Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiMMOPCPS4XONE
Okładka Tom Clancy's The Division 2 (PC)

Tom Clancy's The Division 2

The Division 2

Kontynuacja popularnej gry akcji z wyraźnie zarysowanymi elementami RPG, opracowanej z myślą o zabawie w trybie multiplayer. Tom Clancy’s The Division 2 przenosi nas do Waszyngtonu, w którym zapanowało bezprawie.

Akcji | TPP | elementy RPG | multiplayer | TPS | kooperacja | strzelanki | Role-playing shooter

Okładka Tom Clancy's The Division 2 (PC)

data premiery gry:

15mar2019za 21dni

PC PS4 XONE

Tom Clancy’s The Division 2 to druga odsłona popularnego cyklu gier akcji z wyraźnie zarysowanymi elementami RPG, skoncentrowanych na multiplayerowych zmaganiach. Produkcja została stworzona przez autorów oryginału, czyli studio Ubisoft Massive, jednak pracowały nad nią również inne zespoły znajdujące się pod skrzydłami francuskiego wydawcy; mowa o ekipach: Ubisoft Annecy, Redstorm, Reflections, Ubisoft Bucharest oraz Ubisoft Shanghai. Tytuł pojawił się między innymi na platformie PC, PS4 i XONE.

Fabuła

Akcja Tom Clancy’s The Division 2 toczy się w Waszyngtonie. W stolicy Stanów Zjednoczonych zapanowało bezprawie potęgowane przez plotki o planowanym zamachu stanu. Z tego względu członkom tytułowej Dywizji, czyli elitarnym agentom, którzy na co dzień wtapiają się w tłum szarych obywateli, by w obliczu kryzysu wyjść z ukrycia i stawić czoła zagrożeniu, nie pozostaje nic innego, jak podjąć próbę uratowania miasta, nim będzie na to zbyt późno. O władzę w metropolii walczą bowiem rozmaite frakcje, starając się zagarnąć dla siebie jak największy jego skrawek.

Mechanika

W wydanym na platformie PC, PS4 i XONE Tom Clancy’s The Division 2 akcję ukazano z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Produkcja oddaje do naszej dyspozycji rozległy otwarty świat obejmujący swym zasięgiem cały Waszyngton oddany w skali jeden do jednego (bez trudu można tu więc znaleźć charakterystyczne miejsca, na czele z Kapitolem i Białym Domem). Przed rozpoczęciem zmagań tworzymy bohatera, którego potencjał bojowy zwiększamy w miarę postępów w przygodzie. W zamian za eliminację przeciwników (mowa tak o szeregowych adwersarzach, jak i o znacznie silniejszych bossach), wykonywanie zadań i podejmowanie się rozmaitych aktywności pobocznych zdobywamy punkty doświadczenia, a po uzbieraniu odpowiedniej ich liczby – awansujemy na kolejny poziom. Dodatkowo możliwości protagonisty zwiększamy, kolekcjonując coraz lepsze elementy pancerza i bronie. W grze nie brakuje również motywu odbudowy bazy wypadowej, dzięki któremu z czasem pozyskujemy szereg przydatnych umiejętności.

Tryby gry

Tom Clancy’s The Division 2 powstało z myślą o wieloosobowej zabawie w trybie kooperacji; jeśli nie dysponujemy znajomymi chętnymi do wspólnej rozgrywki, tytuł pozwala na wylosowanie graczy poprzez system matchmakingu, dobierający towarzyszy w taki sposób, by nie odbiegali oni zbytnio od prowadzonej przez nas postaci. Oczywiście w dalszym ciągu nic nie stoi na przeszkodzie, by grać w pojedynkę (choć wydatnie zwiększy to poziom trudności).

Oprócz trybu PvE będącego główną atrakcją opisywanej produkcji, w grze pojawia się także wariant rozgrywki oparty na zasadach PvP.

Kwestie techniczne

Wydane na platformę PC, PS4 i XONE Tom Clancy’s The Division 2 działa w oparciu o technologię Snowdrop, opracowaną na potrzeby pierwszej części serii. Tytuł może się pochwalić znacznie żywszą paletą barw od swojego poprzednika, a także szczegółowymi modelami postaci i lokacjami zaprojektowanymi z jeszcze większą dbałością o detale; wiele z odwiedzanych przez nas miejsc porasta gęsta roślinność, pośród której wałęsają się dzikie zwierzęta.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-16  

Oczekiwania czytelników: 5 / 10 na podstawie 437 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 249,90 PLN

Gry podobne do Tom Clancy's The Division 2

Wymagania wiekowe Tom Clancy's The Division 2

18+

Wymagania sprzętowe Tom Clancy's The Division 2

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i7-4790 3.6 GHz / AMD Ryzen 5 1500X 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon RX 480 lub lepsza, Windows 7/8/10
Minimalne: Intel Core i5-2500K 3.3 GHz / AMD FX-6350 3.9 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 670 / Radeon R9 270 lub lepsza, Windows 7/8/10

Graliśmy w The Division 2 - to mogłoby być The Division 1,5

Przed premierą 4 lutego 2019, 18:00

Zaskakująca dla mnie różnica pomiędzy Strefami Mroku w obu grach dotyczy zdobywania lootu. W „jedynce” cały sprzęt ze stref był skażony i jedynym sposobem na jego pozyskanie było przetransportowanie ograniczonej liczby żółtych paczek do helikoptera, który następnie wysyłał je do naszej bazy operacyjnej. Natomiast w trakcie zabawy podczas pokazu w Malmö co chwilę znajdowałem ekwipunek, który natychmiast można było założyć, a poza tym udało mi się natrafić na lepsze rzeczy (a przynajmniej tak zakładam) do wysłania na zewnątrz. I takie rozwiązanie wydaje się zarówno dobre, jak i złe, bo z jednej strony gracz czuje większą satysfakcję z zyskiwania uzbrojenia tu i teraz, ale z drugiej zdobywanie czegokolwiek skażonego w Strefie Mroku przestaje być tak emocjonujące i w sumie, gdy ktoś dopadł cały nasz skład w trakcie oczekiwania na helikopter, wzruszyłem jedynie ramionami. Jeśli skażony sprzęt nie będzie o jakieś dwie klasy lepszy od tego, co można tak po prostu podnieść na tych obszarach, to nie bardzo rozumiem, jaki cel przyświecał wprowadzanym zmianom.

PC
PS4
XONE