15. Gry Zręcznościowe Xbox 360 - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 15. Gry z gatunku zręcznościowe na platformę X360 ułożone według daty premiery.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Assault Heroes
Zręcznościowe 13 grudnia 2006
Klasyczna scrollowana strzelanina, w której zajmujemy się masową eliminacją jednostek wroga. Do tego celu możemy użyć pojazdu typu buggy lub łodzi motorowej.

Defender
Zręcznościowe 15 listopada 2006
Oficjalny remake klasycznej scrollowanej strzelanki, tym razem w trójwymiarowym wydaniu. Wcielamy się w postać pilota tytułowego myśliwca i wyruszamy do walki z agresywną rasą Obcych. Do pokonania kilkadziesiąt zróżnicowanych poziomów.

Sonic the Hedgehog
Zręcznościowe 14 listopada 2006
Od debiutu słynnego niebieskiego jeża w świecie gier video minęło sporo czasu. Dzięki mocy Xboxa 360 i PlayStation 3 Sonic the Hedgehog zarówno pod względem oprawy wizualnej, jak i możliwości, które oferuje graczom, przewyższa wszystkie dotychczasowe platformówki z tym słynnym bohaterem.

Contra
Zręcznościowe 8 listopada 2006
Contra jest odświeżoną wersją klasycznej dwuwymiarowej strzelaniny z gatunku "podążaj nieustannie w jednym kierunku i niszcz wszystko na swojej drodze". Pierwowzór zadebiutował komercyjnie w drugiej połowie lat osiemdziesiątych XX wieku na szeregu rozmaitych platform sprzętowych, natomiast omawiany remake zadedykowano platformie Xbox 360.

Dig Dug
Zręcznościowe 11 października 2006
Dig Dug to gra zręcznościowa, która została opracowana w 1982 roku przez firmę Atari. Pierwotna wersja na automaty coin-op cieszyła się dużą popularnością, zatem nic dziwnego, że program doczekał się licznych konwersji na domowe komputery i konsole.

Scramble
Zręcznościowe 13 września 2006
Scramble to remake strzelaniny, przygotowanej w 1981 r. dla popularnych w tamtym czasie automatów. Użytkownik zasiada za sterami statku kosmicznego, mającego na celu wyeliminowanie jak największej ilości przeciwników, pojawiających się na jego trasie.

Time Pilot
Zręcznościowe 30 sierpnia 2006
Time Pilot to strzelanina, stanowiąca remake klasycznej gry o tym samym tytule. Po raz pierwszy pojawiła się ona za sprawą Konami w 1982 r. i została zadedykowana popularnym w tamtym czasie automatom. Wcielając się w postać dzielnego pilota należy uratować żołnierzy, będących w niebezpieczeństwie w różnych punktach czasu.

Pac-Man
Zręcznościowe 9 sierpnia 2006
Pac-Man to pozycja, należąca do kultowego cyklu, traktującego o konsumowaniu kropek w labiryncie. Pierwsza jego odsłona miała miejsce w 1979 r. i przeznaczona była dla popularnych w tamtym czasie automatów. Developerzy postanowili powiększyć grono miłośników niniejszej gry o posiadaczy konsoli Xbox One.

Galaga
Zręcznościowe 26 lipca 2006
Galaga to strzelanina, stanowiąca remake klasycznej gry o tym samym tytule. Po raz pierwszy pojawiła się ona za sprawą Namco w 1981 r. i została zadedykowana popularnym w tamtym czasie automatom. Użytkownik, wcielając się w postać pilota statku kosmicznego, podejmuje się niebezpiecznej misji stawienia czoła oddziałom nieprzyjaciela.

Cloning Clyde
Zręcznościowe 19 lipca 2006
Cloning Clyde to platformówka, kładąca jednocześnie bardzo silny nacisk na logiczne myślenie i kreatywność. Wcielamy się w postać niejakiego Clyde’a, niczym nie wyróżniającego się człowieczka, który dał się skusić dwudziestoma dolarami do wzięcia udziału w eksperymencie, związanym z klonowaniem.

Frogger
Zręcznościowe 12 lipca 2006
Frogger to klasyczna zręcznościówka, która zadebiutowała w roku 1981. Dzięki ludziom ze studia Digital Eclipse, także posiadacze "trzystasześćdziesiątek" mogą zagrać w ten dość wiekowy tytuł. Sposób zabawy nie zmienił się w stosunku do oryginału – w dalszym ciągu naszym zadaniem jest przeprowadzenie tytułowej żabki w bezpieczne miejsce.

Blazing Angels: Squadrons of WWII
Zręcznościowe 23 marca 2006
Blazing Angels: Squadron of WWII to symulator lotu o wybitnie zręcznościowym charakterze. Gracz wciela się tu w rolę pilota, który wykonuje szereg misji w czasie II Wojny Światowej, poczynając od słynnej Bitwy o Anglię, na bombardowaniu Berlina kończąc.

Crystal Quest
Zręcznościowe 7 lutego 2006
Crystal Quest to gra zręcznościowa ze studia Stainless Games, stanowiąca remake produkcji z 1987 roku, która wsławiła się faktem, iż była jedną z pierwszych, kolorowych gier przeznaczonych na komputery klasy Macintosh.

Wik: Fable of Souls
Zręcznościowe 2 grudnia 2005
W Wik: Fable of Souls gracz wciela się w postać Wika – nadzwyczajnego stworka, przemierzającego piękny, aczkolwiek niebezpieczny świat niczym z bajkowej opowieści.

Robotron 2084
Zręcznościowe 2 grudnia 2005
Robotron 2084 jest strzelaniną, która pierwotnie ukazała się w 1982 roku. Dzięki programistom z Digital Eclipse, posiadającym spore doświadczenie w produkcji podobnych tytułów, grą tą mogą cieszyć się także posiadacze Xboxa 360.

Smash TV
Zręcznościowe 22 listopada 2005
Smash TV to remake strzelaniny, którą w 1990 r. przygotowano z myślą o popularnych automatach. Po licznych konwencjach i klonach, developerzy postanowili powrócić do korzeni, przygotowując klasyczną wersję owej gry dla posiadaczy konsoli Xbox 360.

Marble Blast Ultra
Zręcznościowe 22 listopada 2005
Marble Blast Ultra to prosta w założeniach gra zręcznościowa, w której sterując marmurową kulką musimy w określonym czasie doprowadzić ją z pozycji startowej do punktu końcowego.

Mutant Storm Reloaded
Zręcznościowe 22 listopada 2005
Mutant Storm Reloaded jest strzelaniną, podobną do takich gier jak np. Robotron: 2084 lub Smash TV. Odpowiedzialni za nią są deweloperzy ze studia PoMPoM Games.

Geometry Wars: Retro Evolved
Zręcznościowe 22 listopada 2005
Nieskomplikowana strzelanina, stworzona przez studio Bizarre Creations. Co ciekawe, niegdyś była ona dostępna wyłącznie jako dodatek do gry Project Gotham Racing 3. Jej popularność sprawiła jednak, że można ją nabyć jako oddzielną pozycję.

Joust
Zręcznościowe 22 listopada 2005
Joust jest platformówką, którą wypuściła na rynek firma Williams Electronics w roku 1982. Dzięki programistom z Digital Eclipse, posiadającym w swoim dorobku podobne produkcje grą tą mogą cieszyć się także posiadacze Xboxa 360.

Gauntlet
Zręcznościowe 22 listopada 2005
Jak większość gier arcade, również Gauntlet pojawił się wpierw na automatach coin-op. Program zadebiutował w 1985 roku dzięki koncernowi Atari i niedługo potem stał się produktem wzorcowym dla gatunku strzelanin, oferujących widok z lotu ptaka.

Miner Wars 2081
Zręcznościowe prace wstrzymane
Miner Wars 2081 to utrzymana w klimatach space opery futurystyczna strzelanina, za której powstanie odpowiada studio Keen Software House. Gracz wciela się w rolę pilota statku kosmicznego, a jego zadaniem jest m.in. eksploracja odległych galaktyk, poszukiwanie i wydobycie cennych surowców, walka z przeciwnikami oraz wykonywanie rozmaitych zadań.

Cletus Clay
Zręcznościowe prace wstrzymane
Dwuwymiarowa gra zręcznościowa, której oprawa wizualna wywoła uśmiech na twarzach fanów klasycznej przygodówki The Neverhood (ze względu na „plastelinową” oprawę wizualną). Głównym bohaterem produkcji jest tytułowy Cletus, stający do walki z kosmitami. Wraz z nim przemierzamy kolejne poziomy i strzelamy do przeciwników. Jedną z atrakcji Cletus Clay jest tryb kooperacji.

Cannon Fodder 3
Zręcznościowe prace wstrzymane
Trzecia część kultowej serii strzelanin, w których obejmujemy kontrolę nad kilkuosobowym oddziałem żołnierzy i stajemy przeciwko przeważającym siłom wroga. Akcję obserwujemy z kamery umieszczonej w rzucie izometrycznym. Największą nowością jest trójwymiarowa grafika, choć jednocześnie gra zachowuje humorystyczny styl poprzedniczek.