
Data wydania: 28 marca 1996
Darkstalkers: The Night Warriors to pierwsza odsłona serii dwuwymiarowych bijatyk, w których wojownikami są inspirowane przez legendy, horrory i podania potwory, takie jak wampiry, wilkołaki, mumie i duchy. Tytuł został stworzony przy użyciu silnika z gry Street Fighter II, twórcy wprowadzili jednak do niego sporo ulepszeń. Pośród nich znajdziemy możliwość wykonywania bloków w powietrzu oraz specjalnych sekwencji ataków.
Darkstalkers: The Night Warriors (w Japonii znane jako Vampire: The Night Warriors) to pierwsza odsłona serii dwuwymiarowych bijatyk produkowanych przez firmę Capcom. Gra pierwotnie ukazała się w 1994 roku na automatach, by dwa lata później za sprawą firmy Psygnosis doczekać się portu na konsolę PS1.
Akcja wydanego na PS1 Darkstalkers: The Night Warriors toczy się na Ziemi, która jest w trakcie łączenia się z wymiarem nazywanym Makai. Z miejsca tego, do ludzkiego świata przedostają się tytułowi Darkstalkers, istoty znane z legend i podań, pośród których znajdziemy wampiry, sukuby, duchy i mumie. Najpotężniejsi z nich stają się ostatnią linią obrony ludzkości przed groźnym demonem próbującym podbić świat.
Produkcja stworzona została przy użyciu silnika z innej klasycznej bijatyki firmy Capcom, Street Fighter II. Twórcy zdecydowali się jednak na szereg zmian w mechanice walki, które zresztą później zostały wykorzystane w kolejnych grach japońskiego producenta. I tak, postacie w pierwszej odsłonie Darkstalkers potrafią blokować ataki wroga będąc w powietrzu, poruszać się podczas kucania oraz wykonywać sekwencje ataków nazywane combosami.
Ponadto, w grze dostępny jest specjalny pasek, którego ładowanie w trakcie walki umożliwia wykonywanie znacznie silniejszych ataków. Do dyspozycji gracza oddano dziesięć grywalnych postaci spośród puli dwunastu wojowników i wojowniczek. Dwie pozostałe pełnią funkcję finałowych oponentów, którymi sterować może wyłącznie sztuczna inteligencja.
Pierwotnie Darkstalkers: The Night Warrior miało korzystać z licencji na filmy grozy studia Universal, dzięki czemu sterowalibyśmy monstrami z takich obrazów, jak Frankenstein, Książę Dracula, czy Mumia. Ostatecznie jednak współpraca między firmą Capcom a wytwórnią filmową nie doszła do skutku, efektem czego w grze pojawiły się autorskie projekty postaci.
Autor opisu gry: Michał Grygorcewicz
Platformy:
PlayStation 1Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne: