36. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 36. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Majesty: Północna Ekspansja
Strategiczne 22 marca 2001
Majesty: Północna Ekspansja jest pierwszym, oficjalnym dodatkiem do popularnej strategii czasu rzeczywistego Majesty: The Fantasy Kingdom Sim. Przygotowane przez studio deweloperskie Cyberlore rozszerzenie wprowadza m.in. 13 nowych misji, nowe rodzaje budynków i zaklęć, a także kolejnych przeciwników. W Polsce dodatek ukazał się jako element składowy Majesty: Złota Edycja.

Close Combat II: A Bridge Too Far
Strategiczne 17 września 1997
Druga część popularnej serii gier strategicznych Close Combat przenosząca nas w czasy II Wojny Światowej, gdzie możemy wykazać swe dowódcze umiejętności podczas słynnej wojskowej operacji desantowej o kryptonimie Market Garden.

Tridonis
Strategiczne 20 listopada 1998
Tridonis to strategia czasu rzeczywistego (RTS), stworzona przez polskie studio deweloperskie Alien System. Tłem fabularnym dla gry jest inwazja obcych na Ziemię, dokonana w 2001 roku. Gracz może wybrać stronę konfliktu, której poczynaniami będzie kierował. Twórcy przygotowali 24 scenariusze do rozgrywki jednoosobowej oraz tryb multiplayer, w którym uczestniczyć mogą maksymalnie 4 osoby.

State of War
Strategiczne 3 stycznia 2001
Zostań głównodowodzącym największych w historii sił wojskowych i pokonaj groźną sektę fanatyków Beho-Sunns zagrażającą wszystkim ludziom na Ziemi.

Far Gate
Strategiczne 12 września 2000
Podejmij się zadania polegającego na doprowadzeniu do ojczyzny opuszczonych kolonistów. Broń ich przed zakusami wrogów, wygrywaj kosmiczne pojedynki, a w końcu ukaraj tych, którzy ich zdradzili.

WarCraft II: Beyond the Dark Portal
Strategiczne 22 marca 1996
Oficjalny dodatek do niezwykle popularnej strategii RTS Warcraft II: Tides of Darkness studia Blizzard Entertainment. Fabuła rozszerzenia opowiada o dalszych losach konfliktu rasy ludzi i orków. Mimo ostatecznego zniszczenia Mrocznego Portalu, w krainie Azeroth nadal znajduje się szczelina, mogąca sprowadzić na ludzkość kolejną plagę zielonoskórych potworów. W obliczu zagrożenia, ludzie podejmują ryzykowną próbę przedostania się przez nią i stoczenia ostatecznej batalii na ziemiach wroga.

Fate of the Dragon II
Strategiczne 29 kwietnia 2004
Wojenna strategia czasu rzeczywistego rozgrywają się w antycznych Chinach. Gra koncentruje się głownie na olbrzymich bitwach z udziałem tysięcy jednostek. Warstwa ekonomiczna została natomiast potraktowana po macoszemu. Poza trybem solo dostępna jest również opcja multiplayer.

Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath
Strategiczne 2 sierpnia 1997
Drugie rozszerzenie do bestsellerowej strategii RTS Command & Conquer: Red Alert, opracowanej pod koniec 1996 roku przez firmę Westwood Studios. Dodatek zatytułowany The Aftermath oferuje osiemnaście nowych scenariuszy dla jednego gracza (po dziewięć dla każdej ze stron), które podobnie jak w poprzednim rozszerzeniu nie zostały połączone w jedną całość. Fani zabawy wieloosobowej otrzymali zaś kolejną setkę nowych map do trybu multiplayer.

Blitzkrieg: Ostfront Barbarossa
Strategiczne 12 kwietnia 2004
Ostfront Barbarossa to nieoficjalne rozszerzenie popularnej strategii czasu rzeczywistego Blitzkrieg, jakie przygotowała brytyjska firma Active Gaming.

Horde: The Northern Wind
Strategiczne 3 listopada 1999
Horde: The Northern Wind to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, z fabułą nawiązującą do rosyjskich podań ludowych. Gracz wciela się tu w rolę bohatera, który wraz z grupą wiernych wojów rozpoczyna budowę osady i w trakcie jej rozwoju, musi obronić się przed zakusami żądnych krwi sąsiadów.

War on Terror
Strategiczne 17 marca 2006
War on Terror to strategia czasu rzeczywistego, która przenosi graczy w niedaleką przyszłość i pozwala im stoczyć szereg fikcyjnych konfliktów z wykorzystaniem najnowszego, głównie prototypowego uzbrojenia.

I Wojna Światowa
Strategiczne 17 czerwca 2005
World War I to klasyczna strategia czasu rzeczywistego. Za jej produkcję odpowiedzialne jest niewielkie studio developerskie o nazwie Dark Fox. Warto jednocześnie dodać, iż WW I działa na zmodyfikowanym silniku graficznym gry Blitzkrieg autorstwa Nival Interactive.

Battalion Wars
Strategiczne 19 września 2005
Jest koniec XXI wieku. Dwa mocarstwa prowadzą między sobą zaciętą bitwę. Graniczny konflikt przeradza się w wojnę światową, której stawką jest całkowita dominacja na Ziemi. Z niefortunnej sytuacji korzysta szaleniec Kaiser Vlad, pragnący przejąć kontrolę nad osłabionymi wieloletnią walką krajami. Wykorzystując niechlubne zdobycze nauki tworzy on nadzwyczaj wytrzymałą armię. W obliczu nowego zagrożenia państwa Frontier i Tundran zawierają przymierze, by wspólnie przeciwstawić się siłom Kaisera.

Trash
Strategiczne 20 września 2005
Trash to program kwalifikujący się do gatunku trójwymiarowych strategii czasu rzeczywistego (RTS). Akcja gry rozgrywa się w post-apokaliptycznej przyszłości, wzorowanej na filmach takich jak Mad Max i świecie znanym z serii Fallout.

Victoria: Rewolucje
Strategiczne 17 sierpnia 2006
Oficjalne rozszerzenie do gry Victoria: Empire Under the Sun. Dodatek na rynku elektronicznej rozrywki zadebiutował dwa lata po premierze podstawowej wersji programu i podobnie jak pierwowzór, należy do licznej rodziny popularnych strategii wywodzących się ze szwedzkiego studia Paradox Entertainment.

Hearts of Iron 2: Złota Edycja
Strategiczne 16 czerwca 2006
Hearts of Iron 2: Złota Edycja to specjalne wydanie popularnej, wojennej strategii czasu rzeczywistego (RTS) studia Paradox Interactive. W pakiecie znalazły się bazowa gra oraz oficjalne rozszerzenie Hearts of Iron 2: Doomsday. Staraniem rodzimego dystrybutora - firmy Cenega Poland - oba tytuły przygotowane zostały w polskiej wersji językowej.

Empire Earth II: Władza Absolutna
Strategiczne 14 lutego 2006
Pierwsze rozszerzenie do gry Empire Earth II, stworzone przez studio Mad Doc Software. Autorzy oddają w nasze ręce cztery nowe cywilizacje (mowa o Francuzach, Masajach, Rosjanach oraz Zulusach), a także szereg świeżych map, wśród których pojawiają się zarówno mroźne rosyjskie pustkowia, jak i afrykańskie pustynie. Empire Earth II: The Art of Supremacy to także trzy nowe kampanie, których akcja rozpoczyna się np.

The Settlers: Narodziny Imperium - Wschodnie Królestwa
Strategiczne 27 marca 2008
Oficjalny dodatek do szóstej części popularnego cyklu strategii ekonomicznych studia Blue Byte Software pt. The Settlers: Narodziny Imperium. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Wschodnie Królestwa (ang. The Eastern Realm) rozgrywa się po wydarzeniach z podstawowej części gry, kiedy kluczowy dla gospodarki naszego państwa szlak handlowy zostaje zablokowany.

Rise of Nations: Złota Edycja
Strategiczne 28 października 2004
Rise of Nations: Złota Edycja to pakiet składający się z podstawowej wersji gry Rise of Nations oraz wydanego rok później dodatku Thrones and Patriots. Za produkcją obu tytułów stoi firma Big Huge Games, mająca na swoim koncie m.in. next-genową strategię Catan oraz The Asian Dynasties, rozszerzenie do Age of Empires III.

Supernova
Strategiczne 18 grudnia 2019
Osadzona w realiach science fiction gra strategiczna typu MOBA, za której powstanie odpowiada węgierskie Primal Game Studio. W grze Supernova pole bitwy stanowi cały wszechświat, zaś gracze opowiadają się po stronie ludzi bądź Obcych, walczących między sobą o prawo do istnienia. Swe siły łączą zaś najzdolniejsi dowódcy z całego uniwersum, tacy jak najemnicy, potężne mechy, cyborgi oraz liczne obce rasy, dla których walka o przetrwanie stanowi chleb powszedni.

Anomaly: Korea
Strategiczne 20 grudnia 2012
Kontynuacja zapoczątkowanego przez warszawskie 11bit Studios cyklu futurystycznych strategii tower offense. Akcja Anomaly: Korea rozgrywa się bezpośrednio po wydarzeniach ukazanych w pierwszej odsłonie serii, w której po finałowej bitwie w Tokio udało nam się zmusić przeciwników do odwrotu. Radość ze zwycięstwa nie trwała jednak długo, a wróg ponownie przypuścił atak na Ziemię, koncentrując siły tym razem na tytułowym Półwyspie Koreańskim.

Battle of Empires: 1914-1918
Strategiczne 22 kwietnia 2015
Powstała dla upamiętnienia wybuchu I wojny światowej strategia czasu rzeczywistego, odtwarzająca największe i najważniejsze bitwy okresu 1914-1918. Tytuł został stworzony jako modyfikacja popularnej serii Men of War, a za jego powstanie odpowiada studio Great War Team, założone przez grupę utalentowanych modderów z terenu Rosji, Ukrainy i Europy Zachodniej. Produkcja składa się z kilku odrębnych epizodów, które poświęcono kolejno Francji, Niemcom, Rosji oraz Anglii.

Dungeon Keeper
Strategiczne 10 października 2013
Mobilny remake bestsellerowej gry studia Bullfrog z 1997 roku, łączącej elementy strategii czasu rzeczywistego, RPG i współczesnego tower defence. W grze wcielamy się w tytułowego strażnika podziemi, który wykorzystując armię rozmaitych potworów musi ochronić swoje włości przed zakusami żądnych sławy śmiałków.

Age of Empires: Castle Siege
Strategiczne 13 maja 2019
Poboczna odsłona bestsellerowego cyklu Age of Empires, zrealizowana w popularnej konwencji free-to-play z mikropłatnościami. Stworzeniem gry pod czujnym okiem Microsoftu zajęło się studio Smoking Gun Interactive, mające na swoim koncie szereg produkcji na konsolę Xbox 360 z Kinect oraz urządzenia mobilne. Akcja gry osadzona jest w średniowieczu, a gracze mogą stanąć po stronie jednej z kilku historycznych frakcji.