150. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 150. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

A-Train
Strategiczne 1 czerwca 1992
Strategia ekonomiczna, w której obejmujemy stanowisko szefa miejskiej sieci kolejowej, a naszym zadaniem jest przyczynić się do rozwoju metropolii. Gra jest trzecią odsłoną rozwijanej od 1985 roku serii gier znanej w rodzimej Japonii pod nazwą Take the A-Train.

Laser Squad
Strategiczne 23 kwietnia 1992
Laser Squad to gra strategiczna zaprojektowana przez Juliana Gollopa, późniejszego twórcę słynnego produktu firmy MicroProse, zatytułowanego UFO: Enemy Unknown. Gracz wcieli się tu w rolę dowódcy oddziału komandosów, który będzie musiał wykazać się umiejętnościami taktycznymi podczas wykonywania przewidzianych przez autorów misji.

Hannibal (1992)
Strategiczne 23 kwietnia 1992
Akcja gry strategicznej Hannibal przenosi nas do 218 roku p.n.e., kiedy to zajęcie przez wojska kartagińskie miasta Sagunt wywołało drugą wojnę punicką. Gracz wcieli się w rolę słynnego, tytułowego wodza i spróbuje przedostać się drogą lądową przez Pireneje i Alpy do Italii, gdzie stoczy mnóstwo bitew z podległymi Rzymowi armiami.

1869
Strategiczne 12 kwietnia 1992
1869 to gra ekonomiczna, podejmująca temat handlu morskiego. Zakładając małą firmę transportową i kupując pierwszy statek, gracz musi osiągnąć finansową potęgę, a to z kolei sprowadza się do korzystnego obrotu towarami pomiędzy poszczególnymi portami, zlokalizowanymi na całym świecie.

Star Control II
Strategiczne 23 stycznia 1992
Gra uważana za jedną z najbardziej innowacyjnych gier w historii przemysłu komputerowego. SC2 to połączenie przygodowej strategii z elementami gry zręcznościowej, z akcją rozgrywającą się w przestrzeni kosmicznej.

Castles: The Northern Campaign
Strategiczne 23 listopada 1991
The Northern Campaign to jedyny oficjalny dodatek do gry Castles, strategii podejmującej temat zaprojektowania, budowy i obrony średniowiecznego zamku. Po uporaniu się z agresywnymi Celtami w podstawowej wersji programu, tym razem przyjdzie Ci się zmierzyć z żądnymi krwi Wikingami.

Mega lo Mania
Strategiczne 21 września 1991
Mega lo Mania to gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwoli Ci wcielić się w rolę przywódcy małej społeczności jaskiniowców. Opracowując nowe technologie i skupiając się na wynalezieniu broni, musisz stworzyć armię, która będzie w stanie pokonać trzech innych pretendentów do objęcia władzy nad bliżej niezidentyfikowaną planetą.

J.R.R. Tolkien's Riders of Rohan
Strategiczne 20 września 1991
Riders of Rohan to gra strategiczna rozgrywająca się w Śródziemiu – świecie wykreowanym przez słynnego pisarza fantasy, J.R.R. Tolkiena. Fabuła programu nawiązuje do powieści Władca Pierścieni a ściślej do jej drugiej części, zatytułowanej Dwie Wieże. Gracz stanie na czele wojsk Rohanu i odeprze ataki złego czarnoksiężnika, Sarumana.

Populous II: Trials of the Olympian Gods
Strategiczne 1 września 1991
Kontynuacja oryginalnej gry strategicznej Petera Molyneux, w której wcielając się w rolę bóstwa prowadzimy grupę naszych poddanych przeciwko wyznawcom innego boga. W porównaniu do poprzedniczki gra osadzona została w realiach mitologii greckiej, oferując ulepszoną oprawę wizualną, blisko 4-krotnie większą liczbę boskich mocy oraz aż 1000 zróżnicowanych map.

Castles
Strategiczne 20 sierpnia 1991
Castles to interesująca gra strategiczna, w której Twoim nadrzędnym zadaniem będzie zaprojektowanie, budowa i utrzymanie średniowiecznego zamku a także jego obrona przed żądnymi krwi sąsiadami.

Battle Isle '93: The Moon of Chromos
Strategiczne 8 lipca 1991
Prekursor całej serii gier strategicznych rozgrywanych w systemie turowym, która na przestrzeni lat zdobyła spore uznanie komputerowych strategów na całym świecie.

Supremacy: Your Will Be Done
Strategiczne 27 czerwca 1991
Supremacy: Your Will Be Done to gra strategiczna rozgrywana w czasie rzeczywistym, w której Twoim zadaniem będzie pokonanie czterech władców galaktyki, poprzez zagarnięcie podporządkowanych im planet.

Jones in the Fast Lane
Strategiczne 6 czerwca 1991
Interesująca gra strategiczna, która pozwala nam wziąć udział w tzw. "wyścigu szczurów". Krótko mówiąc, chodzi o to, żeby w jak najkrótszym czasie osiągnąć sukces w czterech dziedzinach życia (kariera, pieniądze, wykształcenie, szczęście) i tym samym rozgromić konkurencję.

Cywilizacja
Strategiczne 21 kwietnia 1991
Pierwsza odsłona kultowej serii gier strategiczno-ekonomicznych, pozwalającej dowolnie pokierować rozwojem wybranej cywilizacji przez całe tysiąclecia. W Sid Meier's Civilization rozpoczynamy zabawę w roku 4000 przed naszą erą i prowadzimy naszą nację aż do futurystycznych czasów kolonizacji kosmosu.

Carriers at War
Strategiczne 12 kwietnia 1991
Carriers at War to zaprojektowany przez australijską firmę Strategic Studies Group Pty Ltd. remake gry pod tym samym tytułem, który pierwotnie ukazał się w 1984 roku z myślą o komputerze Commodore 64. Nowa, zrealizowana dziewięć lat później wersja jest wierną kopią pierwowzoru, dodatkowo wyposażoną w przyzwoitą jak na owe czasy oprawą wizualną.

Scorched Earth
Strategiczne 20 marca 1991
Scorched Earth to prosta gra strategiczna, w której gracz obejmie dowództwo nad jednostką artylerii i spróbuje wyeliminować wszystkich znajdujących się na planszy konkurentów z pomocą kilkudziesięciu rodzajów pocisków.

Mad TV
Strategiczne 20 marca 1991
O tym, że telewizja nawet z najprostszego człowieka pod słońcem potrafi uczynić gwiazdę, nie trzeba specjalnie nikogo przekonywać. Wystarczy śledzić na bieżąco polskie stacje komercyjne, aby zobaczyć jak płytcy i nie mający nic do zaoferowania ludzie, nagle rosną do rangi legendy. Historia Archiego, głównego bohatera gry Mad TV pokrywa się z tą wizją. Jedyną różnicą jest to, że ów młodzieniec zajmie się bardziej niewdzięczną rolą – zarządzaniem układem programowym stacji.

Merchant Colony
Strategiczne 12 marca 1991
Merchant Colony firmy Impressions to gra ekonomiczna, która podejmuje tematykę handlu morskiego na skalę globalną. Gracz wciela się tu w rolę początkującego armatora, dysponującego niewielkim zasobem gotówki, potrzebnym do rozwinięcia własnego interesu. Fabuła programu rzuca nas do XVIII wieku – okresu rozkwitu kolonii i dalekich wypraw do egzotycznych krajów.

SimAnt: The Electronic Ant Colony
Strategiczne 26 lutego 1991
Oryginalna gra strategiczna symulująca… życie mrówek. W grze kontrolujemy kolonię czarnych mrówek gdzieś na podwórku położonego na przedmieściach domu, a naszym celem jest rozszerzenie swojej kolonii na teren całego ogrodu - eliminując przy okazji wrogie kolonie mrówek czerwonych oraz niezbyt życzliwych nam właścicieli posesji.

Solidarność
Strategiczne 25 stycznia 1991
Solidarność to gra strategiczna wyprodukowana przez studio deweloperskie firmy P. Z. Karen. Akcja osadzona została w Polsce lat 80. ubiegłego wieku. Gracz wciela się w rolę szefa NSZZ „Solidarność” i kieruje opozycją antykomunistyczną. Do jego zadań należy m.in. podnoszenie świadomości politycznej w społeczeństwie, pozyskiwanie aktywistów związkowych oraz zdobywanie funduszy na dalszą działalność.

Storm Master
Strategiczne 1 stycznia 1991
Kolejna oryginalna pozycja w dorobku znanego z trylogii Ishar studia Silmarils. Wcielamy się w dyktatora Eolii – krainy, której potęga została zbudowana przy wykorzystaniu wiejących tu cały rok silnych wiatrów. Naszym celem jest dbanie o dobrobyt państwa i pokonanie odwiecznego przeciwnika, jakim jest znienawidzona sąsiednia Sharkaania.

SimEarth: The Living Planet
Strategiczne 16 października 1990
Druga po kultowym SimCity gra symulacyjna w dorobku firmy Maxis. Przejmujemy kontrolę nad całą naszą planetą, a autorzy pozwalają nam modyfikować rozmaite jej parametry, takie jak klimat, temperatura czy kształt lądów. W tak przygotowanym środowisku umieszczamy rozmaite formy życia, obserwując ich ewolucję i rozwój.

Centurion: Defender of Rome
Strategiczne 20 maja 1990
Gracz wcieli się w rolę dowódcy rzymskich legionów, którego zadaniem jest podbić cały ówczesny świat (Europę, Azja Mniejszą oraz Północną Afrykę), posługując się zarówno dyplomacją, jak i siłą.

Railroad Tycoon
Strategiczne 18 maja 1990
Wciel się w postać początkującego przedsiębiorcy, stań do wielkiego wyścigu, którego celem jest zmonopolizowanie dziewiczego rynku kolejowego i oczywiście osiągnij swój cel. Stań się największym magnatem kolejowym w historii.