96. Gry Strategiczne
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 96. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Hearts of Iron 2: Doomsday - Armageddon
Strategiczne 29 marca 2007
Dodatek do rozszerzonej wersji popularnej gry strategicznej Hearts of Iron od studia Paradox Interactive. Produkcja umożliwia objęcie władzy nad wybranym państwem i poprowadzenie go do zwycięstwa na frontach II wojny światowej. Seria słynie z dawania graczowi ogromnej swobody w prowadzeniu konfliktu – jego decyzje wpływają zarówno na przebieg wojny, jak i politykę wewnętrzną danego kraju, stosunki dyplomatyczne z sąsiadami, gospodarkę i handel oraz rozwój technologiczny.

Oil Tycoon 2
Strategiczne 13 lutego 2005
Oil Tycoon 2 to druga odsłona gry strategiczno-ekonomicznej, która pozwalała graczom na zbudowanie olbrzymiego koncernu wyspecjalizowanego w handlu ropą naftową, bardzo często nazywaną przecież „czarnym złotem”.

Shopping Centre Tycoon
Strategiczne 29 października 2004
Shopping Centre Tycoon jest grą ekonomiczną, należącą do całkiem popularnego podgatunku tycoonów, czyli programów symulujących zarządzanie różnego rodzaju placówkami, firmami czy ośrodkami.

Lock's Quest
Strategiczne 8 września 2008
Hybryda RTS-a, RPG-a i produkcji typu tower defense. W Lock's Quest zadaniem gracza jest ochrona artefaktów przed zakusami przeciwników. Filarem rozgrywki jest budowa wież obronnych i konstruowanie rozmaitych pułapek, a także walka z kolejnymi falami oponentów.

Sudden Strike 3: Arms for Victory - Ardennes Offensive
Strategiczne 3 lipca 2008
Darmowe rozszerzenie do gry Sudden Strike 3: Arms for Victory, za którego opracowaniem stoi odpowiedzialne również za oryginał studio Fireglow. Dodatek oferuje w sumie pięć misji, z których trzy opracowano z myślą o pojedynczym graczu. Akcja dwóch pierwszych toczy się podczas lata 1942 roku, a my wcielamy się w nich w dowódców Wermachtu próbujących oskrzydlić i okrążyć broniące się przed inwazją oddziały radzieckie.

The Chronicles of the Three Kingdoms
Strategiczne 24 listopada 2006
The Chronicles of the Three Kingdoms to strategia czasu rzeczywistego, której akcja została oparta na historycznej, chińskiej sadze The Three Kingdoms, przedstawiającej wydarzenia rozgrywające się po upadku dynastii Han. Twórcy gry przenoszą nas do roku 189, gdzie wcielając się w postać generała Liu Bei staramy się zjednoczyć państwo i przywrócić świetność wspomnianej dynastii Han.

Planeta Skarbów: Kosmiczne Pojedynki
Strategiczne 13 listopada 2002
Strategia czasu rzeczywistego z firmy Disney Interactive wydana przy okazji premiery filmu animowanego o tym samym tytule.

Obrońca Korony (Digitally Remastered Collector's Edition)
Strategiczne 18 marca 2002
Reedycja gry strategicznej Defender of the Crown, wydana w serii Digitally Remastered Collector’s Edition, w której ukzaują się popularne niegdyś gry, napisane teraz na nowo przy użyciu najnowszych technologii.

G.I. Combat
Strategiczne 5 listopada 2002
Gra strategiczna, która pozwala nam objąć dowództwo nad oddziałami niemieckimi i amerykańskimi biorącymi udział w walkach drugiej wojny światowej. Poprowadź więc swoich chłopców do wielkiego zwycięztwa.

Merchant Prince II
Strategiczne 2 maja 2001
Strategia turowa, która przeniesie nas historyczną epokę Renesansu, gdy karawany handlowe przemierzały nieznane tereny Afryki, a okręty torowały nowe szlaki do Indii i Nowego Świata.

Mech Commander 2
Strategiczne 21 lipca 2001
Sequel doskonałego RTS-a opartego na zasadach systemu Battletech, w którym mając do dyspozycji zaawansowane technologicznie bojowe maszyny kroczące, musimy pokonać przeciwników w szeregu misji.

Takeda
Strategiczne 10 maja 2002
Takeda to gra wojenna czasu rzeczywistego, dzięki której gracze będą mogli wziąć czynny udział w jednym z bardziej burzliwych okresów w historii XVI wiecznej Japonii - okresie Sengoku.

Ski Resort Tycoon II
Strategiczne 9 października 2001
Ski Resort Tycoon II jest kontynuacją wydanej w 2000 roku strategii ekonomicznej. Podobnie jak w pierwowzorze, gracz wciela się w rolę dyrektora kurortu narciarskiego, a do jego obowiązków należy m.in. zapewnienie odpowiednich warunków bytowych dla narciarzy, wytyczanie tras narciarskich i zarządzanie sprawami administracyjnymi ośrodka. Gra wyprodukowana została przez studio Cat Daddy Games.

No Man's Land: The Western Front 1916
Strategiczne prace wstrzymane
Strategia czasu rzeczywistego zabierająca nas w czasy I wojny Światowej, w lata 1916-1918, gdzie będziemy mieli okazje wykazać się jako dowódca maksymalnie osiemdziesięcioosobowego oddziału walczącego na froncie zachodnim.

Jutland
Strategiczne 12 grudnia 2008
Jutland to morska gra wojenna, osadzona w realiach I Wojny Światowej. Za jakość programu ręczy swoim wizerunkiem zespół developerski Storm Eagle Studios, w skład którego wchodzą m.in. Jim Rose i Norm Koger (The Operational Art of War).

War on Terror
Strategiczne 17 marca 2006
War on Terror to strategia czasu rzeczywistego, która przenosi graczy w niedaleką przyszłość i pozwala im stoczyć szereg fikcyjnych konfliktów z wykorzystaniem najnowszego, głównie prototypowego uzbrojenia.

Battalion Wars
Strategiczne 19 września 2005
Jest koniec XXI wieku. Dwa mocarstwa prowadzą między sobą zaciętą bitwę. Graniczny konflikt przeradza się w wojnę światową, której stawką jest całkowita dominacja na Ziemi. Z niefortunnej sytuacji korzysta szaleniec Kaiser Vlad, pragnący przejąć kontrolę nad osłabionymi wieloletnią walką krajami. Wykorzystując niechlubne zdobycze nauki tworzy on nadzwyczaj wytrzymałą armię. W obliczu nowego zagrożenia państwa Frontier i Tundran zawierają przymierze, by wspólnie przeciwstawić się siłom Kaisera.

Star Trek Deep Space Nine: Dominion Wars
Strategiczne 12 czerwca 2001
Kosmiczny RTS osadzony w realiach dwóch ostatnich sezonów popularnego serialu Star Trek: Deep Space Nine, w którym możemy kontrolować jedną z czterech stron konfliktu walczących o panowanie w sektorze galaktyki Alfa.

Cake Mania
Strategiczne 27 marca 2007
Cake Mania jest konwersją gry dostępnej do tej pory jedynie Pecetowcom. Można ją zaliczyć do gatunku pozycji pseudoekonomicznych – głównym zadaniem gracza jest bowiem zarządzanie cukierniami, dekorowanie ich i przyrządzanie prostych posiłków. Wydawcą gry jest firma Majesco, producentem zaś Digital Embryo, zastępująca na tym miejscu pierwotnego developera, studio Sandlot Games.

Boundless Planet
Strategiczne 23 sierpnia 2006
Boundless Planet reprezentuje gatunek futurystycznych gier MMORTS, czyli jak można wywnioskować z samego skrótu, jest to strategia czasu rzeczywistego nastawiona na rozgrywkę online.

Spellcross: Ostatnia bitwa
Strategiczne 24 lipca 1998
Spellcross - Ostatnia bitwa należy do gatunku strategii turowych, których akcja rozgrywa się w świecie przypominającym po części Warhammera.

Mall Tycoon 2
Strategiczne 24 września 2003
Sequel strategii ekonomicznej, zatytułowanej Mall Tycoon, która trafiła na rynek na początku 2002 roku i po 18 miesiącach sprzedaży znalazła ponad 300.000 nabywców. Nowy program ponownie pozwala nam na własnoręczne zaprojektowanie dużego centrum handlowego, a następnie kompleksowe zarządzanie tym obiektem.

Tabloid Tycoon
Strategiczne 25 kwietnia 2005
Tabloid Tycoon to gra strategiczno-ekonomiczna, w której zadaniem użytkowników jest stworzenie własnego imperium medialnego. Wirtualna działania skupiają się na prowadzeniu typowego, prasowego „brukowca” (z ang. tabloid), zdobywającego popularność i przyciągającego czytelników głównie dzięki taniej sensacji oraz nagłaśnianiu rozmaitych skandali.

Cruise Ship Tycoon
Strategiczne 27 czerwca 2003
Cruise Ship Tycoon to wyprodukowana przez zespół deweloperski studia Cat Daddy Games strategia ekonomiczna. Gracz wciela się w kierownika luksusowego statku wycieczkowego, a jego zadaniem jest troska o bezpieczeństwo, komfort i zadowolenie pasażerów. Twórcy zadbali m.in. o zróżnicowane lokacje, jakie odwiedzić można w trakcie podróży oraz zdarzenia losowe, które mogą wpływać na przebieg rozgrywki.