39. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 39. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Arma Mobile Ops
Strategiczne 28 czerwca 2016
Mobilna odsłona popularnej serii militarnych symulatorów Arma, która, dla odmiany, jest strategią bitewną w stylu Clash of Clans. Grę opracował zespół wydzielony ze studia Bohemia Interactive. Arma Mobile Ops rozgrywa się w czasach współczesnych i przedstawia konflikt zbrojny z wykorzystaniem najnowszych zdobyczy techniki. W trakcie rozgrywki zajmujemy się rozbudową bazy, gromadzeniem surowców i prowadzeniem badań nad nowymi technologiami.

Valhalla Hills: Definitive Edition
Strategiczne 19 listopada 2015
Opracowana przez studio Funatics strategia ekonomiczna. Fabuła Valhalla Hills opowiada o losach pewnego plemienia Wikingów, które po śmierci zastało bramy Valhalli zamknięte na cztery spusty. Powodem takiego stanu rzeczy jest konflikt pomiędzy Odynem a jego synem Leko.

Conflict Zone
Strategiczne 30 maja 2001
Gra strategiczna czasu rzeczywistego, w której stając się dowódcą wojsk jednego z dwóch wielkich światowych obozów militarnych ICP, GHOST możemy doprowadzić go do zwycięstwa i zażegnać poszerzający się międzynarodowy kryzys.

Hearts of Iron IV: Death or Dishonor
Strategiczne 14 czerwca 2017
Drugie rozszerzenie DLC do strategii czasu rzeczywistego Hearts of Iron IV. Opracowany przez Paradox Development Studio dodatek skupia się przede wszystkim na czterech państwach europejskich: Węgrach, Rumunii, Jugosławii i Czechosłowacji, które wybuch drugiej wojny światowej zamknął w kleszczach pomiędzy Trzecią Rzeszą i Związkiem Radzieckim. Państwa te otrzymały nowe, unikalne drzewka celów narodowych, które pozwalają na poprowadzenie wybranej nacji jedną z kilku dostępnych ścieżek.

Command & Conquer: Red Alert - Retaliation
Strategiczne 28 sierpnia 1998
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Command and Conquer: Red Alert. Produkcja zawiera w sobie zawartość oferowaną przez wydane na komputery osobiste dodatki Counterstrike oraz The Aftermath. Dodatkowo tytuł oferuje niedostępne nigdy wcześniej przerywniki filmowe.

Halo Wars 2: Awakening the Nightmare
Strategiczne 26 września 2017
Duży dodatek DLC do osadzonej w realiach science fiction strategii czasu rzeczywistego Halo Wars 2, powstałej we współpracy studia 343 Industries z ekipą Creative Assembly. Fabuła rozszerzenia o nazwie Awakening the Nightmare rozgrywa się kilka miesięcy po wydarzeniach ukazanych w grze podstawowej. Podczas zabawy śledzimy losy Wygnanych (Banished) walczących o przetrwanie z frakcją Flood. Sama rozgrywka opiera się na tych samych założeniach co gra podstawowa.

Middle-earth: Shadow of War - The Mobile Game
Strategiczne 26 września 2017
Mobilne Middle-earth: Shadow of War to strategia bitewna oparta na modelu darmowym z mikropłatnościami. Grę opracowało wewnętrzne studio deweloperskie firmy Warner Bros. Pomimo identycznego tytułu jest to zupełnie odrębny projekt w stosunku do wydanej na pecetach i konsolach przygodowej gry akcji. Sama fabuła jest podobna i opowiada o wojnie wytoczonej Sauronowi przez Strażnika Taliona i upiora Celebrimbora.

The Colonists
Strategiczne 24 października 2018
The Colonists to strategia science fiction, którą wyprodukowało studio Codebyfire, a wydała firma Mode 7 Games. Gracz obejmuje dowództwo nad grupą inteligentnych robotów, wysłanych na obcą planetę z misją przygotowania jej na przybycie kolonistów. Rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym, a podczas zabawy musimy gromadzić surowce, konstruować budynki i rozwijać technologie. Kluczową rolę odgrywa budowanie elementów infrastruktury, w tym zwłaszcza systemów transportowych.

Evil Genius 2: World Domination
Strategiczne 30 marca 2021
Kontynuacja RTS-a Evil Genius z 2004 roku. Odpowiedzialne za powstanie sequela studio Rebellion postawiło na sprawdzony schemat. W Evil Genius 2 gracz po raz kolejny wciela się w tytułowego typa spod ciemnej gwiazdy snującego złowieszcze plany. Fabuła, inspirowana klasykami szpiegowskiego kina akcji, po raz kolejny została doprawiona solidną dawką specyficznego humoru.

Stellaris: Synthetic Dawn
Strategiczne 21 września 2017
Stellaris: Synthetic Dawn to opracowany przez studio Paradox Devevelopment dodatek do kosmicznej strategii 4X Stellaris, który koncentruje się na rozbudowaniu zawartości zamiast na wprowadzaniu rewolucyjnych zmian w rozgrywce. DLC wymaga posiadania podstawowej wersji gry i wzbogaca ją o możliwość pokierowania imperium maszyn, czyli cywilizacją, w skład której wchodzą wyłącznie roboty.

8-bit Hordes
Strategiczne 12 sierpnia 2016
Oldskulowa strategia czasu rzeczywistego w realiach fantasy, stworzona przez doświadczone studio Petroglyph, mające na swoim koncie m.in. Star Wars: Empire at War, Universe at War: Earth Assault czy Grey Goo. 8-bit Hordes jest klasyczną strategią czasu rzeczywistego, w której naprzeciw siebie stają dwie frakcje: Mroczni Orkowie oraz koalicja ludzi, krasnoludów i elfów o nazwie Lightbringers.

Hinterland: Orc Lords
Strategiczne 30 września 2008
Hinterland jest hybrydą dwóch gatunków: strategii i RPG, autorstwa niezależnego studia Tilted Mill Entertainment. Twórcy ci mają spore doświadczenie w dziedzinie gier strategicznych, wśród innych przygotowanych przez nich produkcji znajdują się takie tytuły jak Immortal Cities: Children of the Nile, Caesar IV, czy SimCity Societies.

Carrier Command: Gaea Mission
Strategiczne 27 września 2012
Carrier Command: Gaea Mission to strategia osadzona w klimacie dalekiej przyszłości. W grze wcielamy się w dowódcę tytułowego „lotniskowca”, przenoszącego mnóstwo mniejszych pojazdów, w większości o przeznaczeniu bojowym. Sednem rozgrywki jest zatem walka – determinuje to fabuła gry.

King Arthur: Fallen Champions
Strategiczne 17 września 2011
Samodzielne rozszerzenie gry King Arthur stanowiące pomost pomiędzy pierwszą a drugą odsłoną cyklu. Tak jak wersja podstawowa jest to gra strategiczna oferująca turowe zarządzanie imperium i rozgrywane w czasie rzeczywistym bitwy, a wszystko to doprawione solidną porcją elementów RPG.

Sanctum
Strategiczne 15 kwietnia 2011
Debiutancka produkcja szwedzkiego studia Coffee Stain, stanowiąca oryginalną hybrydę strzelaniny FPS ze strategią tower defense. W grze wcielamy się w postać kobiety imieniem Skye, której jedynym zadaniem jest odpieranie ataków kosmitów na miasto Elysium One. Rozgrywka zbudowana została na fundamentach typowego tower defense, tak więc podczas zabawy koncentrujemy się na stawianiu rozmaitych struktur obronnych, mających zabezpieczyć znajdujące się w danej lokacji jądro energetyczne.

Star Prospector
Strategiczne 25 stycznia 2012
Star Prospector jest debiutanckim dziełem kanadyjskiego studia Crypstone Games. Gra łączy elementy strategi czasu rzeczywistego i RPG. Gracze wcielają się w tytułowych prospectorów, czyli śmiałków, którzy wysłani zostają z misją badawczą na odległe planety. Kolonizacji sprzeciwia się jednak frakcja scavengerów, potomków ludzi wygnanych niegdyś z Ziemi.

Folk Tale
Strategiczne jeszcze nie ogłoszona (wczesny dostęp od 30 maja 2013)
Wzorowana na kultowej serii The Settlers ekonomiczna strategia RTS autorstwa niezależnego studia Games Foundry. Akcja Folk Tale toczy się w ukazanej z lekkim przymrużeniem oka krainie fantasy, a zadaniem gracza wcielającego się w rolę władcy jest poprowadzenie swoich niezbyt rozgarniętych podwładnych ku dobrobytowi. Podczas zabawy zajmujemy się rozwijaniem gospodarki naszego królestwa, pozyskiwaniem surowców, rozbudową wiosek i zapełnianiem naszego skarbca złotem.

Tower Wars
Strategiczne 14 sierpnia 2012
Tower Wars nawiązuje do klasycznych strategii z gatunku Tower defence – bronimy naszą bazę przy pomocy wymyślnych wież i umocnień jednocześnie wysyłając fale jednostek bojowych przeciw wrogom. Gra powstała za sprawą studia SuperVillain (Dungeon Siege: Throne of Agony).

Imperivm III: The Great Battles of Rome
Strategiczne 20 czerwca 2006
Imperivium III: The Great Battles of Rome to strategia czasu rzeczywistego, wzbogacona o elementy RPG, skupiająca się na tematyce starożytnego Rzymu. Twórcami gry są autorzy trzeciej i czwartej części popularnej serii strategii ekonomicznych Tropico.

Warshift
Strategiczne 13 października 2016
Opracowana w całości przez doświadczonego dewelopera Cyrila Megema oryginalna hybryda gatunkowa, łącząca cechy strategii RTS z elementami RPG oraz trzecioosobowej gry akcji. Akcja gry przenosi nas w niezbyt odległą przyszłość na kolonialną planetę Enigma, zaatakowaną przez agresywną rasę obcych, która stworzyła potężną armię droidów, zdolnych do działania w praktycznie każdych warunkach.

Meridian: New World
Strategiczne 26 września 2014
Utrzymana w klimatach science-fiction klasyczna strategia RTS, opracowana przez niezależne studio Elder_Games. W grze wcielamy się w postać Daniela Hansona, dowódcy ekspedycji wysłanej celem zbadania tytułowej planety Meridian. Gra oferuje jedynie kampanię jednoosobową, wzbogaconą rozbudowanym wątkiem fabularnym. Pomiędzy misjami mamy okazję zwiedzać wnętrze statku i rozmawiać z członkami zespołu, zaś częściowo nieliniowa historia rozwija się w zależności od poczynań gracza.

The Mims Beginning
Strategiczne 18 maja 2016
Prosta strategia czasu rzeczywistego autorstwa polskiego studia Squatting Penguins. Fabuła The Mims Beginning opowiada historię tytułowych Mimsów, które przemierzają galaktykę w poszukiwaniu nowego domu. W wyniku zderzenia z asteroidą ich statek ulega jednak uszkodzeniu, a jego załoga ratuje się ucieczką na pobliskie ciała niebieskie, z których każde wyróżnia się odmiennym klimatem i rodzajem terenu. Zadaniem gracza jest zaś w tych trudnych warunkach pomóc Mimsom zbudować i rozwinąć kolonię.

The Few
Strategiczne 20 czerwca 2013
Osadzona w realiach II wojny światowej lotnicza strategia czasu rzeczywistego, będąca pierwszym pecetowym projektem studia Black Moon Design, zajmującego się dotąd głównie grami mobilnymi i przeglądarkowymi. The Few pozwala nam na zrekonstruowanie słynnej bitwy o Anglię z 1940 roku, a podczas zabawy stanąć możemy zarówno po stronie niemieckiego Luftwaffe, jak i aliantów reprezentowanych m.in. przez lotnictwo brytyjskie, czechosłowackie, kanadyjskie, nowozelandzkie i polskie.

Esenthel RTS
Strategiczne 23 czerwca 2012
Osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego (RTS), stworzona przez Grzegorza Ślazińskiego w oparciu o autorski silnik Esenthel. Fabuła gry przedstawia konflikt pomiędzy ludźmi i orkami. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z tych ras i stara się wyeliminować przeciwnika. Rozgrywka wzorowana jest na kultowym Warcraftcie.