
Data wydania: 30 marca 1997
Konwersja wydanej na automatach zręcznościowej bijatyki 3D, w której dziesięć potężnych istot staje do walki o prymat na Ziemi. Produkcja w wielu aspektach przypomina trójwymiarowe odsłony Mortal Kombat, choć stara się też wyróżnić kilkoma unikalnymi rozwiązaniami.
Przygotowana przez Midway brutalna bijatyka 3D, w której do walk na śmierć i życie stają istoty obdarzone niezwykłymi mocami. Gra w wielu elementach przypomina Mortal Kombat 4 – inną grę autorstwa studia.
Na Ziemię trafia tajemniczy minerał. Pod jego wpływem dziesięciu ludzi z różnych części świata zyskuje nadprzyrodzone moce. Każdy z nich staje się groźnym, dysponującym zestawem unikalnych umiejętności, wojownikiem. Rozpoczyna się krwawa walka o przejęcie pełni władzy na planecie.
War Gods to zręcznościowa bijatyka 3D, w której do dyspozycji posiadaczy konsoli jest dziesięciu różniących się stylem walki i zestawem ataków bohaterów. Wśród nich są postacie inspirowane rozmaitymi legendami, starożytnymi cywilizacjami oraz lokalnymi wierzeniami. Każdy z dostępnych zawodników ma inne ataki i umiejętności specjalne, a także unikalny dla siebie cios kończący, fatality, którym jest w stanie zmasakrować oponenta.
Mechanika walki działa na sprawdzonych schematach. Gracze mają do dyspozycji niskie i wysokie ataki pięścią i nogą, a także blok. Unikalnym elementem gry jest umożliwienie walczącym postaciom przeskakiwania pomiędzy dwiema perspektywami. Po naciśnięciu jednego z przycisków, wojownik może w każdym momencie znaleźć się bliżej ekranu lub bardziej w tle areny. Otwiera to nie tylko dodatkowe możliwości taktyczne, ale jest również wykorzystane do odpalania niektórych, mocniejszych kombinacji ciosów. Produkcja Midway umożliwia zabawę nie tylko pojedynczym graczom, ale również walki 1 na 1 w trybie multiplayer na wspólnym ekranie.
War Gods jest trójwymiarową bijatyką, w której autorzy zastosowali opracowaną przez siebie technikę przenoszenia fotografii na modele 3D zawodników. Do odpowiedniego odwzorowania ruchów postaci wykorzystano aktorów, którzy nagrali wszystkie sekwencje podczas sesji motion capture. Część z nich wystąpiła wcześniej w podobnej roli przy tworzeniu Mortal Kombat.
Autor opisu gry: Norbert Szamota