12. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 12. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Ace Combat: Assault Horizon
Zręcznościowe 11 października 2011
Kolejna odsłona popularnego cyklu zręcznościowych symulatorów lotu, zapoczątkowanego przez japońskiego giganta Namco jeszcze w latach 90-tych na konsoli PlayStation. Akcja gry toczy się w roku 2015 i skupia na działaniach lotnictwa NATO, wymierzonych przeciwko rosyjskiemu najemnikowi, który postawił sobie za cel rozpętanie III wojny światowej. Podczas kampanii wcielimy się w postać Williama Bishopa, dowódcy szwadronu Warwolf i odwiedzimy przestrzenie powietrzne m.in.

I-Ninja
Zręcznościowe 18 listopada 2003
„I-Ninja” to zrealizowana w typowo konsolowym stylu niezwykle dynamiczna gra akcji. Opisywany tytuł pod wieloma względami przypomina takie hitowe produkcje jak „Spyro”, „Rayman” czy „Crash Bandicoot”.

World of Goo
Zręcznościowe 13 października 2008
World of Goo to gra logiczno-zręcznościowa wyprodukowana i wydana przez Kyle'a Gablera i Rona Carmela, czyli dwuosobową ekipę deweloperską studia 2D Boy. Zabawa, przeznaczona wyłącznie dla jednego gracza, polega na budowaniu rozmaitych konstrukcji z kulek galaretowatej mazi, czyli tytułowych Goo, w czym permanentnie przeszkadza grawitacja i inne prawa fizyki.

Szalone Króliki: Na żywo i w kolorze
Zręcznościowe 1 listopada 2011
Raving Rabbids: Alive and Kicking to zestaw zręcznościowych minigierek, stworzonych z myślą o technicznych możliwościach xboksowego kontrolera ruchu Kinect. Gra, wyprodukowana przez studia deweloperskie koncernu Ubisoft w Mediolanie i Paryżu, umożliwia wspólną zabawę dla maksymalnie czterech graczy.

Symulator kozy
Zręcznościowe 1 kwietnia 2014
Goat Simulator to humorystyczna gra zręcznościowa, będąca komercyjnym rozwinięciem żartu szwedzkiego studia Coffee Stain (znanego przede wszystkim z serii Sanctum). Gra pozwala pokierować poczynaniami szalonej kozy o imieniu Pilgor, która sieje zniszczenie w wirtualnym świecie. Celem zabawy jest spowodowanie jak największych szkód, przy czym można tego dokonać korzystając z wielu absurdalnych akcesoriów (rakiety, wybuchowe zbiorniki itp.).

Disneyland Adventures
Zręcznościowe 15 listopada 2011
Kompilacja minigier zręcznościowych osadzonych w uniwersum Disneya, dzięki której gracze mogą nie tylko przemierzyć wirtualny Disneyland, lecz także wziąć udział w osiemnastu konkurencjach toczonych w lokacjach znanych z kultowych bajek i filmów. Produkcja jest remasterem gry Kinect Disneyland Adventures, a w przeciwieństwie do pierwowzoru nie wymaga do działania sensora ruchu Kinect – bawić się można zarówno przy użyciu tego czujnika, jak i wykorzystując pada.

New Super Mario Bros. U
Zręcznościowe 18 listopada 2012
New Super Mario Bros. U to utrzymana w klasycznej, zręcznościowej konwencji platformówka wyprodukowana przez ekipę deweloperską firmy Nintendo pod kierownictwem Takashiego Tezuki. Główni bohaterowie – hydraulicy Mario i Luigi ruszają na ratunek księżniczce Peach, której zamek został oblężony przez armię Bowsera. Tytuł zaprojektowany został z myślą o możliwościach konsoli Wii U.

Kinect Sports Rivals
Zręcznościowe 8 kwietnia 2014
Kolejna odsłona serii Kinect Sports, oferującej graczom szereg zręcznościowych minigier, wykorzystujących możliwości kontrolera ruchu Kinect. Nowa wersja tytułu oferuje teraz także możliwość rywalizacji z innymi graczami w sieciowym trybie multiplayer.

Wonderbook: Księga Czarów
Zręcznościowe 13 listopada 2012
Interaktywna wersja cyklu powieści Harry Potter autorstwa J. K. Rowling wykorzystująca kamerę PlayStation Eye oraz kontroler PlayStation Move. Przy pomocy różdżki odkrywamy historię słynnego młodego czarodzieja, uczymy się nowych zaklęć oraz bierzemy udział w minigrach.

Na Dzikim Zachodzie: Przygody Lucky Luke'a
Zręcznościowe 23 listopada 2007
Go West: A Lucky Luke Adventure to wypełniona akcją platformówka, traktująca o najszybszym rewolwerowcu na Dzikim Zachodzie imieniem Luke. Niniejsza pozycja powstała w oparciu o animowany film Go West!

Madagaskar 2
Zręcznościowe 4 listopada 2008
Madagascar: Escape 2 Africa to druga odsłona gry zręcznościowej, opartej na fabule filmu animowanego wytwórni DreamWorks. W grze po raz kolejny spotykamy się z sympatyczną, afrykańską menażerią, która czeka tylko na to, by rozpocząć nowe przygody.

Oddworld: Abe's Oddysee
Zręcznościowe 18 września 1997
Dwuwymiarowa platformówka wzbogacona o elementy gry logicznej i skradanki. Dzieło studia Oddworld Inhabitants przenosi gracza na nieznaną planetę zamieszkaną przez rasę Mudokonów, reprezentowaną przez tytułowego bohatera, Abe'a.

M: Alien Paranoia
Zręcznościowe 31 maja 2001
Pomóż sympatycznemu kosmicie o imieniu "M" naprawić statek kosmiczny, który rozbił się na nieznanej planecie obcych zamieszkałej przez złośliwie stworzenia.

Robin Hood: Leśne Przygody
Zręcznościowe 17 maja 2004
Gra platformowa skierowana wyłącznie dla dzieci. Fabuła „Robin Hood: Leśne Przygody” przedstawia się dość standardowo. Mamy złego smoka, który porwał niewinną księżniczkę. Tylko od gracza zależy czy zdoła ją uwolnić.

Kostucha: Just One Fix
Zręcznościowe 15 maja 2003
Kostucha: Just One Fix to gra zręcznościowa/platformowa powstała w Rzeszowskim Laboratorium Komputerowym Avalon. Naszym zadaniem jest złapanie jak największej ilości Potępieńców i dostarczenie ich dusz z powrotem do Hadesu. Autorzy przygotowali 40 pełnych walki i zagadek poziomów głównych oraz 10 treningowych poziomów.

Pinball Dreams
Zręcznościowe 4 grudnia 1993
Pierwszy komputerowy pinball z prawdziwego zdarzenia, zaskakujący zarówno perfekcyjną konstrukcją stołów, jak i rozbudowanymi opcjami konfiguracyjnymi.

Zaginiony Skarb
Zręcznościowe 12 marca 2003
Połączenie zręcznościówki i gry logicznej wzorowane na legendarnym Pac-Manie. Zadaniem gracza jest odpowiednie kierowanie ludzikiem, który na kolejnych planszach musi zbierać złote figurki.

Druga Wojna Światowa: Eskadra Orłów
Zręcznościowe 20 grudnia 2003
Druga Wojna Światowa: Eskadra Orłów to wyprodukowany przez zespół deweloperski firmy City Interactive zręcznościowy symulator lotniczy w realiach II wojny światowej. Gracz wciela się w rolę pilota tytułowej formacji i bierze udział w szeregu spektakularnych misji inspirowanych wydarzeniami z okresu wojny o Pacyfik.

Hugo: Tropikalna Wyspa 3
Zręcznościowe 12 kwietnia 2004
Kolejna część przygód sympatycznego trolla imieniem Hugo, którego polscy gracze znają głównie z telewizji Polsat. Omawiana produkcja, „Tropikalna Wyspa 3” pod względem fabuły jest kontynuacją dwóch poprzednich części o tym samym tytule.

Jak II: Renegade
Zręcznościowe 14 października 2003
Jak II: Renegade to kontynuacja doskonałej gry platformowo-przygodowej. Za stworzenie tej produkcji odpowiada cieszące się dużą estymą w branży studio Naughty Dog, mające na swoim koncie takie tytuły jak Uncharted, Crash Bandicoot czy The Last of Us. Bohaterami Jak II: Renegade są Jak i Daxter, jednak w wyniku pewnego zwrotu akcji znacząco zmienia się świat, po którym podróżują.

Fez
Zręcznościowe 13 kwietnia 2012
Zręcznościowa gra platformowa w stylu retro, autorstwa teamu developerskiego Polytron. Wcielamy się w Gomeza, który żyjąc dotychczas w świecie 2D uświadamia sobie istnienie jeszcze jednego wymiaru. Tytuł przedstawia rozgrywkę w dość innowacyjny sposób, realizując rozmaite łamigłówki za pomocą dwuwymiarowych plansz w trójwymiarowym świecie. Wszystko to odbywa się w pikselowej, kolorowej stylistyce. Gra warta uwagi ze względu na swoją unikalną prezentację.

LocoRoco 2
Zręcznościowe 21 listopada 2008
LocoRoco 2 to kontynuacja wydanej w 2006 roku zabawnej zręcznościówki 2D, za której powstanie odpowiada japoński oddział deweloperski firmy Sony Computer Entertainment. Podobnie jak w pierwowzorze, gracz kieruje poczynaniami sympatycznych, żelowych stworków. Tym razem muszą one uratować swoją planetę przed kosmitami.

Ratchet & Clank 2
Zręcznościowe 11 listopada 2003
Ratchet & Clank: Going Commando to druga odsłona cyklu zręcznościowych platformówek z elementami logicznymi autorstwa studia Insomniac Games. Tym razem główni bohaterowie zostają porwani i trafiają do galaktyki Bogon, gdzie czekają na nich nowe przygody, zagadki oraz przeciwnicy. Twórcy zadbali o szereg zmian w mechanice rozgrywki, w tym możliwość rozwoju postaci i udoskonalania ekwipunku.

Castlevania
Zręcznościowe 12 kwietnia 1986
Castlevania to tradycyjna platformówka, w której będziemy mogli poprowadzić Simona ciemnymi korytarzami olbrzymiej twierdzy, zamieszkałej przez istoty z piekła rodem.