Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry Bijatyki PlayStation 1

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku bijatyki na platformę Sony PlayStation 1 ułożone według popularności.

Bijatyki. Gatunek gier, w którym kontrolowana przez gracza postać walczy z przeciwnikiem na wydzielonej arenie lub ringu. Gracz ma do dyspozycji gamę podstawowych ciosów, a bardziej skomplikowane kombinacje i ataki specjalne combo wykonywane są po wciśnięciu odpowiedniej sekwencji klawiszy.

PS1
Bijatyki
Tematyki
Iron & Blood: Warriors of Ravenloft
Iron & Blood: Warriors of Ravenloft

Bijatyki 31 października 1996

Bijatyka opracowana przez firmę Take-Two Interactive, która przenosi nas do tytułowego świata Ravenloft. W Iron & Blood: Warriors of Ravenloft trafiamy w sam środek konfliktu pomiędzy siłami porządku i chaosu, których celem jest zdobycie pradawnych artefaktów. Tytuł posiada fabularną kampanię, którą można ukończyć w pojedynkę lub współpracując z drugim graczem.

Bushido Blade
Bushido Blade

Bijatyki 30 września 1997

Bushido Blade jest realistyczną bijatyką, w której walczymy wojownikami korzystającymi z różnego rodzaju broni białej. W produkcji tej nawet jeden cios może się skończyć śmiercią przeciwnika – lub naszą. Tytuł został opracowany przez studio Light Weight.

Tekken 3
Tekken 3

Bijatyki 29 kwietnia 1998

Trzecia odsłona kultowego cyklu trójwymiarowych bijatyk. Akcja Tekkena 3 dzieje się kilkanaście lat po poprzedniczce, co posłużyło twórcom za pretekst do wymiany dużej części grywalnych postaci. Produkcja wprowadziła sporo zmian do mechanizmów rozgrywki, kładąc większy aspekt na toczenie walk w pełnym trójwymiarze oraz ograniczając wysokość skoków.

Bushido Blade 2
Bushido Blade 2

Bijatyki 28 października 1998

Bushido Blade 2 jest kontynuacja realistycznej bijatyki, w której walczymy wojownikami korzystającymi z różnego rodzaju broni białej. Produkcja cechuje się wysokim jak na ten gatunek poziomem realizmu. Tytuł został opracowany przez studio Light Weight.

Battle Arena Toshinden
Battle Arena Toshinden

Bijatyki 9 września 1995

Trójwymiarowa bijatyka, w której gracze spotykają się na wytyczonych, trójwymiarowych arenach, tocząc ze sobą pojedynki przy użyciu broni i rozmaitych ataków specjalnych. Tłem rozgrywki jest legendarny turniej Toshinden, zorganizowany przez tajemniczego sponsora imieniem Gaia.

Soul Blade
Soul Blade

Bijatyki 1 stycznia 1997

Trójwymiarowa bijatyka wydana przez producenta serii Tekken, Namco. Soul Blade koncentruje się na widowiskowych walkach na miecze oraz inną broń białą. Fabuła produkcji opowiada o dzielnych wojownikach, którzy przemierzają świat w poszukiwaniu legendarnego miecza, dającego dzierżącej go osobie wielką siłę.

Mortal Kombat 4
Mortal Kombat 4

Bijatyki 24 czerwca 1998

Czwarta odsłona popularnej serii bijatyk i jednocześnie pierwsza, w której starcia toczą się na trójwymiarowych arenach. Tytuł zachował wszystkie elementy charakterystyczne dla cyklu, na czele z brutalnymi finisherami na pokonanych przeciwnikach.

Dead or Alive
Dead or Alive

Bijatyki 31 marca 1998

Pierwsza odsłona popularnej serii trójwymiarowych bijatyk tworzonych przez studio Team Ninja. Cechą szczególną tytułu jest uproszczone w stosunku do innych przedstawicieli gatunku sterowanie, stawiające przede wszystkim na szybkość i stosowanie kontrataków. Gra wsławiła się także nietypową możliwością włączenia trybu, w którym biusty grywalnych wojowniczek nienaturalnie podskakują w trakcie walki.

Mortal Kombat 3
Mortal Kombat 3

Bijatyki 6 października 1995

Mortal Kombat 3 to trzecia część jednej z najpopularniejszych serii zręcznościowych bijatyk, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski firmy Midway Games. Twórcy pozostali wierni zasadom rozgrywki znanym z wcześniejszych odsłon cyklu, zwiększając liczbę dostępnych wojowników, aren, specjalnych ataków i ciosów kończących walkę.

The Crow: City of Angels
The Crow: City of Angels

Bijatyki 28 lutego 1997

Wydana na PlayStation 1 adaptacja filmu z 1996 roku. Produkcja jest typową chodzoną bijatyką bazującą na motywie zemsty, w której posiadacze konsoli stawiają czoła przeważającym siłom wroga i biorą udział w dziesiątkach pojedynków.

Star Wars: Masters of Teräs Käsi
Star Wars: Masters of Teräs Käsi

Bijatyki 31 października 1997

Bijatyka osadzona w wykreowanym przez George'a Lucasa świecie Gwiezdnych wojen. Produkcja jest w pełni trójwymiarową przedstawicielką swojego gatunku, dzięki czemu postacie mogą poruszać się wzdłuż wszystkich trzech płaszczyzn. Gra umożliwia wcielenie się w takie ikoniczne postacie jak Luke Skywalker, Han Solo i księżniczka Leia.

Battle Arena Toshinden 2
Battle Arena Toshinden 2

Bijatyki 23 maja 1996

Kontynuacja trójwymiarowej bijatyki japońskiego studia Tamsoft. W grze bierzemy udział w kolejnej edycji turnieju Toshinden, zorganizowanej przez tajemniczą organizację Secret Society. Tytuł oferuje 3 nowych wojowników, nowe ciosy, nowy system combosów oraz garść poprawek na gruncie mechaniki.

Psychic Force 2
Psychic Force 2

Bijatyki 7 października 1999

Skonwertowana z automatów trójwymiarowa bijatyka, w której walczą ludzie obdarzeni niezwykłymi zdolnościami. Produkcję wyróżnia specyficzna mechanika toczenia starć i fakt, że odbywają się one w owalnych klatkach, w których wojownicy lewitują.

Tobal 2
Tobal 2

Bijatyki 25 kwietnia 1997

Druga odsłona cyklu bijatyk od studia DreamFactory, która w przeciwieństwie do pierwowzoru nigdy nie opuściła granic Japonii. Tobal 2 nie tylko wprowadza zmiany w systemie walki, lecz także znacznie rozbudowuje tryb Quest Mode.

Samurai Shodown: Warriors Rage
Samurai Shodown: Warriors Rage

Bijatyki 22 grudnia 1999

Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 kolejna odsłona cyklu bijatyk osadzonych w realiach Japonii czasu samurajów. Produkcja jest pierwszą częścią serii, w której zastosowano grafikę 3D.

Samurai Shodown III
Samurai Shodown III

Bijatyki 30 sierpnia 1996

Trzecia odsłona serii dwuwymiarowych bijatyk, w której gracze przejmują kontrolę nad mistrzami broni białej z różnych części świata. Produkcja studia SNK przyniosła szereg zmian w mechanice prowadzenia starć i niemal całkowicie odeszła od dotychczasowej stylistyki.

Wu-Tang: Taste the Pain
Wu-Tang: Taste the Pain

Bijatyki 30 listopada 1999

Trójwymiarowa bijatyka, w którą grać może równocześnie do czterech graczy. Produkcja korzysta z wizerunku popularnej grupy muzycznej Wu-Tang, której członkowie pojawiają się jako grywalne postacie. Oprócz typowych dla gier tego gatunku opcji zabawy dla wielu osób, tytuł posiada mocno rozbudowany tryb fabularny.

Bloody Roar: Hyper Beast Duel
Bloody Roar: Hyper Beast Duel

Bijatyki 31 października 1997

Trójwymiarowa bijatyka, w której wojownicy potrafią transformować się w swoje zwierzęce odpowiedniki, takie jak wilk, tygrys czy królik. Jako bestie postacie są znacznie silniejsze, ale przyjęcie zbyt wielu ciosów prowadzi do ponownego stania się zwykłym człowiekiem, co czyni cały mechanizm ważnym elementem taktycznym starć.

Bloody Roar 2: Bringer of the New Age
Bloody Roar 2: Bringer of the New Age

Bijatyki 30 kwietnia 1999

Druga odsłona serii bijatyk, w których uczestnicy starć potrafią transformować się w swoje zwierzęce alter ega. Po przemianie postacie stają się znacznie silniejsze, ale po otrzymaniu określonej ilości obrażeń następuje przymuszony powrót do ludzkiej formy, co nadaje starciom dodatkowej taktycznej głębi. Bloody Roar 2 wprowadza do cyklu kilkoro nowych zawodników, którzy potrafią się zmieniać m. in. w nietoperza, insekta i kameleona.

War Gods
War Gods

Bijatyki 30 marca 1997

Konwersja wydanej na automatach zręcznościowej bijatyki 3D, w której dziesięć potężnych istot staje do walki o prymat na Ziemi. Produkcja w wielu aspektach przypomina trójwymiarowe odsłony Mortal Kombat, choć stara się też wyróżnić kilkoma unikalnymi rozwiązaniami.

Psychic Force
Psychic Force

Bijatyki 4 października 1996

Nietypowa bijatyka 3D, w której pojedynkują się postacie obdarzone niezwykłymi zdolnościami. Starcia toczone są w specjalnych sferach, w których wojownicy lewitują.

Guilty Gear
Guilty Gear

Bijatyki 14 maja 1998

Dwuwymiarowa bijatyka, która oryginalnie wyszła na konsoli PlayStation 1, a po latach trafiła również na inne platformy. Guilty Gear zabiera nas w przyszłość, kiedy to opracowane przez ludzi ożywione bronie zwróciły się przeciwko swoim stwórcom; w trakcie zmagań bierzemy udział w turnieju, którego zwycięzca będzie musiał stawić czoła ich liderowi – Testamentowi.

X-Men vs. Street Fighter
X-Men vs. Street Fighter

Bijatyki 26 lutego 1998

Bijatyka opracowana przez firmę Capcom, która zadebiutowała na automatach arcade, a po pewnym czasie trafiła również na konsolę PlayStation 1. W X-Men vs. Street Fighter toczymy pojedynki na dwuwymiarowych arenach, wcielając się w jednego z siedemnastu zróżnicowanych zawodników.

X-Men: Children of the Atom
X-Men: Children of the Atom

Bijatyki 1 lutego 1998

X-Men: Children of the Atom to zręcznościowa bijatyka 2D z udziałem bohaterów popularnego cyklu komiksów wydawnictwa Marvel. Pierwotnie tytuł ukazał się w 1994 roku wersji na automaty do gier firmy Capcom (CP System II). Pecetowy port przygotowany został przez studio Probe Entertainment.