Gogle VR od Valve na zamkniętym pokazie

W ubiegłym tygodniu w Bostonie odbyło się zamknięte spotkanie z pracownikami firmy Valve dotyczące wirtualnej rzeczywistości. Użytkownik serwisu Reddit, jonomf, udostępnił kilka zdjęć gogli VR, nad którymi pracuje Valve, a także opisał swoje wrażenia po tym, co udało mu się zobaczyć tego dnia.

futurebeat.pl

Michał Jodłowski

Tak obecnie wyglądają gogle VR firmy Valve - Gogle VR od Valve na zamkniętym pokazie - wiadomość - 2014-06-04
Tak obecnie wyglądają gogle VR firmy Valve

W zeszły weekend w Bostonie odbyło się zamknięte spotkanie z pracownikami firmy Valve dotyczące wirtualnej rzeczywistości, a konkretnie rozwijanych przez Valve gogli VR [ang. Virtual Reality – wirtualna rzeczywistość]. Użytkownik serwisu Reddit, znany jako jonomf, udostępnił niewielką galerię zdjęć owego sprzętu, a także napisał relację, w której podzielił się swoimi wrażeniami po jego próbnym użytkowaniu. Jonomf opisał również gogle wirtualnej rzeczywistości od strony technicznej. Warto zaznaczyć, że usunął on część swojego postu dotyczącą dem technologicznych opartych o grę Dota 2, gdyż miał być to eksperyment, który ostatecznie może nigdy nie ujrzeć światła dziennego. Mimo wszystko udało mi się zachować ów skasowany w tej chwili fragment, który krótko streszczę w dalszej części tego newsa.

Jonomf szczególnie zafascynowany był tajemniczym rozwiązaniem kwestii wykrywania krawędzi w dowolnej przestrzeni poza Pokojem [oryg. The Room – pomieszczenie wypełnione czujnikami ruchu – przyp. Meehovv] i śledzenia pozycyjnego przy użyciu kamery umieszczonej na samym urządzeniu. Miał on usłyszeć, że jest to „za wolne” oraz że Valve ma już „inne rozwiązanie”, które nie wykorzystuje czujników, wykrywania krawędzi, ani zewnętrznych kamer.

Oficjalnym demom przygotowanym przez Valve autor poświęcił jeden akapit. Opisuje je jako „naprawdę imponujące”. Ciekawym elementem jego relacji jest fragment o tym, jak się czuł po zdjęciu gogli VR. Jonomf stwierdził, że czuł się „mdławy i daleki”, a nawet miał raz wrażenie, że upadnie. Zauważył także, że miał podobne samopoczucie po pierwszym użyciu Oculus Rift Development Kit 1, choć objawy te więcej nie nastąpiły, natomiast w przypadku sprzętu Valve pojawiały się za każdym razem (autor miał okazję użyć ich 4 albo 5 razy).

W obiecanym wcześniej usuniętym fragmencie jonomf zdradził, że Valve posiada demo, w którym partia w Dotę 2 rozgrywa się na stole przed użytkownikiem gogli, a on sam może się nachylić, żeby lepiej się przyjrzeć każdemu elementowi. Ponadto ma istnieć inny, „naprawdę przerażający” program, w którym można przechadzać się po torze rzeczywistych rozmiarów i obserwować, jak bohaterowie ze sobą walczą. Nie wiadomo jednak, czy którekolwiek z tych dzieł kiedykolwiek ujrzy światło dzienne.

Urządzenie posiada dwa ekrany S4 (OLED), które w sumie wyświetlają obraz o rozdzielczości 2160x1280 pikseli, choć tylko połowa jest widzialna, gdyż ich pozostała część wystaje poza fragment pokrywający twarz. Na powierzchni gogli znajdują się kropki odbijające promieniowanie podczerwone. Jonomf wspomniał także wyjątkowo wysoką jakość wyświetlanej grafiki, znaczną liczbę FPS-ów (mowa tutaj o ponad 95 klatkach na sekundę) czy doskonałym śledzeniu w polu widzenia kamery.

Autor relacji zaznaczył również, że na spotkaniu nie pojawił się żaden przedstawiciel firmy Oculus VR. Jest to interesujący fakt, ponieważ na początku tego roku Valve oświadczyło, że współpracuje z Oculus VR nad technologią wirtualnej rzeczywistości dla pecetów i właśnie to przedsiębiorstwo widzi w roli producenta gogli VR. Trzeba jednak pamiętać, że nastąpiło to zanim społecznościowy gigant, Facebook, wykupił firmę Oculus VR za ogromną sumę 2 miliardów dolarów, o czym pisaliśmy w Serwisie Informacyjnym. Jak na razie nie wiadomo, czy nastąpiły jakieś zmiany w planach w związku z powyższym. Jonomf wspomniał, że na spotkaniu krążyła plotka, jakoby powodem nieobecności przedstawicieli Oculus VR były intensywne prace nad Oculus Rift Development Kit 2.

Relację świetnie podsumowuje fragment jej pierwszego zdania. Sprzęt i dema przygotowane przez Valve „całkowicie roztopiły umysł” jonomfa. Trzeba przyznać, że wszystkie opisywane przez niego rzeczy brzmią fascynująco. A jak Wy, drodzy Czytelnicy, zapatrujecie się na wirtualną rzeczywistość?

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

czerwiec
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2014-06-06
00:23

laki2217 Generał

To byłby wtedy przełom w historii gier. To gracz stał by się głównym bohaterem. Jednak w pewnym stopniu ograniczono by dialogi. Więc fani RPG mogli by narzekać.

Komentarz: laki2217
2014-06-05
16:25

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

:). Mozliwosci dzieki Riftowi jest wiele.
https://www.youtube.com/watch?v=aO5sZ0FE5Fo tutaj, to ty jestes gladiatorem (mozna walic mieczem w tarcze jak w 300, uniesc rece do gory gdy tlum sie cieszy, i inne). To cos wiecej niz naciskanie guzika do odpowiedniej akcji, siedzac i gapiac sie w TV.
Ciekawych demek jest masa - pozostaje czekac na DK2 i nowe dema, a moze nawet juz grywalne tytuly, bo w koncu, mankament z DK1 zostal poprawiony juz dawno, ekrany sa lepszej jakosci wiec rozdzialka wyzsza co daje lepsze pole widzenia oraz wyrazistosc otoczenia.

W dodatku tak/nie jako odpowiedzi wydaja sie byc ok w HL, w koncu on nie mowi :P

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2014-06-05
15:02

BOLOYOO Generał

BOLOYOO

@Koktajl Mrozacy Mozg
Chłopie, ale pobudziłeś mą wyobraźnię... Przecież gdyby to tak wyglądało to byłby to spektakularny nokaut dla wszystkich gier, gra wszech czasów.

Komentarz: BOLOYOO
2014-06-05
13:27

Koktajl Mrozacy Mozg Legend

Koktajl Mrozacy Mozg

Wypali wypali. HL2 robi juz teraz za jedna z lepszych gier na Rifta a zostaw wydany daaawno temu, a urzadzenia nie ma. Moze wlasnie VR jest tym czym czego szukaja by przeniesc gry na nowa plaszczyzne - niz kolejna gre na TV/monitor i klawe/pada/kierownice + krzeslo/kanapa. My bedziemy w centrum gry a nie kamera, wiec pewne rzeczy na bank ulegna zmiane jak sposob opowiadania historii - nie bedzie cutscenek w ktorych tylko trzymasz pada i ogladasz co sie dzieje - podczas tej cutsceny my bedziemy "uczestniczyc" - bedziemy obracac glowe by zobaczyc postac ktora slyszymy pierwszy raz a nie zrobi tego za nas kamera. Rowniez skonczy sie era "press X to grab" by ruszyc cutscene dalej, my poprostu to wezmiemy do reki, obucimy i zobaczymy ukryty szyfr na wazoniku

Bylo demko wizyty w galaktycznym sadzie - mamy cos na glowie, slyszymy tylko glos, po chwili zdejmuja nam maske i widzmy cos jak sad w wizji kina czy kreskowki - pytaja sie czy wiemy za co tutaj jestesmy? Odpowiadamy ruchem glowy tak/nie, oni cos gadaja, po chwili slyszymy chichot za plecamy to sie sami obracamy.

Komentarz: Koktajl Mrozacy Mozg
2014-06-05
10:44

wysiak Legend

wysiak

Meh, zrobiliby w koncu nowego HL, a nie bawia sie w bzdety i gadgety...

Komentarz: wysiak

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl