149. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 149. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Detroit (1993)
Strategiczne 11 grudnia 1993
Niezwykle rozbudowana strategia ekonomiczna, w której wcielasz się w rolę producenta samochodów osobowych. Gra obejmuje wszystkie aspekty związane z auto-biznesem, projektowanie nowych modeli, wymyślanie niezbędnych akcesoriów i oczywiście, sprzedaż naszych wytworów.

Warlords II
Strategiczne 10 grudnia 1993
Druga odsłona strategii turowej Warlords, osadzonej w realiach świata fantasy. Rozgrywka i cel gry Warlords II pozostały niemal takie same jak w części poprzedniej, postarano się jednak o to, by maksymalnie udoskonalić pierwotne dzieło.

Stronghold (1993)
Strategiczne 4 grudnia 1993
Stronghold (1993) to klasyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS), wyprodukowana przez studio deweloperskie Stormfront. Akcja gry osadzona została w realiach fantasy. Gracz wciela się we władcę krainy, a jego zadaniem jest wybudowanie silnej twierdzy, która oparłaby się atakom wroga, a jednocześnie stanowiła prężny ośrodek handlu i gospodarki.

SimCity 2000
Strategiczne 22 października 1993
SimCity 2000 to druga odsłona popularnej serii Sim City, w której jako burmistrz nowo powstałego miasta musimy doprowadzić je do wielkości, dbając o samopoczucie mieszkańców i odpowiednie zyski do budżetu.

Fantasy Empires
Strategiczne 1 października 1993
Gra strategiczna z elementami RPG, oparta na licencji Dungeons & Dragons. W Fantasy Empires tworzymy postać i przystępujemy do podboju fantastycznego świata Mystara, poszerzając swoją strefę wpływów przy pomocy ognia i miecza lub na drodze dyplomacji.

King's Table: The Legend of Ragnarok
Strategiczne 30 czerwca 1993
King's Table: The Legend of Ragnarok to strategia turowa, będąca adaptacją tradycyjnej, skandynawskiej gry planszowej - Hnefatafl. Rozgrywka w dużym stopniu przypomina partię szachów, wymagając od uczestników umiejętności logicznego myślenia i planowania działań. Tytuł wyprodukowany został przez studio Imagitec Design.

Transarctica
Strategiczne 23 czerwca 1993
Arctic Baron (znana również pod nazwą Transarctica) to gra strategiczna firmy Silmarils, która przenosi nas do niedalekiej przyszłości. Ludzkość broniąc się przed opłakanymi skutkami efektu cieplarnianego doprowadziła do pokrycia nieba ciężkimi chmurami. Niestety, ograniczony dostęp promieni słonecznych spowodował, że większość ówczesnego świata pokryła się lodem.

Cezar
Strategiczne 15 czerwca 1993
Pierwsza gra strategiczno ekonomiczna z bardzo popularnej serii budowania i zarządzania starożytnymi miastami. W grze Caesar zaczynając od małej prowincji Imperium Rzymskiego, pniemy się w hierarchii aż po tytuł Cezara.

SimFarm
Strategiczne 13 czerwca 1993
SimFarm to kolejny twór firmy Maxis, powstały na fali ogromnej popularności SimCity. Tym razem jednak gracz nie wcieli się w rolę burmistrza miasta, ale stanie się najprawdziwszym farmerem, który hodując rośliny i zwierzęta musi stworzyć gospodarstwo rolne z prawdziwego zdarzenia.

Railroad Tycoon Deluxe
Strategiczne 12 czerwca 1993
Równocześnie z Pirates! Gold, firma MicroProse postanowiła przygotować nową wersję innego, klasycznego hitu z początku lat dziewięćdziesiątych, grę zatytułowaną Railroad Tycoon Deluxe. Tym razem jednak nie zdecydowano się na tak radykalne zmiany w oprawie graficznej, oferując zamiast tego kilka usprawnień w kwestii właściwej rozgrywki.

Syndicate (1993)
Strategiczne 12 czerwca 1993
Legendarna, bardzo dynamiczna mieszanka akcji i strategii osadzona w futurystycznych, cyberpunkowych realiach. Gracz staje na czele jednostki wykonawczej małego europejskiego syndykatu, który dąży do rozszerzenia swej władzy na całą Ziemię.

Ultimate Domain
Strategiczne 30 maja 1993
Gra strategiczna w której zadaniem gracza będzie zbudować od podstaw opływające w luksusy królestwo, zbudować armię i zniszczyć konkurencję, zanim ta położy łapska na siedmiu magicznych kryształach.

Battle Isle 2200
Strategiczne 13 maja 1993
Sequel wydanej w 1991 roku gry turowej Battle Isle, który w stosunku do prekursora wprowadził ulepszenia w grafice, dźwięku, a ponadto dodał również nowe jednostki (55 typów samolotów, statków, czołgów, żołnierzy itd.).

The Settlers (1993)
Strategiczne 22 marca 1993
The Settlers to pierwsza odsłona niezwykle popularnego cyklu gier strategicznych rozgrywanych w czasie rzeczywistym, która przenosi nas do średniowiecznego królestwa, targanego wojną pomiędzy zwaśnionymi baronami.

Burntime
Strategiczne 20 marca 1993
Akcja gry Burntime rozgrywa się w bliżej nieokreślonej przeszłości, tuż po zakończeniu III wojny światowej. Wskutek nuklearnego holokaustu, który spustoszył cały świat, niegdyś wielka i wysoce rozwinięta cywilizacja ludzi, musi toczyć boje o najprostsze rzeczy zapewniające przeżycie: wodę i jedzenie.

Fields of Glory
Strategiczne 11 marca 1993
Strategia czasu rzeczywistego osadzona w erze Napoleońskiej. Jej tematem jest odtworzenie 100 ostatnich dni chwały wielkiego Napoleona, które to stanowiły jeden wielki ciąg małych i naprawdę dużych potyczek uwieńczonych ostateczną bitwą pod Waterloo.

Sid Meier's Colonization
Strategiczne 23 lutego 1993
Kolejna wielka gra Sid’a Meier’a twórcy takich hitów jak Railroad Tycoon, Pirates czy Civilization. Obejmujemy tu przewodzenie nad grupą osadników przybyłych na nowy ląd w celu osiedlenia się, stworzenia kolonii, a ostatecznie ogłoszenia niepodległości i utworzenia nowego suwerennego państwa.

Historyline: 1914 - 1918
Strategiczne 8 lutego 1993
Turowa strategia osadzona w realiach pierwszej Wojny Światowej. Jest to jedna z pierwszych produkcji niemieckiego zespółu Blue Byte.

Master of Orion
Strategiczne 12 stycznia 1993
Master of Orion to gra strategiczna opracowana przez firmę Simtex Software, która pozwala wcielić się w przywódcę jednej z dziesięciu ras. Zadanie, jakie stawia przed Tobą program jest bardzo proste: skolonizować jak największą liczbę układów i wyeliminować wszystkich konkurentów, którzy staną Ci na drodze.

Dune II: Battle for Arrakis
Strategiczne 1 grudnia 1992
Dune 2: The Building of a Dynasty to opracowana przez studio deweloperskie Westwood gra komputerowa, która zapoczątkowała gatunek strategii czasu rzeczywistego. Fabuła tytułu oparta została na motywach bestselerowej powieści Franka Herberta „Diuna”. Gracz wciela się w przywódcę jednego z Wysokich Rodów i staje do walki o Przyprawę, niezwykle cenną substancję wydobywaną na pustynnej planecie Arrakis.

Monopoly Deluxe
Strategiczne 22 września 1992
Monopoly Deluxe to przygotowana przez firmę Virgin Games adaptacja jednej z najpopularniejszych gier planszowych. Twórcy pozostali wierni regułom Monopoly. Gracze poruszają się więc pionkami po planszy, starając się rozbudowywać swoje imperium hotelowe i unikać kosztownych pobytów na obszarach opanowanych przez konkurencję.

SimLife
Strategiczne 3 sierpnia 1992
Czwarty z kolei tytuł z serii zapoczątkowanej przez kultowe SimCity. Celem gry jest stworzenie samowystarczalnego ekosystemu i badanie wzajemnego oddziaływania różnych form życia i środowiska. Czynimy to poprzez modyfikację rozmaitych parametrów klimatu, bądź krzyżówki genetyczne organizmów roślinnych i zwierzęcych.

Air Bucks
Strategiczne 11 lipca 1992
Air Bucks to kolejny produkt firmy Impressions o charakterze ekonomicznym, w którym programiści postarali się o wierne odtworzenie realiów jednej z gałęzi biznesu. Tym razem wybór padł na transport lotniczy.

The Patrician
Strategiczne 30 czerwca 1992
Strategia handlowa, której akcja rozgrywa się w późnym średniowieczu. Jako młody kupiec, reprezentujący jedno z 16 miast Ligi Hanzeatyckiej, rozwijamy własną sieć handlową w Północnej Europie, kupując i sprzedając rozmaite towary oraz dobra użytkowe. Musimy też dbać o bezpieczeństwo naszej floty, która narażona jest na ataki ze strony piratów.