Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Kingdoms and Castles (PC)

Kingdoms and Castles PC

Strategia ekonomiczna opracowana przez studio Lion Shield, założone przez byłych pracowników zespołu Maxis, czyli twórców serii SimCity. W odróżnieniu od tamtej marki, Kingdom and Castles osadzone jest w krainie fantasy.

Strategiczne | fantasy | ekonomiczne | RTS | budowa miasta

PC Windows
Okładka Kingdoms and Castles (PC)

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

20lipca2017

20lipca2017

Steam

Kingdoms and Castles to wydana na platformę PC strategia czasu rzeczywistego koncentrująca się na aspekcie ekonomicznym oraz defensywnym. Produkcję opracował zespół Lion Shield, założony przez byłych pracowników studia Maxis.

Fabuła

Akcja gry toczy się w dosyć klasycznej krainie fantasy, a my wcielamy się w zarządcę niewielkiej wioski. Jak to w strategiach ekonomicznych bywa, naszym zadaniem jest rozwiniecie jej do poziomu tętniącej życiem metropolii, a przy okazji wybudowanie zamku umożliwiającego odpieranie ataków wrogich sił.

W grze fabuła nie odgrywa praktycznie żadnej roli i służy jedynie jako pretekst do rozpoczęcia zabawy. Potem dostajemy już czystą rozgrywkę, bez żadnej narzuconej z góry historii.

Mechanika

W wydanym na PC  Kingdoms and Castles mechanika podąża szlakiem przetartym przez wiele wcześniejszych strategii ekonomicznych. Podczas zabawy gracz musi więc gromadzić surowce, takie jak drewno czy kamienie, które wykorzystuje do stawiania nowych budynków. Konieczne jest także zapewnienie podwładnym wyżywienia poprzez organizowanie sprawnie działających gospodarstw rolnych. Utrudnia to system zmian pór roku, jako że brak odpowiednich zapasów na zimę może doprowadzić do śmierci podwładnych z głodu. Sporym problemem są też różnorodne plagi.

Kluczową rolę podczas zabawy odgrywa także znalezienie równowagi między utrzymywaniem zadowolenia mieszkańców, a koniecznością ściągania z nich podatków. Dobre nastroje wśród podwładnych możemy dodatkowo zwiększyć, budując kościoły i organizując różnorodne festyny.

Na nasze włości regularnie napadają wikingowie, próbujący złupić nasze skarby i porwać podwładnych. Co pewien czas jesteśmy również atakowani przez smoki. Aby przetrwać te wydarzenia, gracz musi budować zamki z murami obronnymi i różnorodnymi wieżyczkami strażniczymi. Odpowiedzialny za to system zapewnia dużą swobodę i elastyczność, pozwalając wypróbować wiele konfiguracji. Przykładowo, sami decydujemy dokładnie o wysokości każdej struktury, co ma wpływ np. na zasięg ataku obsadzonej w niej załogi.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8.2 / 10 na podstawie 46 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.5 / 10 na podstawie 21 głosów czytelników.

Gry podobne do Kingdoms and Castles

Wymagania wiekowe Kingdoms and Castles

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Kingdoms and Castles

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i5-3470 2.7 GHz/AMD FX-6300 3.2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 660/Radeon HD 7870 lub lepsza, 1 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8/8.1 64-bit
Minimalne: Intel Core 2 Duo 2.0 GHz/Athlon 64 X2 6400+ 2.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 256 MB GeForce GTX 260/Radeon HD 5670 lub lepsza, 1 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8/8.1 64-bit

Platforma Fig działa - gracze, którzy złożyli się na Kingdoms and Castles, już zarabiają pieniądze
Platforma Fig działa - gracze, którzy złożyli się na Kingdoms and Castles, już zarabiają pieniądze

wiadomość10 sierpnia 2017

Kingdoms and Castles, jedna z kilku gier sfinansowanych na platformie crowdfundingowej Fig, została wydana pod koniec lipca i już zdążyła na siebie zarobić. Generując 1 000 000 dolarów przychodu w pierwsze dwa tygodnie, pozwoliła inwestorom odzyskać wkład z nawiązką.

Kingdom and Castles - byli pracownicy Maxis pracują nad strategią o budowaniu miasteczka
Kingdom and Castles - byli pracownicy Maxis pracują nad strategią o budowaniu miasteczka

wiadomość3 grudnia 2016

Założone przez ludzi, którzy pracowali m.in. nad Spore, Journey i Abzu, studio Lion Shield zapowiedziało grę Kingdom and Castles. Ma to być strategia czasu rzeczywistego, w której zajmiemy się rozwojem niewielkiej wioski, a jednocześnie będziemy musieli także budować zamki w celu odpierania regularnych ataków wikingów i smoków.