142. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 142. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Fallen Haven
Strategiczne 8 kwietnia 1997
Fallen Haven to utrzymana w klimatach science-fiction strategia turowa, autorstwa studia Micomeq. Fabuła gry przedstawia zmagania ludzi i obcej rasy Tauran o panowanie nad obfitującą w cenne złoża surowców planetą New Haven. Gracz wciela się w rolę głównodowodzącego siłami wybranej frakcji i ma za zadanie przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę.

Industry Giant
Strategiczne 20 marca 1997
Symulator ekonomiczny dzięki któremu można sprawdzić swoje umiejętności zarządzania przedsiębiorstwem. Nasze obowiązki obejmują m.in. zdobywanie surowców, poprzez organizowanie sieci transportowej na lądzie, morzu i w powietrzu, budowanie fabryk oraz wprowadzanie wyrobów na rynek. Musimy też radzić sobie z bezlitosną konkurencją.

Imperium Galactica
Strategiczne 1 marca 1997
Strategia kosmiczna łącząca w sobie elementy gier z gatunku RTS oraz turowego rozwoju imperium. Początkowo otrzymujemy do dyspozycji flotę składającą się z kilku statków oraz zwierzchnictwo nad trzema koloniami. Eksplorujemy kosmos, rozwijamy technologie, handlujemy i pertraktujemy z przedstawicielami obcych ras, a wszystko po to, aby zapewnić dominującą rolę ludzkości.

Tribal Rage
Strategiczne 10 lutego 1997
Tribal Rage to osadzona w postapokaliptycznych realiach strategia czasu rzeczywistego (RTS), stworzona przez zespół deweloperski studia TalonSoft. Akcja gry osadzona została w roku 2030, a gracze kierują poczynaniami jednej z 6 walczących o surowce i przetrwanie frakcji. Twórcy zadbali o element losowy, powodujący, że kampania single-player zawsze ma inny przebieg, a także możliwość rywalizacji w trybie wieloosobowym.

Worms 2
Strategiczne 18 stycznia 1997
Worms 2 to druga odsłona cyklu strategii turowych, rozwijanego przez studio Team 17 Software. Gracz kieruje poczynaniami tytułowych robali uzbrojonych w różnego rodzaju broń, a jego zadaniem jest wyeliminowanie wszystkich jednostek przeciwnika. Twórcy przewidzieli kilka wariantów rozgrywki, w tym tryb multiplayer dla maksymalnie 6 osób.

Seven Years War
Strategiczne 1 stycznia 1997
Seven Years War to produkt południowokoreańskiej firmy HQ Team z 1997 roku, który jest strategią rozgrywaną w czasie rzeczywistym, pod wieloma względami przypominającą drugą odsłonę cyklu WarCraft, zatytułowaną Tides of Darkness.

Battleground 5: Antietam
Strategiczne 31 grudnia 1996
W kolejnej części swej flagowej serii, twórcy z TalonSoft pozostają przy tematyce wojny secesyjnej. W tej odsłonie możemy odtworzyć wydarzenia, jakie rozegrały się we wrześniu 1862 roku nad rzeką Antietam. Był to najbardziej krwawy dzień w historii Stanów Zjednoczonych.

Master of Orion II
Strategiczne 28 grudnia 1996
Legendarna gra strategiczna należąca do podgatunku znanego jako kosmiczne 4X. Rozgrywka toczy się w systemie turowym, a zabawa polega na zarządzaniu galaktycznym imperium. W tym celu kolonizujemy planety, rozwijamy technologie, dbamy o wzrost gospodarczy, zajmujemy się dyplomacją, a ostatecznie prowadzimy również wojny.

Cezar II
Strategiczne 14 grudnia 1996
Druga odsłona popularnego cyklu gier ekonomicznych, w których wcielamy się w rolę zarządcy z czasów Imperium Rzymskiego. Celem w Cezar II jest rozbudowanie miasta w wyznaczonych prowincjach i zamiana dziewiczego terenu w tętniącą życiem metropolię.

Baldies
Strategiczne 11 grudnia 1996
Strategia czasu rzeczywistego, w której przejmujemy kontrolę nad plemieniem łysych ludzików, a naszym zadaniem jest pokierowanie nimi w taki sposób, by umożliwić im pokonanie odwiecznych wrogów – złych Owłosionych (ang. Hairies).

Harpoon Classic '97
Strategiczne 10 grudnia 1996
Kolejna odsłona legendarnej serii morskich gier taktycznym. Tradycyjnie autorzy położyli nacisk na realizm. Do naszej dyspozycji oddano liczne scenariusze, od prostych potyczek morskich z udziałem kilku jednostek, po skomplikowane operacje powietrzno-desantowe z udziałem setek samolotów i okrętów.

M.A.X.: Mechanized Assault & Exploration
Strategiczne 3 grudnia 1996
Rozgrywająca się w odległej przyszłości gra strategiczna, w której jako przywódca jednej z 8 rywalizujących ze sobą frakcji, kolonizujemy bogate w surowce nowo odkryte planety. Twórcy z Interplay stworzyli oryginalną hybrydę, łącząc ze sobą mechanikę współczesnych produkcji RTS z elementami klasycznych strategii turowych.

Star General
Strategiczne 30 listopada 1996
Czwarta odsłona strategicznego cyklu, zapoczątkowanego słynnym Panzer Generalem. W nowej części gry przenosimy się w kosmos, by podbijać nieznane światy i toczyć walki na powierzchni różnych planet. Do naszej dyspozycji oddano 7 grywalnych ras i możliwość walki zarówno w kosmosie, jak i na lądzie.

Wooden Ships & Iron Men
Strategiczne 30 listopada 1996
Turowa gra strategiczna stanowiąca adaptację popularnej planszówki o tym samym tytule. Gra odtwarza epickie bitwy morskie z końca XVIII i początku XIX wieku.

Sid Meier's Civilization II: Conflicts in Civilization Scenarios
Strategiczne 20 listopada 1996
Pierwszy oficjalny dodatek do strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization II. Sid Meier's Civilization II: Conflicts in Civilization Scenarios to zestaw złożony z dwudziestu nowych scenariuszy. Co ciekawe, 12 z nich przygotowali twórcy produkcji, a pozostałe 8 fani gry przy użyciu wbudowanego edytora map. Wśród scenariuszy zaproponowanych przez programistów Microprose dominują potyczki nawiązujące do historycznych konfliktów, np.

Command & Conquer: Red Alert
Strategiczne 9 listopada 1996
Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer, opracowanej przez Westwood Studios. Tym razem autorzy przedstawiają alternatywną wersję świata, w którym II wojna światowa miała zupełnie inne strony konfliktu niż te znane z kart historii.

Steel Panthers 2: Modern Battles
Strategiczne 1 listopada 1996
Druga część znanej strategicznej serii Steel Panthers, dzięki której możemy uczestniczyć w wielkich konfliktach zbrojnych toczących się po Drugiej Wojnie Światowej.

Magic: The Gathering - Battlemage
Strategiczne 1 listopada 1996
Hybryda strategii turowej i RTS-a, oparta na licencji gry karcianej Magic: The Gathering. Gracz wciela się w jednego z potężnych magów i trafia na kontynent Corondor, gdzie bierze udział w wojnie o wpływy z innymi czarodziejami. Tytuł posiada zarówno multiplayerowy tryb Duel, jak i kampanię fabularną, w której staramy się zdobyć kontrolę nad całą krainą.

Wages of War: The Business of Battle
Strategiczne 31 października 1996
Taktyczna strategia turowa, stanowiąca odpowiedź na popularność serii Jagged Alliance. W grze stajemy na czele organizacji najemników, która za odpowiednią opłatą chętnie podejmie się szeregu niebezpiecznych misji, zlecanych przez rządy państw i prywatne korporacje. Akcja ukazana jest w widoku izometrycznym i toczy się w systemie turowym, z wykorzystaniem punktów akcji poszczególnych członków drużyny.

SimPark
Strategiczne 31 października 1996
Określana jako SimIsle w wersji „light” strategia ekonomiczna, należąca do słynnej serii simów firmy Maxis. Wcielamy się w rangera, którego zadaniem jest stworzenie i pielęgnacja parku, położonego gdzieś w kontynentalnej części USA. Adresowana raczej do młodszych odbiorców gra posiada ogromne walory edukacyjne, oferując ogromną bazę wiedzy o rozmaitych gatunkach roślin i zwierząt.

Lords of the Realm II
Strategiczne 31 października 1996
Lords of the Realm II jest sequelem wydanej w 1994 roku gry strategicznej studia Impressions Games. Akcja ponownie osadzona została w epoce średniowiecza, a gracz wciela się w rolę feudalnego możnowładcy, który po śmierci króla staje do rywalizacji o koronę. Rozgrywka stanowi połączenie elementów strategii turowej oraz czasu rzeczywistego (RTS).

War Wind
Strategiczne 23 października 1996
Osadzona w realiach fantasy strategia czasu rzeczywistego, inspirowana pod wieloma względami kultową serią Warcraft. W grze przenosimy się na planetę Yavaun, w sam środek konfliktu czterech zwaśnionych ras, z których każda cechuje się inną specyfiką walki i dąży do realizacji własnych, specyficznych celów. Produkcja wprowadza do gatunku kilka innowacji, takich jak możliwość przenoszenia jednostek do kolejnych misji, czy specjalny system stealth pozwalający na ich maskowanie.

Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars
Strategiczne 1 października 1996
Kontynuacja bestsellerowej strategii turowej Jona van Caneghema i jego studia New World Computing. Fabuła Heroes of Might and Magic II: The Succession Wars rozgrywa się kilka lat po wydarzeniach opisanych w pierwszej części gry. Kiedy sprawujący władzę nad krainą Enroth Lord Morglin Ironfist umiera, pomiędzy jego synami rozpoczyna się walka o prawa do tronu.

Heroes of Might and Magic II: The Price of Loyalty
Strategiczne 1 października 1996
Oficjalne rozszerzenie do turowej gry strategicznej Heroes of Might & Magic II, w odróżnieniu od oryginału przygotowane nie przez firmę New World Computing, lecz ekipę Cyberlore Studios. Dodatek zatytułowany The Price of Loyalty wprowadza do rozgrywki cztery nowe kampanie – dwie długie (8 misji) oraz dwie krótkie (4 misje). Każda z nich opowiada zaś zupełnie inną historię, niepowiązaną bezpośrednio z fabułą gry podstawowej.