11. Shoot 'em up - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 11. Gry o tematyce Shoot 'em up ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Star Fox Command
Akcji 28 sierpnia 2006
Star Fox Command jest kolejną odsłoną znanej serii gier koncernu Nintendo, której początki sięgają jeszcze konsoli SNES. Tym razem autorzy postanowili połączyć trójwymiarową strzelaninę kosmiczną z elementami strategii.

Gradius Collection
Zręcznościowe 6 czerwca 2006
Gradius Collection to kompilacja pięciu tytułów z sagi dwuwymiarowych strzelanin, pt. Gradius, zapoczątkowanej w przedostatniej dekadzie XX wieku i wydanej na różnorakie platformy sprzętowe.

Riff: Everyday Shooter
Zręcznościowe 29 marca 2006
Everyday Shooter to prosta relaksująca produkcja, łącząca w sobie cechy gry muzycznej i strzelaniny w stylu Robotron 2084 lub Geometry Wars. Gra została opracowana przez firmę Queasy Games.

Raiden III x MIKADO MANIAX
Akcji 17 marca 2006
Trzecia część bardzo popularnej futurystycznej strzelaniny, zapoczątkowanej na automatach do gier. Zasiadamy za sterami tytułowego myśliwca, likwidując napotykane po drodze oddziały wroga. Producent przygotował w sumie siedem poziomów, rozgrywanych w różnych zakątkach kosmosu.

Mutant Storm Reloaded
Zręcznościowe 22 listopada 2005
Mutant Storm Reloaded jest strzelaniną, podobną do takich gier jak np. Robotron: 2084 lub Smash TV. Odpowiedzialni za nią są deweloperzy ze studia PoMPoM Games.

Star Fox: Assault
Akcji 14 lutego 2005
Kosmiczna strzelanina łącząca w sobie najlepsze cechy tego gatunku. Wcielając się w Foxa McCloud'a siejemy pożogę na kilkunastu świetnie skonstruowanych poziomach sterując naprzemian statkiem kosmicznym, czołgiem oraz samym Foxem. Pozycję te przygotowało słynne Nintendo wespół z Namco. Nintendo jest również wydawcą "Star Fox: Assault".

Metal Slug 3
Akcji 25 maja 2004
Reedycja klasycznej dwuwymiarowej strzelaniny, która pierwotnie zadebiutowała na konsoli NeoGeo. Do pokonania mamy kilkanaście różnych plansz. Zajmujemy się wyłącznie likwidacją pojawiających się na ekranie przeciwników.

Ikaruga
Akcji 15 kwietnia 2003
Reedycja popularnego shumpa. Zasiadamy za sterami futurystycznie zaprojektowanego myśliwca, likwidując pojawiające się na ekranie jednostki wroga. Bawimy się w pojedynkę lub działamy z drugim graczem w kooperacji.

Heli Heroes
Zręcznościowe 19 grudnia 2001
Heli-Heroes stanowi stosunkowo nieskomplikowaną grę zręcznościową, zaliczaną do kategorii shoot’em up. Tak jak w przypadku czołowego, aczkolwiek antycznego przedstawiciela gatunku – River Raid, tak i tutaj zadaniem gracza jest przelot uzbrojonym śmigłowcem nad wrogim terenem, strzelając jednocześnie do wszystkiego co się rusza i może nam w jakikolwiek sposób zagrozić.

Omega Boost
Zręcznościowe 31 sierpnia 1999
Stworzona przez autorów serii Gran Turismo gra akcji typu shoot'em up, w której gracze sterują potężnym robotem i walczą z falami wrogów. Produkcja cechuje się wysokim poziomem oprawy wizualnej. Ukazane w grze mechy zostały zaprojektowane przez twórcę marki Macross.

Tyrian 2000
Zręcznościowe 1 stycznia 1999
Specjalna wersja wydanej w 1995 roku scrollowanej strzelanki w klimatach science-fiction. Sterujemy niewielkim statkiem kosmicznym i zestrzeliwujemy wrogie jednostki nadlatujące z góry ekranu. W trakcie trybu kampanii ulepszamy wyposażenie dokonując zakupów za kredyty zdobyte podczas misji. W porównaniu z pierwowzorem dodano nowy rozdział, urozmaicono dostępną flotę oraz poprawiono liczne błędy.

R-Type Delta
Zręcznościowe 19 listopada 1998
Czwarta odsłona popularnej serii shoot'em upów i jednocześnie pierwsza, w której zastosowano grafikę 3D. Produkcja standardowo cechuje się wysokim poziomem trudności i pozwala sprawdzić swój refleks jako pilot bojowego statku kosmicznego.

Thunder Force V
Zręcznościowe 21 maja 1998
Zręcznościowa, side-scrollowana strzelanka 2D, w której posiadacze konsoli przejmują kontrolę nad bojowym statkiem kosmicznym. Produkcja jest konwersją z Segi Saturn i jednocześnie piątą odsłoną cyklu Thunder Force.

Xevious 3D/G
Akcji 30 czerwca 1997
Czwarta część popularnej w Japonii serii shoot’em upów, a zarazem pierwsza odsłona cyklu, która doczekała się trójwymiarowej oprawy graficznej. Xevious 3D/G zadebiutowało na automatach, jednak po roku trafiło również na konsolę PlayStation 1. Tytuł pozwala nam się wcielić w pilota statku kosmicznego, który został ostatnią nadzieją ludzkości, kiedy Ziemia znalazła się na celowniku agresywnej rasy Xevian.

Katharsis
Akcji 15 kwietnia 1997
Katharsis to wyprodukowana przez studio deweloperskie Metropolis Software scrollowana strzelanina. Akcja gry osadzona została w przyszłości. Ziemia zostaje zaatakowana przez tajemnicze statki kosmiczne noszące oznaczenia kolonistów, z którymi ponad tysiąc lat wcześniej stracono kontakt. Gracz wciela się w rolę pilota myśliwca broniącego planety, a jego zadaniem jest odkryć prawdę o pochodzeniu intruzów i odeprzeć inwazję.

RayStorm
Akcji 10 stycznia 1997
Futurystyczna strzelanka 3D z widokiem izometrycznym. Gracze przejmują kontrolę nad lecącym ku górnej krawędzi ekranu statkiem, a ich celem jest wyeliminowanie pojawiających się oponentów i przetrwanie ich ataków.

Metal Slug
Akcji 1 stycznia 1997
Pierwsza odsłona popularnego cyklu Metal Slug, która zadebiutowała w 1996 roku na automatach arcade. W miarę upływu czasu produkcja trafiała na kolejne platformy, pozwalając ich użytkownikom stawić czoła żołnierzom dowodzonym przez złowrogiego Generała Mordena.

Re-Loaded
Akcji 1 grudnia 1996
Brutalna strzelanina typu top-down, będąca kontynuacją wydanej na konsolach PlayStation i Sega Saturn gry Loaded. W grze wcielamy się w postaci żądnych krwi antybohaterów, którzy zostają wysłani celem pokonania szalonego C.H.E.B.A. - złoczyńcy, którego mózg przeszczepiono do ciała artysty-pustelnika. Rozgrywka sprowadza się do przemierzania kolejnych, totalnie zakręconych światów i brutalnej eliminacji zastępów przeciwników przy użyciu sporego arsenału śmiercionośnych broni.

Project Overkill
Akcji 12 września 1996
Utrzymany w mrocznej stylistyce shoot‘em up, w którym akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Produkcja oddaje w ręce gracza czwórkę różniących się umiejętnościami najemników.

Fire Fight
Akcji 31 maja 1996
Należąca do popularnego gatunku kosmicznych strzelanin gra, autorstwa krakowskiego studia Chaos Works. Produkcja wyróżnia się innowacyjnym podejściem do gatunku oraz efektowną oprawą graficzną. Akcja osadzona została w odległej przyszłości, a gracz wciela się w rolę pilota bojowego statku kosmicznego i wykonuje misje zlecane przez Widmową Radę, pilnującą przestrzegania prawa w galaktyce.

Philosoma
Zręcznościowe 28 lipca 1995
Zręcznościowa strzelanka wydana ekskluzywnie na PlayStation 1. Unikalną cechą produkcji studia Epics Inc. jest zmieniająca się podczas zabawy perspektywa. W efekcie Philosoma momentami jest strzelanką z widoku z lotu ptaka lub z rzutu izometrycznego, a niekiedy side-scrollowanym shoot’em upem.

Air Combat
Akcji 30 czerwca 1995
Wydana w 1995 roku na konsolę PlayStation pierwsza część słynnej serii Ace Combat. W grze siadamy za sterami licznych samolotów wojskowych, a akcja ma miejsce w fantastycznym uniwersum.

Tyrian
Zręcznościowe 1 stycznia 1995
Klasyczna scrollowana strzelanka osadzona w klimatach science-fiction. Sterujemy niewielkim statkiem kosmicznym i zestrzeliwujemy wrogie jednostki nadlatujące z góry ekranu. W trakcie trybu kampanii ulepszamy wyposażenie dokonując zakupów za kredyty zdobyte podczas misji.

Smelted Kin: Inhuman Impact
Akcji prace wstrzymane
Platformowa strzelanka 2D nawiązująca graficznie do starszych produkcji tego typu. Smelted Kin: Inhuman Impact opowiada o kobiecie, która na obcej planecie musi zmierzyć się z armią robotów oraz nieśmiertelnym gatunkiem kosmitów.