielda Hardline uważa PC za najlepszą platformę do grania
Producent Battlefielda Hardline uważa PC za najlepszą platformę do grania

Piotr Bicki, 27 lutego 2015, 14:02

W Polsce Battlefield Hardline ukaże się 19 marca – im bliżej debiutu, tym więcej graczy zastanawia się, czy koncernowi Electronic Arts uda się uniknąć problemów, które wystąpiły na PC przy premierze poprzedniej części cyklu, Battlefielda 4. Odpowiedzialni za grę deweloperzy ze studia Visceral Games zapewniają, że wszystko zostało dopięte na ostatni guzik, dodając, że komputery są najlepszą platformą do grania.

Rynek gier osiągnie wartość 100 mld dolarów w 2019 roku
Rynek gier osiągnie wartość 100 mld dolarów w 2019 roku

Krzysztof Mysiak, 22 października 2014, 11:53

Pod koniec czerwca firma DFC Intelligence donosiła, że wartość rynku gier osiągnie 100 mld dolarów w 2018 roku. Niedawno analitycy musieli zrewidować ten pogląd – biorąc pod uwagę utratę przez konsole casualowej klienteli na rzecz urządzeń mobilnych, uznano, że wspomniana kwota zostanie przekroczona w 2019 roku.

Europa bastionem gier pecetowych i mobilnych
Europa bastionem gier pecetowych i mobilnych

Marcin Skierski, 8 lipca 2014, 13:40

Z ankiety przeprowadzonej przez organizatorów tegorocznej edycji Game Developers Conference Europe (11-13 sierpnia) wynika, że większość europejskich studiów deweloperskich tworzy gry na PC i urządzenia mobilne. Dopiero w dalszej kolejności wyrażają zainteresowanie PlayStation 4 oraz Xboksem One.

GRID: Autosport - PC wiodącą platformą sprzętową z rozdzielczością tekstur 4K
GRID: Autosport - PC wiodącą platformą sprzętową z rozdzielczością tekstur 4K

Marcin Skierski, 23 kwietnia 2014, 15:47

Jeden z pracowników studia Codemasters potwierdził na forum NeoGAF, że PC będzie wiodącą platformą sprzętową w przypadku gry GRID: Autosport. Pecetowcy otrzymają między innymi tekstury w rozdzielczości 4K i wiele innych usprawnień graficznych, o których nie znamy jeszcze żadnych szczegółów. Wersja na konsole nowej generacji jest mało prawdopodobna.

Thief będzie wyglądał lepiej na PC niż konsolach nowej generacji
Thief będzie wyglądał lepiej na PC niż konsolach nowej generacji

Adam Zechenter, 5 grudnia 2013, 11:41

Przedstawiciel studia Eidos Montreal w wywiadzie uchylił rąbka tajemnicy na temat optymalizacji i wyglądu zbliżającej się gry Thief. Produkcja zaoferuje lepszą oprawę na PC niż na konsolach nowej generacji.

W USA PC niemal tak popularne jak konsole. Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych
W USA PC niemal tak popularne jak konsole. Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych

Łukasz Szliselman, 16 lipca 2013, 11:55

Kto głosi rychły upadek PC, powinien zastanowić się raz jeszcze. Ujawnione przez Entertainment Software Association dane jasno wskazują, że w USA na PC gra niewiele mniej osób, niż na konsolach stacjonarnych. Jednocześnie widoczny jest wzrost popularności platform mobilnych.

Porównanie silnika Unreal Engine 4 działającego na PS4 i PC
Porównanie silnika Unreal Engine 4 działającego na PS4 i PC

Marcin Skierski, 30 marca 2013, 11:00

Elemental to nazwa jednego z dem technologicznych silnika Unreal Engine 4, które zostało właśnie zaprezentowane w wersji na PlayStation 4. Jest to świetna okazja do porównania go z tą samą technologią działającą na PC, pokazywaną kilka miesięcy temu.

Pecety cichymi zwycięzcami targów E3 2012
Pecety cichymi zwycięzcami targów E3 2012

Marek Oramus, 8 czerwca 2012, 10:35

Pozornie tegoroczne targi E3 zostały w znacznej mierze zdominowane przez rynek konsolowy. Czy jednak pecety faktycznie odgrywają coraz mniejszą rolę w branży elektronicznej rozrywki, czy w rzeczywistości to one decydują o jej rozwoju?

Tribes: Ascend - wersja pecetowa priorytetem, premiera konsolowej później

Adrian Werner, 22 czerwca 2011, 09:44

Na początku maja zespół Hi-Rez Studios ujawnił, że pracuje nad Tribes: Ascend. Poinformowano wtedy, że gra tworzona jest z myślą o wielu platformach. Wywołało to niepokój pecetowych fanów serii. Teraz autorzy postanowili uspokoić te obawy i ogłosili, że wersja komputerowa ma priorytet, natomiast konsolowa ukaże się dopiero w późniejszym terminie.