28. RTS - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 28. Gry o tematyce RTS ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Citadels
Strategiczne 19 lipca 2013
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, opracowana przez studio Games Distillery. Produkcja podejmuje temat legend o Królu Arturze – władcy, u boku którego stoją wierni Rycerze Okrągłego Stołu. Monarcha musi stawić czoła nowemu zagrożeniu – Saksonom sprzymierzonym z Morganą i Mordredem w celu przejęcia kontroli nad zamkiem Camelot. Filarami gry Citadels są dwie kampanie fabularne, na których przestrzeni możemy poprowadzić do boju obie strony konfliktu.

Dota 2
Akcji 9 lipca 2013
Utrzymana w konwencji fantasy gra typu MOBA (Multiplayer Online Battle Arena), łącząca elementy strategii czasu rzeczywistego, action-RPG i zręcznościówki. Tytuł wyprodukowany został przez studio Valve Software jako rozwinięcie popularnego moda Defense of the Ancients do gry Warcraft III: Reign of Chaos. Podobnie jak w pierwowzorze, rozgrywka w Dota 2 opiera się na pojedynkach dwóch maksymalnie pięcioosobowych drużyn, przy czym każdy z graczy kontroluje poczynania jednego herosa.

Company of Heroes 2
Strategiczne 25 czerwca 2013
Druga część cieszącej się dużą popularnością wojennej strategii czasu rzeczywistego (RTS). Tytuł wyprodukowało studio Relic Entertainment, a jego wydaniem zajęła się firma SEGA. Akcja Company of Heroes 2 ponownie osadzona została w realiach II wojny światowej. Tym razem jednak gracze mają okazję wziąć udział w zmaganiach na froncie wschodnim. Kampania główna trybu jednoosobowego skupia się na dowodzeniu oddziałami Armii Czerwonej, natomiast w multiplayerze dostępne są również siły III Rzeszy.

The Few
Strategiczne 20 czerwca 2013
Osadzona w realiach II wojny światowej lotnicza strategia czasu rzeczywistego, będąca pierwszym pecetowym projektem studia Black Moon Design, zajmującego się dotąd głównie grami mobilnymi i przeglądarkowymi. The Few pozwala nam na zrekonstruowanie słynnej bitwy o Anglię z 1940 roku, a podczas zabawy stanąć możemy zarówno po stronie niemieckiego Luftwaffe, jak i aliantów reprezentowanych m.in. przez lotnictwo brytyjskie, czechosłowackie, kanadyjskie, nowozelandzkie i polskie.

AI War: Vengeance of the Machine
Strategiczne 17 czerwca 2013
AI War: Vengeance of the Machine to dodatek do kosmicznego RTS-a AI War: Fleet Command. Rozszerzenie wymaga posiadania podstawowej wersji gry i wprowadza liczne nowe typu sztucznej inteligencji, każda z własną osobowością i unikalnymi strategiami.

Kingdom Rush Frontiers
Strategiczne 5 czerwca 2013
Kontynuacja jednej z najpopularniejszych mobilnych strategii typu tower defense, stworzonej przez studio Ironhide. Kingdom Rush Frontiers opiera się na zasadach rozgrywki znanych z poprzedniej odsłony. Zadaniem gracza jest obrona królestwa przed różnego rodzaju fantastycznymi stworami. W tym celu musi ustawiać na ich drodze rozmaite budowle obronne, wysyłać do walki wyspecjalizowane jednostki, a także korzystać z szerokiej gamy czarów.

Wargame: AirLand Battle
Strategiczne 29 maja 2013
Kontynuacja wydanej w 2012 roku wojennej strategii czasu rzeczywistego Wargame: Zimna Wojna. Wargame: AirLand Battle przenosi gracza w szczytowy okres Zimnej Wojny (1975-1985), pozwalając na wzięcie udziału w fikcyjnych operacjach militarnych sił NATO i Układu Warszawskiego w Europie Północnej. Podobnie jak pierwowzór, gra oferuje kilka wariantów zabawy w trybie jedno- i wieloosobowym. Do dyspozycji graczy oddano ponad 750 rodzajów jednostek bojowych, reprezentujących siły wojskowe 12 państw.

Kingsbridge
Strategiczne 28 maja 2013
Kingsbridge to wyprodukowany przez zespół Wooga przeglądarkowy RTS, który łączy elementy strategii ekonomicznej z gatunkiem tower defense. Gra pozwala zarówno pokierować stroną atakującą, jak i siłami próbującymi obronić się przed inwazją.

Crusader Kings II: The Old Gods
Strategiczne 28 maja 2013
Czwarty duży dodatek do gry strategicznej Crusader Kings II od studia Paradox Interactive. Crusader Kings II: The Old Gods umożliwia wcielanie się we władcę pogańskiego lub zaratusztriańskiego. Szczególny nacisk położony został zwłaszcza na kulturę wikingów oraz przeprowadzane przez nich wyprawy łupieżcze.

Distant Worlds: Shadows
Strategiczne 23 maja 2013
Distant Worlds: Shadows jest trzecim pełnowymiarowym rozszerzeniem do kosmicznej strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Distant Worlds. Dodatek przygotowany przez studio Code Force Limited wprowadza nową epokę - „Age of Shadows”, a także szereg zmian w mechanice rozgrywki oraz oprawie wizualnej gry.

Reus
Strategiczne 16 maja 2013
Reus to RTS autorstwa zespołu Abbey Games. Gracze wcielają się w bóstwo, które musi dbać o swoich wyznawców. Autorzy postawili na nietypowe dwuwymiarowe mechanizmy rozgrywki. Na mapie cały czas widoczny jest boski olbrzym, który może poruszać się jedynie w lewą lub prawą stronę ekranu.

Anomaly 2
Strategiczne 15 maja 2013
Druga pełnoprawna odsłona cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego (RTS) Anomaly: Warzone Earth. Akcja Anomaly 2 osadzona została w 2034 roku, kiedy ludzkość ostatecznie przegrywa wojnę z najeźdźcami z kosmosu. Ocalali ludzie podróżują w dużych konwojach przez mroźne pustkowia w poszukiwaniu resztek zapasów. Na południowej półkuli znajduje się jednak opanowana przez obcych anomalia, w której wciąż panuje tropikalny klimat dający nadzieję na przetrwanie.

Rymdkapsel
Strategiczne 7 maja 2013
Rymdkapsel to strategia czasu rzeczywistego autorstwa zespołu Grapefrukt Games. Wcielamy się w zarządcę stacji kosmicznej i naszym zadaniem jest takie pokierowanie jej rozbudową, abyśmy byli w stanie odpierać ataki kolejnych fal kosmitów.

Rise of Immortals: Battle for Graxia
Strategiczne 5 maja 2013
Rise of Immortals: Battle for Graxia to stworzona przez studio Petroglyph sieciowa strategia czasu rzeczywistego (RTS) wzbogacona o elementy RPG i zręcznościówki. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Graxia. Gracze przejmują kontrolę nad jednym z tytułowych nieśmiertelnych i formują maksymalnie 5-osobowe drużyny, które toczą ze sobą pojedynki w konwencji MOBA (Multiplayer Online Battle Arena).

Zombie Tycoon 2
Strategiczne 30 kwietnia 2013
Kontynuacja wydanej w 2009 roku gry strategicznej, w której gracze dowodzą armią nieumarłych podbijających naszą planetę. Tytuł odznacza się komiksową i kolorową grafiką oraz humorystyczną fabułą, towarzyszącą nam w kampanii singleplayer.

Machines at War 3
Strategiczne 17 kwietnia 2013
Strategia czasu rzeczywistego, która stanowi kontynuację gier Machines at War i Land Air Sea Warfare. Wcielamy się w niej w dowódcę armii, który musi poprowadzić swoich podwładnych do zwycięstwa w 21 misjach fabularnych.

Victoria II: Heart of Darkness
Strategiczne 16 kwietnia 2013
Heart of Darkness to opracowany przez Paradox Interactive dodatek do gry Victoria II. Rozszerzenie w realistyczny sposób rekonstruuje wyścig XIX-wiecznych potęg o zdobycie dominującej pozycji w Afryce. W tym celu wprowadzono liczne zmiany do mechanizmów rozgrywki i zmodyfikowano systemy kolonizacji oraz bitew morskich.

Cubemen 2
Strategiczne 13 kwietnia 2013
Gra łącząca w sobie elementy strategii RTS oraz tytułów z gatunku tower defence. Gracze kontrolują oddział dzielnych żołnierzy, zbudowanych z prostych sześcianów. Twórcy przygotowali pięć wariantów rozgrywki, wymagających od nas zręczności oraz umiejętności taktycznego planowania.

Kingdom Knights
Strategiczne 12 kwietnia 2013
Kingdom Knights to opracowana przez UserJoy Technologies gra strategiczna rozgrywana z poziomu przeglądarki. Naszym zadaniem jest przeobrażenie skromnej wioski w wielkie królestwo. W tym celu dbamy o rozwój naszych terytoriów oraz chronimy je przed atakami.

Imperium: Galactic War
Strategiczne 10 kwietnia 2013
Imperium: Galactic War to rozgrywany z poziomu przeglądarki kosmiczny RTS, pozwalający zarówno na ekonomiczny rozwój pozaziemskich kolonii, jak i dowodzenie oddziałami w trakcie gwiezdnych bitew. Do wyboru są trzy rasy, zaś każda z nich posiada inne drzewko technologiczne. Produkcja korzysta z modelu free-2-play.

Age of Empires II: HD Edition
Strategiczne 9 kwietnia 2013
Odświeżona wersja popularnej strategii czasu rzeczywistego (RTS) - Age of Empires II: The Age of the Kings oraz rozszerzenia Age of Empires II: The Conqueror. Reedycja przygotowana została przez studio Hidden Path Entertainment we współpracy z firmą Microsoft Game Studios. W porównaniu z oryginałem z 1999 roku, zmiany wprowadzone w Age of Empires II: HD Edition objęły przede wszystkim oprawę wizualną, która została zremasterowana do standardu HD (High Definition).

Timber and Stone
Strategiczne 9 kwietnia 2013
Timber and Stone to oparty na voxelowym silniku RTS, który łączy elementy strategii ekonomicznej i gry bitewnej, ze szczególnym uwzględnieniem roli oblężeń. Mechanizmy rozgrywki są mocno sandboxsowe i w niczym nie ograniczają budowlanych zapędów gracza.

Ninja Village
Strategiczne 25 marca 2013
Ninja Village to strategia osadzona w XVI-wiecznej Japonii. Gracz zarządza tytułową wioską wojowników ninja. Jego zadaniem jest rozwój ekonomiczny osady, co pozwala fundować szkolenie i wyposażanie armii, którą wykorzystujemy następnie do podboju zbuntowanych prowincji.

StarCraft II: Heart of the Swarm
Strategiczne 12 marca 2013
Drugi epizod trylogii kosmicznych strategii RTS pod szyldem SarCraft II od firmy Blizzard. Tytuł dystrybuowany jest w formie rozszerzenia i wymaga do działania pierwszej części gry - Wings of Liberty. Kampania fabularna poświęcona została rasie Zergów, na czele ze znaną z pierwszego StarCrafta Sarą Kerrigan, która szuka zemsty na imperatorze Terran, Arcturusie Mengsku. W kolejnych misjach gry spotkamy także inne znane postacie, takie jak Jim Raynor, duch Nova czy Matt Horner.