Data wydania: 29 maja 2013
Kontynuacja wydanej w 2012 roku wojennej strategii czasu rzeczywistego Wargame: Zimna Wojna. Wargame: AirLand Battle przenosi gracza w szczytowy okres Zimnej Wojny (1975-1985), pozwalając na wzięcie udziału w fikcyjnych operacjach militarnych sił NATO i Układu Warszawskiego w Europie Północnej. Podobnie jak pierwowzór, gra oferuje kilka wariantów zabawy w trybie jedno- i wieloosobowym.
GRYOnline
Gracze
Steam
Sukces wydanej na początku 2012 roku gry Wargame: Zimna Wojna sprawił, że przed ekipą deweloperską studia Eugen Systems pojawiła się możliwość przygotowania kontynuacji. Twórcy wzięli sobie do serca uwagi fanów, starając się stworzyć produkt bardziej dopracowany zarówno pod kątem mechaniki rozgrywki, jak i warstwy wizualnej.
Akcja Wargame: AirLand Battle osadzona została w latach 1975-1985, a więc szczytowym okresie Zimnej Wojny. Gracze mają okazję wziąć udział w fikcyjnych operacjach militarnych NATO i Układu Warszawskiego prowadzonych na terenie Europy Północnej (głównie Skandynawia).
Dla pojedynczego gracza przygotowano szereg dynamicznych kampanii, przedstawiających przebieg hipotetycznych konfliktów zbrojnych. Gracz przejmuje dowodzenie nad predefiniowanymi wojskami wybranej strony, a następnie próbuje zrealizować konkretne zadania na danym teatrze działań. Poza zabawą w trybie solowym przewidziano również kilka wariantów starć multiplayer, a także szereg funkcji społecznościowych związanych z serwisem EugenNet. Walki w sieci może prowadzić nawet 20 graczy na serwerach dedykowanych, do mniejszych starć możemy postawić własny serwer lokalny.
W porównaniu z pierwszą odsłoną cyklu, twórcy Wargame: AirLand Battle postawili na jeszcze większy wachlarz dostępnych jednostek. Łącznie w grze występuje ponad 750 rodzajów pojazdów i jednostek bojowych, przedstawiając siły wojskowe 12 nacji. Nowością są samoloty, których wprowadzono 150 modeli – począwszy od myśliwców aż po bombowce.
Rola lotnictwa w Wargame: AirLand Battle została znacznie zwiększona w stosunku do poprzedniej części, gdzie obecne były jedynie śmigłowce. Innym nowym usprawnieniem jest możliwość lepszej kontroli walki w obszarach zurbanizowanych, dzięki specjalnemu modułowi - Urban Combat Interface.
Wiele wysiłku deweloperzy z Eugen Systems włożyli w udoskonalenie silnika IRISZOOM. Wykorzystanie jego potencjału pozwoliło na wyświetlanie znacznie większe uszczegółowienie zarówno modeli jednostek, jak i otoczenia odwzorowanego na podstawie autentycznych map satelitarnych, które uzupełniono m.in. o dane topograficzne.
Autor opisu gry: Aleksander Kaczmarek
Recenzja GRYOnline
Wargame: AirLand Battle to bardzo odważna próba pchnięcia serii do przodu. Niestety kilka niedoróbek powoduje, że brakuje uczucia obcowania z naprawdę dopieszczonym produktem. Jednak dzięki codziennym poprawkom efekt pracy deweloperów wypada imponująco i nie ma wątpliwości, że najnowsze dzieło studia to pozycja obowiązkowa dla graczy interesujących się wojskowością, a szczególnie zimną wojną. Pamiętajcie jednak, że jest to tytuł wybitnie multiplayerowy.
Aktualizacja: 6 września 2013
Poradnik do gry Wargame: AirLand Battle ułatwia zaznajomienie się ze stronami konfliktu, państwami i ich armiami oraz poznanie mechaniki gry i zasad walki. Dzięki niemu możliwe staje się szybkie rozegranie zwycięskiej kampani i stworzenie mocnej talii.
30 kwietnia 2013
Po niezbyt obfitym w premiery kwietniu wreszcie coś zaczęło się dziać. Maj nie jest miesiącem wielkich hitów z górnej półki, ale kilka tytułów niewątpliwie zasługuje na uwagę. Jakie? Tego dowiecie się z niniejszego artykułu.
3 stycznia 2013
Eugen Systems szykuje kontynuację jednej z najlepszych strategii zeszłego roku. Wargame: AirLand Battle to dynamiczna kampania, olbrzymia skala i zwiększony realizm.
Wargame: Zimna Wojna, Wargame: AirLand Battle oraz Wargame: Red Dragon sprzedały się do tej pory w łącznej liczbie ponad miliona egzemplarzy. Z tej okazji studio Eugen Systems udostępniło za darmo dodatek DLC do najnowszej odsłony cyklu - Wargame: Red Dragon.
gry
Marcin Skierski
25 lipca 2014 11:20
Studio Eugen Systems sprzedało 500 tysięcy egzemplarzy strategii Wargame: AirLand Battle. Producent nie kryje zadowolenia z popularności tytułu i szykuje jego następną odsłonę – Wargame: Red Dragon. Poznaliśmy kilka szczegółów nowej gry.
gry
Szymon Liebert
26 sierpnia 2013 20:58
Dziś piszemy m.in. o darmowym DLC do Wargame: AirLand Battle, kompozytorze muzyki do EverQuest Next oraz zgrywaniu rozgrywki z gier na Xboksie One. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Szymon Liebert
2 sierpnia 2013 13:55
Na oficjalnym forum Wargame: AirLand Battle pojawiła się informacja dotycząca pierwszego DLC do owej strategii. Dodatek będzie bezpłatny i wprowadzi nowy tryb, możliwość rozegrania kampanii single player w kooperacji oraz garść świeżych map i jednostek. Daty premiery jeszcze nie ogłoszono.
gry
Krzysztof Mysiak
23 lipca 2013 11:44
Dziś na świecie debiutuje Wargame: AirLand Battle – pecetowy RTS studia Eugen Systems (Wargame: Zimna Wojna, R.U.S.E.). W Polsce tytuł pojawi się 31 maja w kinowo zlokalizowanej wersji językowej. Przy okazji twórcy opublikowali nowy film, omawiający dynamiczną kampanię.
gry
Łukasz Szliselman
29 maja 2013 09:08
W sklepie cyfrowej dystrybucji Steam pojawiły się minimalne wymagania sprzętowe gry strategicznej Wargame: AirLand Battle. W serwisie podano również ostateczną datę premiery, zaplanowaną na 22 maja 2013 roku.
gry
Bartosz Woldański
25 kwietnia 2013 09:34
Na oficjalnej stronie internetowej serii Wargame zamieszczony został pierwszy zwiastun gry Wargame: AirLand Battle. Kontynuacja bardzo dobrze przyjętej strategii czasu rzeczywistego (RTS) Wargame: Zimna Wojna ukaże się w przyszłym roku. Deweloperzy ze studia Eugen Systems obiecują jeszcze większą różnorodność jednostek oraz zapierającą dech w piersiach oprawę wizualną.
gry
Aleksander Kaczmarek
10 sierpnia 2012 12:51
Popularne pliki do pobrania do gry Wargame: AirLand Battle.
Wymagania sprzętowe gry Wargame: AirLand Battle:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.5 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza), 15 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista(SP2)/7/8, łącze internetowe.
Lista małych dodatków do gry Wargame: AirLand Battle:
DLC Magna Carta 10 grudnia 2013
Średnie Oceny:
Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 235 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 3568 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Adam Kusiak
Recenzent GRYOnline.pl
2013.06.03
Wargame: AirLand Battle to sequel niebojący się zmian – studio Eugen Systems zaryzykowało potężną rozbudowę mechaniki gry i jej skali, dzięki czemu otrzymaliśmy tytuł wręcz eksperymentalny.
Przemysław Bartula
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
zanonimizowany869910 Legend
Ostrogski - dlatego znakomitym rozwiązaniem jest to zastosowane w serii Combat Mission. W pewnym sensie jest czas rzeczywisty, są tury oraz jest możliwość spokojnego obejrzenia (i przeanalizowania) "akcji".
gol234 Legionista
Przepraszam, mam pytanie. Ostatnio byłem w saturnie i zastanawiam się czy kupić tą grę. Wygląda fajnie, ale nie jestem przekonany, pomóżcie, kupić czy lepiej odpuścić?
stud3nciq Pretorianin
Aktywna pauza w tej grze jednak jak najbardziej istnieje. Trzeba się odrobinę nagimnastykować, ale efekt jest jak najbardziej satysfakcjonujący. Sposób działa oczywiście wyłącznie na singlu i jest przeznaczony dla graczy singlowych, którzy - jak ja - nie znajdują przyjemności w chaotycznym przeklikiwaniu się z wieloma niezależnie sterowanymi jednostkami komputerowymi;
1) ściągamy program CheatEngine (testowane na wersji 6.2 x64);
2) w menu Edit -> Settings -> Hottekeys > Speedhack. Mamy tu 5 opcji do wyboru, ale nam wystarczą dwie. Przypisujemy im skróty klawiaturowe (np. F1 i F2), jedną opcję ustawiamy na 0.01, drugą na 1.00;
3) Uruchamiamy grę, minimalizujemy do pulpitu i w CheatEngine znajdujemy jej proces;
4) Wracamy do gry i od tej chwili możemy używać zdefiniowanych wcześniej skrótów;
Przy następnym uruchomieniu gry, czynności powtarzamy od punktu 3).
Taka aktywna pauza nie jest pełnoprawna - gra toczy się dalej, jednak baaaaaaaardzo powoli (użyjcie skrótu w momencie prowadzenia ognia, to zobaczycie, że pocisk jednak leci). Mankamenty takiego rozwiązania to np. minimapa, która również podlega spowolnieniu oraz konieczność używania dwóch klawiszy, zamiast jednego do przełączania się między trybami. Poza tym - możemy sobie swobodnie latać po całej mapce i wydawać na spokojnie polecenia. Komputer już nie jest taki groźny, a sama gra nareszcie przynosi dużo więcej radochy.
zanonimizowany994405 Junior
--->muraq<--- chodzi o to że jak ktoś się z gry odłączy do dostajesz do swoich jednostek część jego
Diagloir7777 Junior
Bardzo fajna gra, mam ją, podoba mi się, nawet są polskie jednostki, można symulować inwazję ZSRR na Europę w czasach Zimnej Wojny, ale jednej rzeczy mi brakuje a mianowicie cywili. W tej grze w ogóle nie można dokonywać zbrodni wojennych, co jest bardzo nierealistyczne. Fajnie, że można niszczyć i palić budynki, ale nic więcej. Cóż... najlepszym symulatorem zbrodni wojennych jest Rimworld, ale tam z kolei akcja nie dziej się w naszym uniwersum to raz a dwa skala jest za mało i za mało militarna. Pozdrawiam.