Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość sprzęt i soft 2 października 2015, 20:44

autor: Ender

Microsoft kupuje silnik i oprogramowanie z rodziny Havok

Spółka Microsoft ogłosiła właśnie, że nabyła prawa do silnika fizycznego oraz oprogramowania deweloperskiego z rodziny Havok. Używana przez nie technologia od kilkunastu lat wykorzystywana jest w niezliczonych grach, począwszy od produkcji mobilnych, a skończywszy na wysokobudżetowych pecetowych oraz konsolowych hitach.

Firma od 2007 roku należała do Intela - Microsoft kupuje silnik i oprogramowanie z rodziny Havok - wiadomość - 2015-10-02
Firma od 2007 roku należała do Intela

Microsoft ogłosił właśnie, że nabył silnik fizyczny oraz oprogramowanie z rodziny Havok, należące do irlandzkiej firmy o tej samej nazwie. Jej poprzednim właścicielem był Intel, który kupił ją w 2007 roku za 110 milionów dolarów. Gigant z Redmond nie podał jednak ile musiał zapłacić za całą spółkę, która od czasu pierwszego przejęcia rozwinęła znacząco katalog oferowanego software'u i technologii, a także nawiązała współpracę z niezliczonymi partnerami. Przedstawiciele amerykańskiego giganta zapewniają, że nie zmienią polityki ani kierunku rozwoju Havoka i nie ograniczą wykorzystania opracowanych przez firmę rozwiązań jedynie do platform wspieranych przez Microsoft. Jednym z nowych aspektów, którymi mają zająć się inżynierowie Havoka, będzie jednak wykorzystanie serwerów w chmurze do obliczeń fizycznych w grach, takich jak Crackdown 3.

Firma Havok powstała w 1998 roku. Opracowana przez nią pierwsza komercyjna wersja narzędzi deweloperskich Havok ujrzała światło dzienne w 2000 roku. Pozwalały one na zaawansowane jak na tamte czasy symulowanie fizyki obiektów i interakcji pomiędzy nimi w czasie rzeczywistym. Wraz z udoskonalaniem oprogramowania i wprowadzaniem nowych funkcji Havok stawał się coraz bardziej popularny wśród producentów gier. Jedną z pierwszych produkcji, która w widowiskowy sposób i na szeroką skalę używała oferowanych przez niego rozwiązań był wydany w 2004 roku Half-Life 2. Od tamtego czasu technologie fizyczne Irlandczyków stały się integralną częścią blisko 200 tytułów największych producentów i wydawców, takich jak Electronic Arts, Activision Blizzard, Square-Enix, Ubisoft, Nintendo, Microsoft czy Sony. Z czasem zaczęli korzystać z nich także mniejsi deweloperzy, w tym ci którzy wyspecjalizowali się w aplikacjach mobilnych. Co więcej, technologie Havok są również popularne na co dzień w przemyśle filmowym przy opracowywaniu efektów specjalnych w największych kinowych blockbusterach.

Drobna część z tytułów, które wykorzystują technologię Havoka  - Microsoft kupuje silnik i oprogramowanie z rodziny Havok - wiadomość - 2015-10-02
Drobna część z tytułów, które wykorzystują technologię Havoka
  1. Oficjalna strona firmy Havok
  2. Oficjalna strona firmy Microsoft
GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.