2. Gry Bijatyki PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 2. Najpopularniejsze gry z gatunku bijatyki na platformę PS1.
Bijatyki. Gatunek gier, w którym kontrolowana przez gracza postać walczy z przeciwnikiem na wydzielonej arenie lub ringu. Gracz ma do dyspozycji gamę podstawowych ciosów, a bardziej skomplikowane kombinacje i ataki specjalne combo wykonywane są po wciśnięciu odpowiedniej sekwencji klawiszy.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Tobal 2
Bijatyki 25 kwietnia 1997
Druga odsłona cyklu bijatyk od studia DreamFactory, która w przeciwieństwie do pierwowzoru nigdy nie opuściła granic Japonii. Tobal 2 nie tylko wprowadza zmiany w systemie walki, lecz także znacznie rozbudowuje tryb Quest Mode.

Guilty Gear
Bijatyki 14 maja 1998
Dwuwymiarowa bijatyka, która oryginalnie wyszła na konsoli PlayStation 1, a po latach trafiła również na inne platformy. Guilty Gear zabiera nas w przyszłość, kiedy to opracowane przez ludzi ożywione bronie zwróciły się przeciwko swoim stwórcom; w trakcie zmagań bierzemy udział w turnieju, którego zwycięzca będzie musiał stawić czoła ich liderowi – Testamentowi.

Tekken 2
Bijatyki 29 marca 1996
Reedycja drugiej części kultowej bijatyki z konsoli PS One. Akcja gry toczy się 2 lata po wydarzeniach, znanych z poprzedniczki i koncentruje wokół kolejnego turnieju sztuk walki, w którym ponownie zmierzą się m.in. Kazuya Mishima i jego ojciec Heihachi. Gra oferuje łącznie 25 grywalnych postaci, w tym 8 zupełnie nowych. Znaczącemu rozbudowaniu uległa taktyka walki, a wojownicy zyskali spory wachlarz nowych zagrań.

Bushido Blade
Bijatyki 30 września 1997
Bushido Blade jest realistyczną bijatyką, w której walczymy wojownikami korzystającymi z różnego rodzaju broni białej. W produkcji tej nawet jeden cios może się skończyć śmiercią przeciwnika – lub naszą. Tytuł został opracowany przez studio Light Weight.

Pocket Fighter
Bijatyki 1 lipca 1998
Zręcznościowa bijatyka o prostym systemie walki, w której występują postacie znane z innych gier walki stworzonych przez Capcom. Wszyscy wojownicy zostali przygotowani w stylu super-deformed, a więc mają niewielkie ciała i nieproporcjonalnie duże głowy.

Samurai Shodown 2
Bijatyki 26 marca 1998
Reedycja popularnej dwuwymiarowej bijatyki. Przystępujemy do efektownych walk, sterując jedną z szesnastu dostępnych postaci.

Star Gladiator
Bijatyki 25 października 1996
Trójwymiarowa bijatyka w stylistyce science fiction, w której wojownicy wyposażeni są w różne typy broni białej. Star Gladiator początkowo ukazał się na automatach, a dopiero później został skonwertowany na PlayStation 1.

Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes
Bijatyki 11 listopada 1999
Trzecia odsłona cyklu bijatyk, w których postacie wykreowane przez firmę Capcom stają do walki z superbohaterami z komiksowego uniwersum Marvela. Oprócz trybu Arcade i treningowego, w Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes pojawia się między innymi wariant Crossover, w którym w trakcie pojedynku możemy przełączać się pomiędzy dwoma zawodnikami.

Battle Arena Toshinden
Bijatyki 9 września 1995
Trójwymiarowa bijatyka, w której gracze spotykają się na wytyczonych, trójwymiarowych arenach, tocząc ze sobą pojedynki przy użyciu broni i rozmaitych ataków specjalnych. Tłem rozgrywki jest legendarny turniej Toshinden, zorganizowany przez tajemniczego sponsora imieniem Gaia.

Battle Arena Toshinden 2
Bijatyki 23 maja 1996
Kontynuacja trójwymiarowej bijatyki japońskiego studia Tamsoft. W grze bierzemy udział w kolejnej edycji turnieju Toshinden, zorganizowanej przez tajemniczą organizację Secret Society. Tytuł oferuje 3 nowych wojowników, nowe ciosy, nowy system combosów oraz garść poprawek na gruncie mechaniki.

Galaxy Fight: Universal Warriors
Bijatyki 3 maja 1996
Konwersja wydanej w 1995 roku na automatach bijatyki 2D, w której herosi z różnych planet stają do walki o prawo spotkania z potężnym bóstwem, pojawiającym się we wszechświecie raz na tysiąc lat.

Ready 2 Rumble Boxing
Bijatyki 31 października 1999
Gra bokserska oferująca plejadę barwnych, grywalnych postaci. Podczas zabawy gracze ładują specjalny pasek RUMBLE, który umożliwia wykonywanie bardzo silnych ataków. Charakterystyczną cechą produkcji jest to, że obrażenia odniesione w trakcie walki są widoczne na ciele zawodników.

Star Wars: Masters of Teräs Käsi
Bijatyki 31 października 1997
Bijatyka osadzona w wykreowanym przez George'a Lucasa świecie Gwiezdnych wojen. Produkcja jest w pełni trójwymiarową przedstawicielką swojego gatunku, dzięki czemu postacie mogą poruszać się wzdłuż wszystkich trzech płaszczyzn. Gra umożliwia wcielenie się w takie ikoniczne postacie jak Luke Skywalker, Han Solo i księżniczka Leia.

Samurai Shodown: Warriors Rage
Bijatyki 22 grudnia 1999
Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 kolejna odsłona cyklu bijatyk osadzonych w realiach Japonii czasu samurajów. Produkcja jest pierwszą częścią serii, w której zastosowano grafikę 3D.

Darkstalkers: The Night Warriors
Bijatyki 28 marca 1996
Darkstalkers: The Night Warriors to pierwsza odsłona serii dwuwymiarowych bijatyk, w których wojownikami są inspirowane przez legendy, horrory i podania potwory, takie jak wampiry, wilkołaki, mumie i duchy. Tytuł został stworzony przy użyciu silnika z gry Street Fighter II, twórcy wprowadzili jednak do niego sporo ulepszeń. Pośród nich znajdziemy możliwość wykonywania bloków w powietrzu oraz specjalnych sekwencji ataków.

Bloody Roar: Hyper Beast Duel
Bijatyki 31 października 1997
Trójwymiarowa bijatyka, w której wojownicy potrafią transformować się w swoje zwierzęce odpowiedniki, takie jak wilk, tygrys czy królik. Jako bestie postacie są znacznie silniejsze, ale przyjęcie zbyt wielu ciosów prowadzi do ponownego stania się zwykłym człowiekiem, co czyni cały mechanizm ważnym elementem taktycznym starć.

War Gods
Bijatyki 30 marca 1997
Konwersja wydanej na automatach zręcznościowej bijatyki 3D, w której dziesięć potężnych istot staje do walki o prymat na Ziemi. Produkcja w wielu aspektach przypomina trójwymiarowe odsłony Mortal Kombat, choć stara się też wyróżnić kilkoma unikalnymi rozwiązaniami.

X-Men vs. Street Fighter
Bijatyki 26 lutego 1998
Bijatyka opracowana przez firmę Capcom, która zadebiutowała na automatach arcade, a po pewnym czasie trafiła również na konsolę PlayStation 1. W X-Men vs. Street Fighter toczymy pojedynki na dwuwymiarowych arenach, wcielając się w jednego z siedemnastu zróżnicowanych zawodników.