Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategiczneGBAPCPS1
Okładka SimCity 2000 (GBA)

SimCity 2000

SimCity 2000 to druga odsłona popularnej serii Sim City, w której jako burmistrz nowo powstałego miasta musimy doprowadzić je do wielkości, dbając o samopoczucie mieszkańców i odpowiednie zyski do budżetu.

Strategiczne | ekonomiczne | widok izometryczny | budowa miasta | Xbox Game Pass | EA Play

Okładka SimCity 2000 (GBA)

data premiery gry:

22paź1993

PC

29wrz1995

PS1

30lis2003

GBA
Kolekcja gier
Obserwuj grę

Sim City 2000 to druga część serii gier strategicznych, w których celem graczy jest zarządzanie miastem. Tytuł przynosi wiele nowości w stosunku do oryginału. Przenosi serię z ery grafiki dwuwymiarowej do całkowicie trójwymiarowej, znacznie rozszerza możliwości rozbudowy miasta oraz podnosi złożoność zależności rządzących metropolią na niespotykany wcześniej poziom.

Mechanika

W produkcji studia Maxis kamera prezentuje akcję w rzucie izometrycznym. Jako burmistrz nowo powstałego miasta gracz ma zająć się jego rozwojem gospodarczym, ekonomicznym, handlowym, a także zagospodarowaniem przestrzennym. W tym celu musi przede wszystkim zarządzać podatkami i decydować o położeniu w przestrzeni rozmaitych budynków, z elektrowniami, szkołami, szpitalami, parkami, fabrykami, lotniskami, portami, stadionami i więzieniami na czele. Kluczowe jest również pilnowanie właściwego funkcjonowania komunikacji, a także przygotowywanie miasta na wypadek wystąpienia katastrof naturalnych. To jedna z nowości w Sim City 2000 – zdarzenia losowe, jak pożary, powodzie czy ataki kosmitów, testują zachowania gracza w trudnych sytuacjach i wprowadzają aspekt losowy.

Tryby gry

W głównym module zabawy gracz może swobodnie kształtować od zera własne miasto marzeń. Ostatecznym celem zabawy w tym przypadku jest stworzenie atrakcyjnego miejsca zamieszkania dla milionów ludzi i doprowadzenie go do poziomu znanej na całym świecie metropolii przed 2051 rokiem. Autorzy przygotowali dodatkowo kilka scenariuszy, w których fani strategicznego myślenia mogą się wykazać. Każdy z nich przedstawia inną znaną z rzeczywistego świata metropolię i stawia gracza przed wyzwaniem rozwiązania gnębiących ją problemów. Często wiążą się one z odbudową danego obszaru po katastrofie naturalnej.

Kwestie techniczne

W Sim City 2000 twórcy zastosowali trójwymiarową grafikę i rysunkową, przyjemną dla oka stylistykę. Wykorzystane w tytule scenariusze są luźno inspirowane losami wybranych amerykańskich miast, które zostały dotknięte przez katastrofy naturalne w XX wieku.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena czytelników: 5,8 / 10 na podstawie 342 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI SimCity 2000

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe SimCity 2000

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium 100MHz
  • 16MB RAM
Electronic Arts
Electronic Arts "zabija" remake SimCity 2000

wiadomość31 lipca 2018

Po wykryciu fanowskiego projektu odtwarzającego grę SimCity 2000 na nowym silniku przedstawiciel koncernu Electronic Arts poprosił właścicieli serwisu GitHub o zdjęcie programu ze strony. Sęk w tym, że autor konwersji dowiedział się o kasacji swojego programu dopiero po fakcie.

SimCity 2000 Special Edition za darmo na platformie Origin
SimCity 2000 Special Edition za darmo na platformie Origin

wiadomość10 grudnia 2014

Na platformie Origin można całkowicie za darmo dodać SimCity 2000 Special Edition do swojej kolekcji gier. Oferta jest ograniczona czasowo.

SimCity 5 nadchodzi! Premiera w 2013 roku
SimCity 5 nadchodzi! Premiera w 2013 roku

wiadomość1 marca 2012

Niemiecki magazyn Gamestar ujawnił mnóstwo nowych informacji o nadchodzącej grze studia Maxis. Gra wchodzi w zaawansowany etap produkcji, a jej premiera jest przewidywana na rok 2013.

Co nam zabrały Simsy?
Co nam zabrały Simsy?

wiadomość13 października 2009

Ward Moore, jedna z osób zatrudnionych w firmie Maxis, przybliżył nam dwa projekty studia, które zostały odłożone na półkę na rzecz marki The Sims. Decyzja najprawdopodobniej okazała się słuszna, bo w końcu Simsy stały się jedną z najpopularniejszych pecetowych gier, ale jednak anulowane tytuły również mogły być zabawne. Chodzi mianowicie o SimMars oraz SimCastle.

Twórca The Sims i SimCity opuszcza Electronic Arts
Twórca The Sims i SimCity opuszcza Electronic Arts

wiadomość9 kwietnia 2009

Will Wright, twórca takich marek, jak SimCity, The Sims oraz Spore, opuścił szeregi firmy Electronic Arts. Współzałożyciel studia Maxis, znajdującego się w posiadaniu Elektroników od 1997 roku, skupi się teraz na rozwijaniu idei thinka tanku Stupid Fun Club – ośrodka założonego przez Wrighta w 2001 roku w celu tworzenia nowatorskich rozwiązań i marek.

PC
GBA
PS1