39. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 39. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wartile
Strategiczne 8 lutego 2018
Strategia czasu rzeczywistego z elementami karcianki i planszówki. Akcja Wartile toczy się w mrocznym świecie fantasy, inspirowanym mitologią nordycką. W grze przejmujemy kontrolę nad oddziałem wikingów na wyprawie łupieżczej. Sednem zabawy są starcia grup wojowników, rozgrywane w czasie rzeczywistym. Każdy z nich ma mocne i słabe strony, a ich właściwe wykorzystanie jest jednym z kluczy do sukcesu. Innym ważnym elementem są budowane przez gracza talie kart.

Europa Universalis IV: Mandate of Heaven
Strategiczne 6 kwietnia 2017
Kolejny z niezwykle licznych dodatków DLC do wydanej w roku 2013 gry strategicznej Europa Universalis IV firmy Paradox Interactive. Rozszerzenie zatytułowane Mandate of Heaven koncentruje się głównie na obszarze wschodniej Azji, a w szczególności na chińskiej dynastii Ming, Japonii oraz plemionach Mandżurów. Grając tymi frakcjami, możemy zaś liczyć na znacznie ciekawsze doświadczenia, obfitujące w detale, opcje i unikalne wydarzenia, których nie znajdziemy w podstawowej wersji gry.

Solar Warden
Akcji prace wstrzymane
Kosmiczna strzelanka wzbogacona rozbudowanymi elementami strategicznymi. Gracz staje na czele floty powołanej w celu obrony Ziemi przed asteroidami oraz obcą rasą. Podczas zabawy walczymy z zagrożeniami osobiście, z kokpitu statku, jak i wydajemy rozkazy pozostałym jednostkom. Natomiast pomiędzy misjami zajmujemy się zarządzeniem organizacją, co obejmuje m.in. stosunki dyplomatyczne z rządami państw, prowadzenie badań technologicznych i pilnowanie finansowej strony przedsięwzięcia.

Total War: Warhammer - Call of the Beastmen
Strategiczne 28 lipca 2016
Pierwszy duży dodatek DLC do gry Total War: Warhammer, czyli kolejnej odsłony uznanej serii strategicznej studia Crative Assembly. Rozszerzenie zatytułowane Call of the Beastmen pozwala graczom objąć kontrolę nad całkiem nową, grywalną frakcją Zwierzoludzi, a wszystko to w ramach dedykowanej im, premierowej kampanii fabularnej. Tytułowa rasa humanoidalnych bestii powstała w wyniku mutacji ludzi, którzy dostali się pod wpływ Chaosu i odznacza się bardzo agresywnym sposobem walki.

Constructor
Strategiczne 1 czerwca 1997
Humorystyczna strategia ekonomiczna, w której przejmujemy kontrolę nad własną firmą budowlaną, a naszym celem jest bezpardonowa rywalizacja z branżową konkurencją. Wznosząc odpowiednie warsztaty oraz domy na wynajem staramy się jednocześnie – przy pomocy niekoniecznie zgodnych z prawem środków – spowolnić rozwój naszych rywali.

Europa Universalis IV: Dharma
Strategiczne 6 września 2018
Dharma to dodatek DLC do Europa Universalis IV, popularnej strategii czasu rzeczywistego. Produkcja skupia się na subkontynencie indyjskim, m.in. wprowadzając nowe misje dla najważniejszych krajów tego regionu, dodając unikalne grupy społeczne (kasty), oraz ulepszając sferę handlu.

Victoria II: Wojna secesyjna
Strategiczne 24 stycznia 2012
Pierwszy dodatek do rozbudowanej strategii Victoria II. Rozszerzenie rozbudowuje warstwę polityczną oraz wprowadza wiele ulepszeń interfejsu. Dodatkową atrakcją jest nowy scenariusz koncentrujący się na wojnie secesyjnej i sytuacji Stanów Zjednoczonych po zakończeniu tego konfliktu.

Aarklash: Legacy
Strategiczne 12 września 2013
Utrzymana w stylistyce mrocznego fantasy taktyczna strategia z elementami RPG, osadzona w realiach figurkowej gry bitewnej Konfrontacja. Tytuł został opracowany przez studio Cyanide i jest to drugie (po grze Confrontation) podejście francuskiego dewelopera do tego popularnego uniwersum. W grze stajemy na czele gildii najemników, która podczas jednej z rutynowych misji została oskarżona o zbrodnie przeciw władcy.

Crusader Kings II: Legacy of Rome
Strategiczne 16 października 2012
Drugie rozszerzenie do Crusader Kings II: Mroczne Wieki, udanej strategii z 2012 roku od firmy Paradox Interactive. Zgodnie z nazwą, Crusader Kings II: Legacy of Rome koncentruje się na spuściźnie pozostawionej przez Imperium Rzymskie. Rozszerzenie pozwala wcielić się we władcę Cesarstwa Bizantyjskiego lub jego części.

Timber and Stone
Strategiczne 9 kwietnia 2013
Timber and Stone to oparty na voxelowym silniku RTS, który łączy elementy strategii ekonomicznej i gry bitewnej, ze szczególnym uwzględnieniem roli oblężeń. Mechanizmy rozgrywki są mocno sandboxsowe i w niczym nie ograniczają budowlanych zapędów gracza.

Age of Empires II HD: The Forgotten
Strategiczne 7 listopada 2013
Pierwszy oficjalny dodatek DLC do odświeżonej wersji kultowej gry strategicznej Age of Empires II: HD Edition studia Hidden Path Entertainment. Rozszerzenie stanowi komercyjną wersję fanowskiej modyfikacji Forgotten Empires i jest efektem współpracy kanadyjskiej firmy SkyBox Labs z twórcami oryginalnego moda.

Defense Grid 2
Strategiczne 22 września 2014
Kontynuacja Defense Grid: The Awakening – popularnej strategii tower defense, stworzonej w 2008 r. przez studio Hidden Path Entertainment. Fabuła gry kontynuuje wątki zapoczątkowane w poprzedniczce i opowiada o dalszych losach dowódcy zmagającego się z kolejnymi siłami obcych. Podobnie jak w pierwszej odsłonie gry nasze poczynania komentuje sztuczna inteligencja, znana jako Fletcher.

Combat Mission: Red Thunder
Strategiczne 4 kwietnia 2014
Red Thunder to kolejna odsłona uznanej serii realistycznych gier strategicznych pod tytułem Combat Mission. Studio Battlefront.com po raz kolejny zabiera nas w realia II wojny światowej, lecz tym razem pozwala wziąć udział w Operacji Bagration, czyli wydarzeniach roku 1944, w których Armia Czerwona rozpoczęła ofensywę na zachód, rozbijając napór Wehrmachtu.

Supreme Ruler 2020: Global Crisis
Strategiczne 15 grudnia 2008
Supreme Ruler 2020: Global Crisis jest rozszerzeniem do wydanej w 2008 roku strategii czasu rzeczywistego (RTS), autorstwa studia deweloperskiego Battlegoat. Dodatek wprowadza m.in. nową kampanię, składającą się z 20 misji, a także nowe jednostki i technologie oraz usprawnienia w interfejsie sterowania i systemie pomocy.

Combat Mission: Afghanistan
Strategiczne 13 września 2010
Strategia wojenna, której akcja toczy się podczas radzieckiej interwencji w Afganistanie w latach 1980-1987. Możliwe jest objęcie dowództwa zarówno nad wojskami obu stron konfliktu Gra koncentruje się na maksymalnym realizmie pola walki. Wszystkie ważne elementy takie jak broń, pojazdy, wpływ terenu, morale jednostek itp. zostały odwzorowane zgodnie z rzeczywistością.

Achtung Panzer: Kharkov 1943
Strategiczne 11 września 2009
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w czasie drugiej wojny światowej. Gracz dowodzi wojskami Wermachtu lub armii czerwonej w trakcie ciężkich starć w okolicach miasta Charków w roku 1943. Gra kładzie nacisk na realizm starć. Wszystkie pojazdy i sprzęt odtworzono zgodnie z prawdą historyczną, każdy element mapy można zniszczyć, a w trakcie bitew olbrzymią role odgrywa morale żołnierzy.

Król Artur: Druidzi
Strategiczne 18 stycznia 2011
Rozszerzenie do King Arthur: The Role-playing Wargame pozwalające nam objąć dowództwo nad wojskami walijskimi. Autorzy przygotowali nową kampanię, która starcza ona na ponad trzydzieści godzin zabawy. Struktura rozgrywki jest bardziej otwarta i konkretne zadania są jedynie nieobowiązkowymi celami strategicznymi. Dodatek wymaga posiadania podstawowej wersji gry.

Hearts of Iron III: For the Motherland
Strategiczne 29 czerwca 2011
Drugi niesamodzielny dodatek do rozbudowanej strategii wojennej Hearts of Iron III od firmy Paradox Interactive. Rozszerzenie koncentruje się na froncie wschodnim II wojny światowej, czyli zmaganiach Związku Radzieckiego z nazistowskimi Niemcami i innymi państwami. Znacznemu przeobrażeniu uległ aspekt polityczny, dzięki czemu gracze mogą organizować przewroty w innych krajach lub sami paść ofiarą buntu.

Toy Soldiers
Strategiczne 3 marca 2010
Toy Soldiers jest strategią z rodzaju "tower defense" stworzoną przez zespół deweloperski studia Signal. Akcja gry odnosi się do działań militarnych z okresu I wojny światowej, przy czym jednak gracze sterują poczynaniami plastikowych żołnierzyków toczących zmagania na makietach pól bitewnych. Twórcy wzbogacili rozgrywkę o elementy zręcznościowe.

Sanctum
Strategiczne 15 kwietnia 2011
Debiutancka produkcja szwedzkiego studia Coffee Stain, stanowiąca oryginalną hybrydę strzelaniny FPS ze strategią tower defense. W grze wcielamy się w postać kobiety imieniem Skye, której jedynym zadaniem jest odpieranie ataków kosmitów na miasto Elysium One. Rozgrywka zbudowana została na fundamentach typowego tower defense, tak więc podczas zabawy koncentrujemy się na stawianiu rozmaitych struktur obronnych, mających zabezpieczyć znajdujące się w danej lokacji jądro energetyczne.

End of Nations
Strategiczne prace wstrzymane
Udostępniana na zasadzie free-to-play (za darmo z opcją płatnego abonamentu) strategia z rodzaju MMORTS, za której powstanie odpowiada studio deweloperskie Petroglyph Games. Akcja End of Nations toczy się w świecie niedalekiej przyszłości, w którym dominująca rolę sprawuje totalitarna organizacja Order of Nations. Przeciwko niej występują dwie wzajemnie zwalczające się frakcje – Liberation Front oraz Shadow Revolution.

Warcana
Strategiczne 29 sierpnia 2024
RTS z elementami tower defense i karcianki, kojarzący się z They Are Billions. W Warcana zajmujemy się obroną bazy przed dziesiątkami tysięcy wrogów, zagrywając karty wznoszące struktury, przywołujące jednostki i rzucające czary. Tytuł oferuje kampanię i rozbudowany multiplayer.

Stellaris: Cosmic Storms
Strategiczne 10 września 2024
Dodatek do kosmicznej strategii 4X od Paradox Interactive. Stellaris: Cosmic Storms wprowadza nowe galaktyczne burze (w ośmiu odmianach), koncentrując się m.in. na sposobach ich wykorzystania czy wpływie na otoczenie.

Ultimate General: Gettysburg
Strategiczne 16 października 2014
Taktyczna strategia czasu rzeczywistego, utrzymana w realiach wojny secesyjnej oraz jej najważniejszej bitwy, jaka rozegrała się pod Gettysburgiem. Za powstanie gry odpowiada niezależne studio Game-Labs pod wodzą Nicka Thomadisa – autora uznanych modyfikacji do serii Total War. Podczas zabawy możemy opowiedzieć się po stronie Konfederatów bądź Unii i wziąć udział w szeregu scenariuszy, próbując odtworzyć faktyczny przebieg bitwy lub zmienić tok historii.