Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

140. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 140. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
KKND 2: Krossfire
KKND 2: Krossfire

Strategiczne 3 marca 1998

Druga część strategii czasu rzeczywistego - Krush Kill 'N Destroy opowiada historię, która ma miejsce w 100 lat po konflikcie nuklearnym z 2079r i 40 lat po tym, jak po raz pierwszy „Ocaleni” wyszli ze swych podziemnych bunkrów, aby stanąć twarzą w twarz z rasą „Zmutowanych”.

SimSafari
SimSafari

Strategiczne 1 marca 1998

SimSafari to gra strategiczna przenosząca nas do serca Afryki, gdzie przejmujemy pieczę nad umiejscowionym na Czarnym Lądzie kompleksem turystycznym, złożonym z parku przyrody, obozu i tubylczej wioski. Naszym celem jest osiągnięcie jak najwyższej oceny u odwiedzających nas gości.

Reflux
Reflux

Strategiczne 28 lutego 1998

Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez nasz rodzimy zespół Metropolis. Uratuj Ziemię przed zagładą! Weź udział w zmaganiach pomiędzy dwoma przeciwnikami. Ten, kto wygra będzie miał szansę przeciwstawić się Obcym i zetrzeć się z nimi na śmierć i życie.

Deadlock II: Shrine Wars
Deadlock II: Shrine Wars

Strategiczne 28 lutego 1998

Sequel gry strategicznej rozgrywanej w systemie turowym, Deadlock, firmy Accolade. Pomimo tego, iż w stosunku do oryginału Deadlock II wzbogacono o szereg nowych opcji i możliwości rozgrywki oraz dodano nową fabułę, to gra nadal opiera się na podstawowych założeniach swego poprzednika i bardzo go przypomina.

Wet: The Sexy Empire
Wet: The Sexy Empire

Strategiczne 18 lutego 1998

Strategia ekonomiczna przeznaczona dla dorosłych odbiorców, w której gracz zajmuje się rozkręceniem porno-biznesu. Gra została przygotowana przez studio Interactive Strip. Rozgrywka w Lula: The Sexy Empire jest podzielona na trzy części: w pierwszej musimy zarobić pieniądze potrzebne na zakup fałszywych dokumentów i ucieczkę z pustynnego miasteczka, w którym protagonista został pozostawiony na pastwę losu przez zdradzieckich towarzyszy po nieudanym napadzie na bank.

Age of Empires: The Rise of Rome
Age of Empires: The Rise of Rome

Strategiczne 31 stycznia 1998

Dodatek do gry strategicznej czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires, opracowany przez zespół Ensemble Studios. Rozszerzenie wprowadza cztery nowe cywilizacje, czyli Rzym, Kartaginę, Palmyrię oraz Macedonię i dodatkowe jednostki bojowe, których lista obejmuje opancerzone słonie, rydwany bojowe, jeźdźców na wielbłądach, procarzy, a także uzbrojone w płonące pociski galery. Dodatkowo, add-on wnosi nowe technologie pokroju logistyki, medycyny, pawęży i męczenników.

Seven Kingdoms: Ancient Adversaries
Seven Kingdoms: Ancient Adversaries

Strategiczne 20 grudnia 1997

Dawno, dawno temu w czasach, gdy ludzie żyli obok bogów i potworów, siedem królestw rywalizowało ze sobą, by zapanować nad światem. Zbuduj swoje imperium i podbij inne królestwa.

The Great Battles of Hannibal
The Great Battles of Hannibal

Strategiczne 15 grudnia 1997

The Great Battles of Hannibal jest drugą odsłoną inspirowanego historią starożytną cyklu strategii turowych, rozwijanego przez studio Erudite Software. Podobnie jak w przypadku The Great Battles of Alexander, gra stanowi komputerową adaptację planszówki. Gracze mają okazję odtworzyć największe bitwy kartagińskiego przywódcy - Hannibala.

Warhammer Epic 40,000: Final Liberation
Warhammer Epic 40,000: Final Liberation

Strategiczne 15 grudnia 1997

Warhammer Epic 40,000: Final Liberation to osadzona w realiach popularnego uniwersum science-fiction strategia turowa, wyprodukowana przez studio deweloperskie Holistic Design. Fabuła gry przedstawia konflikt pomiędzy ludźmi i orkami, walczącymi o panowanie nad planetą Volistad. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną ze stron i stara się przechylić szalę zwycięstwa na swoją korzyść.

The L.E.D. Wars
The L.E.D. Wars

Strategiczne 15 grudnia 1997

Osadzona w realiach science fiction strategia czasu rzeczywistego, będąca debiutancką produkcją belgijskiego Larian Studios. Gracz staje na czele zbrojnego ramienia megakorporacji, a jego zadaniem jest zabezpieczenie produkcji niezbędnego ludzkości narkotyku o nazwie Liquid Evolution Drug (w skrócie L.E.D.).

Tom Clancy's Politika
Tom Clancy's Politika

Strategiczne 30 listopada 1997

Firmowana nazwiskiem Toma Clancy'ego turowa gra strategiczna, wzorowanej na popularnej planszówce Risk firmy Hasbro. Akcja gry toczy się w 1997 roku w Rosji, gdzie nie po nagłej śmierci prezydenta Jelcyna osiem konkurencyjnych frakcji rozpoczyna morderczą rywalizację o przejęcie władzy w państwie.

Command & Conquer: Sole Survivor Online
Command & Conquer: Sole Survivor Online

Strategiczne 30 listopada 1997

Ciekawa poboczna odsłona serii strategii czasu rzeczywistego. W odróżnieniu od poprzednich części Command & Conquer, w tej grze każdy z graczy kontroluje jedną jednostkę i staje do walki z innymi uczestnikami w sieciowych potyczkach. Rozgrywka przypomina więc strzelanki pierwszoosobowe, chociaż jest zaprezentowana w typowym stylu dla serii (widok z góry). Twórcy przygotowali 23 jednostki. W bitwach brało udział nawet do 51 osób.

Dungeon Keeper: The Deeper Dungeons
Dungeon Keeper: The Deeper Dungeons

Strategiczne 30 listopada 1997

Oficjalny dodatek do oryginalnej gry strategicznej Dungeon Keeper autorstwa Petera Molyneux. Wraz z nim otrzymujemy piętnaście nowych misji przeznaczonych do zabawy z komputerem i tyle samo map dedykowanych do rozgrywek multiplayer. Twórcy nie zapomnieli też o szeregu poprawek, korygujących niedostatki pierwowzoru.

War Wind II: Human Onslaught
War Wind II: Human Onslaught

Strategiczne 30 listopada 1997

Kontynuacja RTS-a w klimatach fantasy, opowiadającego o losach wielkiej wojny na planecie Yavaun. W drugiej części gry, do znanych już ras skupionych w dwóch przeciwstawnych obozach, dołączają nowe siły ziemskich marines i naukowców. Produkcja kładzie nieco większy nacisk na rozwój badań i technologii.

Lords of Magic
Lords of Magic

Strategiczne 19 listopada 1997

Osadzona w realiach fantasy gra strategiczna, łącząca turową eksplorację z bitwami, rozgrywanymi w czasie rzeczywistym. Akcja toczy się w świecie Urak, w którym współistnieje ze sobą 8 różnych religii. Kiedy zły Lord Balkoth pragnie zniszczyć inne religie w imię własnego boga, przedstawiciele pozostałych wyznań muszą zjednoczyć siły w walce ze wspólnym przeciwnikiem.

East Front
East Front

Strategiczne 15 listopada 1997

Rozbudowana strategia turowa, kontynuująca tradycje doskonałej serii militarnej Battleground. Akcja przenosi nas w lata 1941-45 i pozwala wziąć udział w jednej z ośmiu kampanii, odtwarzających potyczki na froncie wschodnim II wojny światowej. Dla zapalonych strategów przewidziano też opcję zabawy sieciowej w jednym z szerokiej gamy trybów rozgrywki oraz generator scenariuszy.

Incubation: Battle Isle - Faza czwarta
Incubation: Battle Isle - Faza czwarta

Strategiczne 15 listopada 1997

Incubation: Time is Running Out jest klasyczną strategią turową, wyprodukowaną przez studio Blue Byte Software. Akcja gry osadzona została na planecie Scayra, której mieszkańcy zainfekowani zostali tajemniczym wirusem zamieniającym ludzi w krwiożercze bestie. Gracz dowodzi oddziałem komandosów wysłanym z misją uratowania resztki ocalałych kolonistów.

Dark Colony
Dark Colony

Strategiczne 8 października 1997

Dark Colony to ciekawa strategia czasu rzeczywistego (RTS), opracowana przez specjalistów z zespołu Strategic Simulations Inc. (SSI). Przenosimy się w niej do połowy XXII wieku, w którym to okresie trwają prace nad kolonizacją Marsa.

Warlords III: Reign of Heroes
Warlords III: Reign of Heroes

Strategiczne 2 października 1997

Trzecia część Warlords, doskonałej strategicznej gry turowej , której fabuła prowadzi nas tym razem w fantastyczny świat imperium Selentine, zaatakowanego przez moce ciemności.

Battleground 8: Prelude to Waterloo
Battleground 8: Prelude to Waterloo

Strategiczne 30 września 1997

Ósma odsłona znakomitej serii strategii historycznych Battleground. Tym razem możemy przeżyć dwie bitwy: pod Ligny i Quatre-Bras, które mimo zwycięstwa Napoleona bardzo go osłabiły i zdecydowały o późniejszej klęsce wielkiego wodza pod Waterloo.

Panzer General IIID, Operation Panzer
Panzer General IIID, Operation Panzer

Strategiczne 30 września 1997

Oficjalna kontynuacja legendarnej gry firmy SSI z 1994 roku. Przenosimy się ponownie w czasy II wojny światowej, by wziąć udział w bitwach rozgrywanych w Europie Zachodniej i Wschodniej, Afryce Północnej a także fikcyjnej kampanii w USA.

Close Combat II: A Bridge Too Far
Close Combat II: A Bridge Too Far

Strategiczne 17 września 1997

Druga część popularnej serii gier strategicznych Close Combat przenosząca nas w czasy II Wojny Światowej, gdzie możemy wykazać swe dowódcze umiejętności podczas słynnej wojskowej operacji desantowej o kryptonimie Market Garden.

Wargames: Defcon 1
Wargames: Defcon 1

Strategiczne 15 września 1997

Wargames: Defcon 1 to strategia czasu rzeczywistego (RTS), oparta na motywach głośnego filmu "Gry Wojenne" w reżyserii Johna Badhama. Fabuła osadzona została w nieodległej przyszłości i przedstawia konflikt pomiędzy ludźmi i maszynami. Deweloperzy ze studia Interactive przygotowali łącznie 30 misji do wykonania. Gra jest pierwszym RTS-em, w którym wykorzystano silnik graficzny 3D.

Total Annihilation
Total Annihilation

Strategiczne 12 września 1997

Total Annihilation to stworzona przez Chrisa Taylora i zespół deweloperski studia Cavedog Entertainment strategia czasu rzeczywistego (RTS) w klimatach science-fiction. Fabuła gry przedstawia trwający od tysiącleci galaktyczny konflikt między dwiema frakcjami - Core i Arm, który doprowadził do upadku obu cywilizacji. Gracz obejmuje kontrolę nad niedobitkami armii jednej ze stron, próbując odtworzyć dawny potencjał militarny i ostatecznie przechylić szalę zwycięstwa.