27. RTS - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 27. Gry o tematyce RTS ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Banished
Strategiczne 18 lutego 2014
Banished to strategia ekonomiczna z elementami RTS. Gra jest debiutanckim dziełem Luke'a Hodorowicza, założyciela niezależnego studia Shining Rock Software LLC. Gracze mają okazję stanąć na czele niewielkiej grupy ludzi, którzy wypędzeni ze swojego kraju próbują osiedlić się w nowym miejscu i zbudować podwaliny potężnego królestwa. Zadanie to wymaga w pierwszej kolejności zapewnienia warunków niezbędnych do przetrwania małej społeczności, a następnie systematycznego kierowania jej rozwojem.

Line of Defense Tactics
Strategiczne 5 lutego 2014
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego tworzona równolegle z osadzonym w tym samym uniwersum kosmicznym MMO Line of Defense. W grze przejmujemy kontrolę nad czteroosobowym oddziałem żołnierzy GALCOMu, desygnowanym do najniebezpieczniejszych misji na powierzchni skolonizowanych planet i w przestrzeni kosmicznej. Gra wykorzystuje bazę danych bliźniaczego MMO, co czyni ją jednocześnie doskonałą aplikacją wspomagającą.

SpellForce 2: Demons Of The Past
Strategiczne 16 stycznia 2014
Kolejne samodzielne rozszerzenie do łączącej elementy RPG i strategii gry SpellForce 2, wydanej w 2006 roku. Opracowany prze studio Mind Over Matter dodatek kontynuuje wątki fabularne, zapoczątkowane w dwóch poprzednich rozszerzeniach. Na ratunek zagrożonej krainie śpieszy ponownie znany nam już bohater Shaikan, który w trakcie ponad 50 nowych misji odwiedzi pięć nowych lokacji, stawiając czoła nieznanym dotąd przeciwnikom.

Europa Universalis IV: Conquest of Paradise
Strategiczne 14 stycznia 2014
Pierwsze duże rozszerzenie DLC do wydanej w połowie 2013 roku gry Europa Universalis IV studia Paradox Interactive. Dodatek zatytułowany Conquest of Paradise koncentruje się na podboju tzw. Nowego Świata, a podczas zabawy zajmujemy się głównie odkrywaniem obu Ameryk, choć dostępna jest również opcja pokierowania rdzennymi mieszkańcami tych kontynentów.

Total War: Rome II - Cezar w Galii
Strategiczne 17 grudnia 2013
Pierwszy z planowanych dodatków do gry Total War: Rome II studia Creative Assembly. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Cezar w Galii rozgrywa się w latach 58-51 p.n.e. i koncentruje na zmaganiach tytułowego władcy Rzymu z plemionami galijskimi. Znaczne zawężenie ram czasowych wymusiło na twórcach zmianę w systemie tur - trwają one teraz nie 12 miesięcy, a 2 tygodnie, dzięki czemu do gry powrócił m.in. system pór roku, wpływających w sposób losowy na przebieg rozgrywki.

Galaxy on Fire: Alliances
Strategiczne 25 listopada 2013
Kolejna odsłona popularnej mobilnej serii Galaxy on Fire, zrealizowana tym razem w formie strategii MMORTS. Gracze opowiadają się po stronie jednej z trzech frakcji i rozwijają własne galaktyczne imperium. Każde podejmowane działanie ma jednak wpływ nie tylko na wynik gracza, ale całej frakcji, tak więc kluczem do sukcesu jest dyplomacja i nawiązywanie sojuszy z innymi użytkownikami.

Hugo Troll Wars
Strategiczne 19 listopada 2013
Pierwsza gra strategiczna w historii cyklu Hugo. Nasz bohater jako król trolli staje na czele swej armii, aby stawić czoła odwiecznej przeciwniczce – czarownicy Scylli. Mechanika zabawy łączy w sobie elementy gier RTS oraz tower defence. Całość wzbogacono elementami społecznościowymi i możliwością rywalizacji w trybie PvP.

Crusader Kings II: Sons of Abraham
Strategiczne 18 listopada 2013
Piąty duży dodatek do uznanej strategii studia Paradox Interactive Crusader Kings II. Rozszerzenie Sons of Abraham skupia się na religijnym aspekcie rozgrywki, dodając opcje związane z trzema głównymi wyznaniami epoki średniowiecza: chrześcijaństwem, islamem i judaizmem. Jeśli chodzi o pierwsze z nich, rozszerzono przede wszystkim mechanizmy związane z urzędem papieża, na czele z dodaniem dziewięcioosobowego kolegium kardynałów.

Symulator misji ratunkowych: Emergency 2014
Strategiczne 15 listopada 2013
Emergency 2014 to pakiet, w którym otrzymujemy zawartość gier Emergency 2012 i Emergency 2013, a także nowy pakiet misji, pozwalający wziąć udział w akcjach ratunkowych w rejonach dotkniętych przez niszczycielskie deszcze meteorytów. Otrzymujemy również kilka nowych jednostek porządkowych, w tym śmigłowiec gaśniczy oraz konną straż pożarną.

Age of Empires II HD: The Forgotten
Strategiczne 7 listopada 2013
Pierwszy oficjalny dodatek DLC do odświeżonej wersji kultowej gry strategicznej Age of Empires II: HD Edition studia Hidden Path Entertainment. Rozszerzenie stanowi komercyjną wersję fanowskiej modyfikacji Forgotten Empires i jest efektem współpracy kanadyjskiej firmy SkyBox Labs z twórcami oryginalnego moda.

Combat Mission: Battle for Normandy – Market Garden
Strategiczne 11 października 2013
Market Garden to drugi duży dodatek do realistycznej gry strategicznej Combat Mission: Battle for Normandy, osadzonej w czasach II wojny światowej. Rozszerzenie pozwala nam wziąć udział w tytułowej operacji z września 1944 roku, grając zarówno aliantami, jak i Niemcami. Oprócz dwóch nowych kampanii, w produkcji nie brakuje dodatkowych nowych map, jednostek czy opcji edytora.

Steampunk Tower
Strategiczne 10 października 2013
Steampunk Tower to strategia tower defense. Naszym zadaniem jest obrona wieży przed atakami wojsk. W tym celu stawiamy na jej balkonach automatyczne działka strażnicze i ulepszamy technologie.

Dungeon Keeper
Strategiczne 10 października 2013
Mobilny remake bestsellerowej gry studia Bullfrog z 1997 roku, łączącej elementy strategii czasu rzeczywistego, RPG i współczesnego tower defence. W grze wcielamy się w tytułowego strażnika podziemi, który wykorzystując armię rozmaitych potworów musi ochronić swoje włości przed zakusami żądnych sławy śmiałków.

Roaming Fortress
Strategiczne 27 września 2013
Roaming Fortress to gra casualowa z rodzaju „odwróconej” strategii tower defense. Spokojne Królestwo Manatalopii zostało zaatakowane przez barbarzyńską hordę goblinów. Nieliczni pozostali przy życiu rycerze decydują się wcielić w życie śmiały plan i wznieść fortece na grzbietach mitycznych stworów – Burdenbeasts, by z ich pomocą wypędzić najeźdźców. Gra wyprodukowana została przez studio YETi CGI.

Rise of Venice
Strategiczne 27 września 2013
Rise of Venice to opracowana przez studio Gaming Minds ekonomiczna strategia, stanowiąca rozwinięcie rozwiązań z serii Patrician i Port Royale. Gracze wcielają się w kupca weneckiego i muszą zarówno rozwijać swoje handlowe imperium, jak i dowodzić własną flotą w trakcie bitew morskich.

Command: Modern Air/Naval Operations
Strategiczne 24 września 2013
Niezwykle rozbudowana gra strategiczna, opracowana we współpracy studia Warfare Sims z uznanym wydawcą – firmą Slitherine. Command: Modern Air/Naval Operations pozwala graczom przejąć dowodzenie nad flotą złożoną z lotniskowców i okrętów wsparcia, a także samolotów szturmowych oraz transportowych. Podczas zabawy możemy wziąć udział w kilkudziesięciu scenariuszach, odnoszących się zarówno do wydarzeń historycznych, jak i całkowicie fikcyjnych, rozgrywających się w niedalekiej przyszłości.

Timelines: Assault on America
Strategiczne 24 września 2013
Timelines: Assault on America to strategia czasu rzeczywistego. Ukazuje nam ona alternatywną wizję II wojny światowej, w której zabójstwo Adolfa Hitlera doprowadziło do zmasowanej inwazji na Stany Zjednoczone, grożąc im unicestwieniem. Oprócz kampanii dla jednego gracza, w której naszym zadaniem jest odparcie inwazji, gra oferuje również kooperacyjny tryb multiplayer.

Ironclad Tactics
Strategiczne 18 września 2013
Ironclad Tactics to gra karciana z elementami strategii czasu rzeczywistego (RTS), za której powstanie odpowiada studio deweloperskie Zachtronics Industries. Fabuła przedstawia alternatywną wizję historii amerykańskiej wojny secesyjnej, w której obie strony konfliktu dysponują napędzanymi parą bojowymi robotami.

Godus
Strategiczne 13 września 2013
Strategia czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowana przez studio 22 Cans pod kierownictwem Petera Molyneux. Godus pozwala wcielić się w rolę boga, który musi zadbać o dobrobyt i bezpieczeństwo swoich wyznawców, a przy okazji pozbyć się konkurentów. Zabawa polega głównie na tworzeniu idealnych warunków do rozwoju niewielkiej społeczności, w czym pomocne okazują się różnego rodzaju boskie zdolności. Wraz ze wzrostem liczby wiernych rośnie również moc boga, co pozwala na ekspansję.

Aarklash: Legacy
Strategiczne 12 września 2013
Utrzymana w stylistyce mrocznego fantasy taktyczna strategia z elementami RPG, osadzona w realiach figurkowej gry bitewnej Konfrontacja. Tytuł został opracowany przez studio Cyanide i jest to drugie (po grze Confrontation) podejście francuskiego dewelopera do tego popularnego uniwersum. W grze stajemy na czele gildii najemników, która podczas jednej z rutynowych misji została oskarżona o zbrodnie przeciw władcy.

Total War: Rome II
Strategiczne 3 września 2013
Widowiskowa gra strategiczna, wyprodukowana przez brytyjskie studio deweloperskie Creative Assembly. Total War: Rome II pozwala graczom wcielić się w role przywódców państw z okresu starożytnego Rzymu i stanąć do walki o władzę oraz terytoria. Wzorem wcześniejszych gier z serii Total War (np. Total War: Shogun 2 oraz Empire: Total War) rozgrywka łączy elementy strategii turowej oraz czasu rzeczywistego (RTS).

Europa Universalis IV
Strategiczne 13 sierpnia 2013
Czwarta odsłona cieszącego się dużą popularnością cyklu gier strategicznych Europa Universalis. Tytuł wyprodukowany został przez ekipę deweloperską Paradox Development Studio. Zgodnie ze schematem serii, Europa Universalis IV pozwala pokierować rozwojem wybranej nacji na przestrzeni kilku wieków.

Vega Conflict
Strategiczne 8 sierpnia 2013
Vega Conflict to kosmiczny RTS autorstwa zespołu Kixeye. Gracze budują kosmiczne bazy, gromadzą surowce, rozwijają technologie oraz konstruują floty statków gwiezdnych, które potem wykorzystują do bitew przeciwko sztucznej inteligencji lub innym użytkownikom.

Divinity: Dragon Commander
Strategiczne 6 sierpnia 2013
Osadzona w realiach fantasy strategia z elementami gry akcji oraz cRPG, stanowiąca spin-offową odsłonę cyklu Divinity. Fabuła Divinity: Dragon Commander przedstawia losy młodego spadkobiercy tronu, który jako smoczy rycerz walczy o przetrwanie królestwa Rivellon po śmierci swego ojca. Zabawa skupia się na trzech elementach: zarządzaniu krajem, wydawaniu rozkazów strategicznych (np. przesuwanie podległych oddziałów na mapie) oraz dowodzeniu w trakcie bitew.