141. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 141. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

7th Legion
Strategiczne 26 sierpnia 1997
Strategia czasu rzeczywistego, w której naprzeciw siebie stają frakcje rządzącego na Ziemi Siódmego Legionu oraz niegdysiejszych Wybrańców, powracających do domu po nieudanej misji kolonizacyjnej. Gra zrywa z tradycyjnym schematem pozyskiwania surowców, skupiając się wyłącznie na gotówce zdobywanej za zabicie jednostek przeciwnika. Swoistą innowacją jest też wprowadzenie losowych kart specjalnych, potrafiących odwrócić losy niejednej potyczki.

WAR, Inc.
Strategiczne 15 sierpnia 1997
Strategia czasu rzeczywistego z silnie zarysowanym wątkiem ekonomicznym. W grze wcielamy się we właściciela firmy zatrudniającej najemników, a do naszych obowiązków, oprócz sprawnego poprowadzenia misji, należy także właściwe jej przygotowanie i zapewnienie podległym nam jednostkom odpowiedniego wyposażenia.

Command & Conquer: Red Alert - Counterstrike
Strategiczne 2 sierpnia 1997
Oficjalny dodatek do wydanej w listopadzie 1996 roku strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer: Red Alert autorstwa Westwood Studios. Dodatek zatytułowany Counterstrike oferuje szesnaście nowych scenariuszy (po osiem dla każdej ze stron) o różnym stopniu trudności. W przeciwieństwie do gry macierzystej, nie zostały one jednak połączone w kampanię i mogą być rozgrywane w całkowicie dowolnej kolejności.

Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath
Strategiczne 2 sierpnia 1997
Drugie rozszerzenie do bestsellerowej strategii RTS Command & Conquer: Red Alert, opracowanej pod koniec 1996 roku przez firmę Westwood Studios. Dodatek zatytułowany The Aftermath oferuje osiemnaście nowych scenariuszy dla jednego gracza (po dziewięć dla każdej ze stron), które podobnie jak w poprzednim rozszerzeniu nie zostały połączone w jedną całość. Fani zabawy wieloosobowej otrzymali zaś kolejną setkę nowych map do trybu multiplayer.

Dark Reign: The Future of War
Strategiczne 31 lipca 1997
Dark Reign: The Future of War to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), która w 1997 roku wyróżniała się w pełni trójwymiarowym silnikiem graficznym.

Myth: Upadli Władcy
Strategiczne 21 lipca 1997
Osadzona w realiach fantasy taktyczna strategia czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada założone w 1991 roku studio Bungie Software. W grze wcielamy się w postać dowódcy Armii Światła, prowadzącego swoje armie do boju z siłami ciemności dowodzonymi przez tytułowych Upadłych Lordów.

Sid Meier's Civilization II: Fantastic Worlds
Strategiczne 20 lipca 1997
Drugi oficjalny dodatek do strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization II. Tym razem twórcy ze studia Microprose przygotowali kilkanaście nowych scenariuszy osadzonych w uniwersach fantasy i science fiction. Sid Meier's Civilization II: Fantastic Worlds rozszerza dotychczasową zawartość o dziewiętnaście misji, rozgrywających się w fantastycznych światach znanych z mitologii (Midgard, Atlantyda), literatury (np.

Age of Empires
Strategiczne 30 czerwca 1997
Gra strategiczna czasu rzeczywistego opracowana przez zespół Ensemble Studios. Gracze przejmują kontrolę nad jedną z dwunastu cywilizacji, wśród których pojawia się Babilonia, Egipt, Grecja, czy choćby Korea, a ich głównym zadaniem jest przeprowadzenie jej przez cztery etapy rozwoju, rozciągające się na przestrzeni ponad 10 tysięcy lat.

Pacific General
Strategiczne 30 czerwca 1997
Piąta i ostatnia część strategicznego cyklu 5-Star General, w której powracamy na fronty II wojny światowej i koncentrujemy na zmaganiach prowadzonych przez wojska amerykańskie i japońskie na wodach Oceanu Spokojnego.

Kupiec
Strategiczne 30 czerwca 1997
Kupiec to osadzona w realiach fantasy gra ekonomiczna, stworzona przez polskie studio Color7 Productions. Gracz wciela się w rolę handlarza, który musi zdobyć bogactwo, by wykupić swą narzeczoną z rąk piratów. Produkcja jest konwersją hitu z komputerów 8-bitowych.

Dungeon Keeper (1997)
Strategiczne 26 czerwca 1997
Innowacyjna strategia czasu rzeczywistego osadzona w klimatach fantasy, przygotowana przez Petera Molyneux i jego studio Bullfrog Productions (znane m.in. z serii Populous i Syndicate). W odróżnieniu od popularnych w latach 90. dungeon crawlerów, w Dungeon Keeper gracz nie wciela się rządnego przygód herosa, lecz w demonicznego władcę podziemi. Głównym zadaniem jest tu budowa rozległej sieci lochów oraz obrona ich przed zakusami bohaterów.

Rival Realms
Strategiczne 15 czerwca 1997
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w średniowiecznym świecie fantasy, gdzie trzy rasy, ludzi, elfów i łuskoskórych, walczą o panowanie nad pozostałymi.

The Great Battles of Alexander
Strategiczne 15 czerwca 1997
The Great Battles of Alexander to pierwsza odsłona cyklu strategii turowych, rozwijanego przez studio Erudite Software. Gra stanowi adaptację popularnej planszówki i odtwarza scenariusze 10 największych bitew z kampanii Aleksandra Wielkiego. Twórcy przewidzieli możliwość rywalizacji z komputerową sztuczną inteligencją lub żywym przeciwnikiem za pośrednictwem sieci LAN bądź Internet.

Sid Meier's Gettysburg
Strategiczne 13 czerwca 1997
Obejmij dowództwo nad jedną z armii Unii lub Konfederacji i swym kunsztem strategicznym przesądź o losach największej bitwy wojny secesyjnej.

Steel Panthers 3: Brigade Command 1939-1999
Strategiczne 12 czerwca 1997
Kolejna gra strategiczna z serii Steel Panthers łącząca najlepsze cechy swoich dwóch poprzedniczek. Umożliwia nam objęcie dowództwa nad wojskami biorącymi udział w wielkich konfliktach toczących się na przestrzeni lat 1939 – 1999.

KKND
Strategiczne 11 czerwca 1997
Krush Kill 'N Destroy jest strategią czasu rzeczywistego (RTS) osadzoną w realiach panujących w 60 lat po III Wojnie Światowej - 2079 r. W wyniku konfliktu nuklearnego ludzkość podzielona została na dwa odmienne obozy: ocalałych i mutantów.

Constructor
Strategiczne 1 czerwca 1997
Humorystyczna strategia ekonomiczna, w której przejmujemy kontrolę nad własną firmą budowlaną, a naszym celem jest bezpardonowa rywalizacja z branżową konkurencją. Wznosząc odpowiednie warsztaty oraz domy na wynajem staramy się jednocześnie – przy pomocy niekoniecznie zgodnych z prawem środków – spowolnić rozwój naszych rywali.

Battleground 7: Bull Run
Strategiczne 15 maja 1997
Siódma odsłona popularnej serii, w której twórcy już po raz czwarty skupiają się na amerykańskiej wojnie secesyjnej. Tym razem odtwarzamy przebieg dwóch mniej znanych bitew, jakie rozegrały się w 1861 i 1862 roku w okolicach Manassas i zyskały potoczną nazwę dwóch „rajdów byka”.

Theme Hospital
Strategiczne 14 maja 1997
Utrzymana w humorystycznym tonie gra strategiczna, w której zostajemy właścicielem szpitala. Celem zabawy jest umiejętne prowadzenie placówki medycznej i dbanie o jej rozwój.

X-COM: Apocalypse
Strategiczne 13 maja 1997
Trzecia odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych firmy Microprose, w których stajemy na czele organizacji o nazwie X-COM, powołanej celem ochrony Ziemi przed atakami Obcych. W ogólnych założeniach rozgrywka przebiega tu niemal identycznie, jak w poprzednich odsłonach cyklu. Podczas zabawy budujemy i rozwijamy kolejne bazy, prowadzimy badania nad rozwojem technologii i wynajmujemy oraz wyposażamy naszych żołnierzy.

Battleground 6: Napoleon in Russia
Strategiczne 11 maja 1997
Szósta część popularnej serii strategicznej firmy Talonsoft. Gra przenosi nas do 7 września 1812 roku, w okolice rosyjskiej wsi Borodino, gdzie odbyła się jedna z najkrwawszych bitew w historii ludzkości.

Game Dev Story
Strategiczne 15 kwietnia 1997
Strategia ekonomiczna, w której wcielamy się we właściciela studia deweloperskiego tworzącego gry wideo. Naszym zadaniem jest przekształcenie niewielkiego biznesu w rynkowego giganta, który zajmie się nawet produkcją własnej konsoli.

North vs. South
Strategiczne 10 kwietnia 1997
Możesz odtworzyć przebieg Wojny Secesyjnej. Wciel się w generała Lee dowodzącego armią Konfederatów, bądź w postać generała McClellana i poprowadzić wojska Jankesów.

Fields of Fire
Strategiczne 10 kwietnia 1997
Strategia czasu rzeczywistego z elementami gry RPG, wyprodukowana przez studio Empire Interactive. Akcja rozgrywa się podczas wojen amerykańskich z XVII wieku. Odbywamy rozmaite bitwy, dzięki którym zdobywamy doświadczenie dla naszego bohatera, angażując się w coraz trudniejsze wątki fabularne i zadania do wykonania. Gra posiada tryb dla wielu graczy.