Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

2. Gry Bijatyki PlayStation 1

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 2. Najpopularniejsze gry z gatunku bijatyki na platformę PS1.

Bijatyki. Gatunek gier, w którym kontrolowana przez gracza postać walczy z przeciwnikiem na wydzielonej arenie lub ringu. Gracz ma do dyspozycji gamę podstawowych ciosów, a bardziej skomplikowane kombinacje i ataki specjalne combo wykonywane są po wciśnięciu odpowiedniej sekwencji klawiszy.

PS1

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

bijatyki
Tobal No. 1
Tobal No. 1

Bijatyki 2 sierpnia 1996

Bijatyka, w której gracze biorą udział w turnieju sztuk walki, organizowanym na tytułowej planecie. Gra jest warta świeczki, gdyż zwycięzca przejmie kontrolę nad zasobami Molmoranu – rzadkiego i niebywale cennego surowca. Cechą charakterystyczną Tobal No. 1 jest obecność trybu fabularnego, w którym przemierzamy trójwymiarowe podziemia, obserwując akcję z perspektywy trzeciej osoby.

X-Men vs. Street Fighter
X-Men vs. Street Fighter

Bijatyki 26 lutego 1998

Bijatyka opracowana przez firmę Capcom, która zadebiutowała na automatach arcade, a po pewnym czasie trafiła również na konsolę PlayStation 1. W X-Men vs. Street Fighter toczymy pojedynki na dwuwymiarowych arenach, wcielając się w jednego z siedemnastu zróżnicowanych zawodników.

Darkstalkers 3
Darkstalkers 3

Bijatyki 18 listopada 1998

Trzecia odsłona cyklu dwuwymiarowych bijatyk produkowanych przez firmę Capcom. Podobnie jak w poprzednich częściach serii, gra przedstawia pojedynki między potworami rodem z horrorów, podań i legend. Pośród grywalnych postaci znajdziemy więc wampiry, sukuby, wilkołaki, a nawet łowczynię nagród wyglądem przypominającą Czerwonego Kapturka. Tytuł wprowadza też odważne zmiany w mechanice rozgrywki, rezygnując z klasycznego podziału na rundy.

Samurai Shodown III
Samurai Shodown III

Bijatyki 30 sierpnia 1996

Trzecia odsłona serii dwuwymiarowych bijatyk, w której gracze przejmują kontrolę nad mistrzami broni białej z różnych części świata. Produkcja studia SNK przyniosła szereg zmian w mechanice prowadzenia starć i niemal całkowicie odeszła od dotychczasowej stylistyki.

Street Fighter Alpha
Street Fighter Alpha

Bijatyki 7 lutego 1996

Pierwsza od czasu Street Fightera II zupełnie nowa odsłona popularnego cyklu bijatyk firmy Capcom. Produkcja rozwija formułę poprzedniczki, wprowadzając szereg zmian do pojedynków jeden na jeden między mistrzami sztuk walki. Najistotniejszą jest dodanie możliwości blokowania ataków w powietrzu oraz trójstopniowego, specjalnego paska, który umożliwia wykonywanie najpotężniejszych ataków i unikalnych kontr.

Street Fighter Alpha 3
Street Fighter Alpha 3

Bijatyki 4 września 1998

Trzecia część podcyklu jednej z najsłynniejszych serii bijatyk. Przejmujemy kontrolę nad jednym z kilkudziesięciu wojowników i bierzemy udział w serii dynamicznych pojedynków.

Bloody Roar: Hyper Beast Duel
Bloody Roar: Hyper Beast Duel

Bijatyki 31 października 1997

Trójwymiarowa bijatyka, w której wojownicy potrafią transformować się w swoje zwierzęce odpowiedniki, takie jak wilk, tygrys czy królik. Jako bestie postacie są znacznie silniejsze, ale przyjęcie zbyt wielu ciosów prowadzi do ponownego stania się zwykłym człowiekiem, co czyni cały mechanizm ważnym elementem taktycznym starć.

Guilty Gear
Guilty Gear

Bijatyki 14 maja 1998

Dwuwymiarowa bijatyka, która oryginalnie wyszła na konsoli PlayStation 1, a po latach trafiła również na inne platformy. Guilty Gear zabiera nas w przyszłość, kiedy to opracowane przez ludzi ożywione bronie zwróciły się przeciwko swoim stwórcom; w trakcie zmagań bierzemy udział w turnieju, którego zwycięzca będzie musiał stawić czoła ich liderowi – Testamentowi.

Star Gladiator
Star Gladiator

Bijatyki 25 października 1996

Trójwymiarowa bijatyka w stylistyce science fiction, w której wojownicy wyposażeni są w różne typy broni białej. Star Gladiator początkowo ukazał się na automatach, a dopiero później został skonwertowany na PlayStation 1.

Samurai Shodown 2
Samurai Shodown 2

Bijatyki 26 marca 1998

Reedycja popularnej dwuwymiarowej bijatyki. Przystępujemy do efektownych walk, sterując jedną z szesnastu dostępnych postaci.

War Gods
War Gods

Bijatyki 30 marca 1997

Konwersja wydanej na automatach zręcznościowej bijatyki 3D, w której dziesięć potężnych istot staje do walki o prymat na Ziemi. Produkcja w wielu aspektach przypomina trójwymiarowe odsłony Mortal Kombat, choć stara się też wyróżnić kilkoma unikalnymi rozwiązaniami.

Battle Arena Toshinden 2
Battle Arena Toshinden 2

Bijatyki 23 maja 1996

Kontynuacja trójwymiarowej bijatyki japońskiego studia Tamsoft. W grze bierzemy udział w kolejnej edycji turnieju Toshinden, zorganizowanej przez tajemniczą organizację Secret Society. Tytuł oferuje 3 nowych wojowników, nowe ciosy, nowy system combosów oraz garść poprawek na gruncie mechaniki.

Darkstalkers: The Night Warriors
Darkstalkers: The Night Warriors

Bijatyki 28 marca 1996

Darkstalkers: The Night Warriors to pierwsza odsłona serii dwuwymiarowych bijatyk, w których wojownikami są inspirowane przez legendy, horrory i podania potwory, takie jak wampiry, wilkołaki, mumie i duchy. Tytuł został stworzony przy użyciu silnika z gry Street Fighter II, twórcy wprowadzili jednak do niego sporo ulepszeń. Pośród nich znajdziemy możliwość wykonywania bloków w powietrzu oraz specjalnych sekwencji ataków.

Samurai Shodown: Warriors Rage
Samurai Shodown: Warriors Rage

Bijatyki 22 grudnia 1999

Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 kolejna odsłona cyklu bijatyk osadzonych w realiach Japonii czasu samurajów. Produkcja jest pierwszą częścią serii, w której zastosowano grafikę 3D.

Galaxy Fight: Universal Warriors
Galaxy Fight: Universal Warriors

Bijatyki 3 maja 1996

Konwersja wydanej w 1995 roku na automatach bijatyki 2D, w której herosi z różnych planet stają do walki o prawo spotkania z potężnym bóstwem, pojawiającym się we wszechświecie raz na tysiąc lat.

Ready 2 Rumble Boxing
Ready 2 Rumble Boxing

Bijatyki 31 października 1999

Gra bokserska oferująca plejadę barwnych, grywalnych postaci. Podczas zabawy gracze ładują specjalny pasek RUMBLE, który umożliwia wykonywanie bardzo silnych ataków. Charakterystyczną cechą produkcji jest to, że obrażenia odniesione w trakcie walki są widoczne na ciele zawodników.

Tekken 2
Tekken 2

Bijatyki 29 marca 1996

Reedycja drugiej części kultowej bijatyki z konsoli PS One. Akcja gry toczy się 2 lata po wydarzeniach, znanych z poprzedniczki i koncentruje wokół kolejnego turnieju sztuk walki, w którym ponownie zmierzą się m.in. Kazuya Mishima i jego ojciec Heihachi. Gra oferuje łącznie 25 grywalnych postaci, w tym 8 zupełnie nowych. Znaczącemu rozbudowaniu uległa taktyka walki, a wojownicy zyskali spory wachlarz nowych zagrań.

Bushido Blade
Bushido Blade

Bijatyki 30 września 1997

Bushido Blade jest realistyczną bijatyką, w której walczymy wojownikami korzystającymi z różnego rodzaju broni białej. W produkcji tej nawet jeden cios może się skończyć śmiercią przeciwnika – lub naszą. Tytuł został opracowany przez studio Light Weight.