Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

134. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 134. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Shogun: Total War
Shogun: Total War

Strategiczne 13 czerwca 2000

Opracowana przez brytyjskie studio Creative Assembly epicka gra strategiczna, przenosząca nas w czasy XVI-wiecznej Japonii. W grze Shogun: Total War jako głowa jednego ze szlachetnych rodów mamy za zadanie rozwijać własną prowincję celem zapewnienia sobie większej strefy wpływów w wyniszczonym wojną kraju. Rozgrywka toczy się niejako w dwóch aspektach, łącząc elementy strategii turowej z bitwami w czasie rzeczywistym.

Ground Control
Ground Control

Strategiczne 1 czerwca 2000

Stań do toczącej się na lądzie i w powietrzu walki o ziemie Nowego Świata. Ciekawym rozwiązaniem jest całkowity brak klasycznego dla RTS-ów zarządzania surowcami, co powoduje koncentrację gracza na rozwiązaniach taktycznych.

Panzer Campaigns 2: Normandy '44
Panzer Campaigns 2: Normandy '44

Strategiczne 12 maja 2000

Druga część strategicznej serii firmy HPS Simulations „Panzer Campaigns” przenosząca nas na piaszczyste plaże Normandii, gdzie 6 czerwca 1944 rozpoczęła się wielka operacja desantowa wojsk alianckich.

Army Men: Operation Meltdown
Army Men: Operation Meltdown

Strategiczne 4 maja 2000

Wojenne zmagania plastikowych żołnierzyków w klasycznej strategii czasu rzeczywistego wyprodukowanej i wydanej przez firmę 3DO. Twórcy Army Men: World War inspirowali się autentycznymi operacjami militarnymi z okresu II Wojny Światowej.

Mayday: Conflict Earth
Mayday: Conflict Earth

Strategiczne 28 kwietnia 2000

Przedstawiciel gatunku strategii czasu rzeczywistego, w którym stajemy sie dowódca wojsk jednego z trzech wielkich ziemskich ugrupowan walczacych ze soba o wladze i dostep do surowców naturalnych.

Europe in Flames
Europe in Flames

Strategiczne 28 kwietnia 2000

Wszystkie kampanie II Wojny Światowej ze znanej serii gier strategicznych firmy Talonsoft, do których należą m.in. East Front i West Front.

Emergency Rescue: Firefighters
Emergency Rescue: Firefighters

Strategiczne 26 kwietnia 2000

Strategia w której dowodzi się grupą strażaków ratujących ludzkie życie zagrożone w pożarach, wypadkach drogowych i katastrofach. Gracz ustala strategię wszystkich jednostek i wysyła je do gaszenia pożarów i ratowania ludzi. Do wykonania są 23 realistyczne misje.

Imperium Galactica II: Alliances
Imperium Galactica II: Alliances

Strategiczne 19 kwietnia 2000

Strategia kosmiczna typu 4X rozgrywana w czasie rzeczywistym, w której celem jest stworzenie galaktycznego imperium jedną z trzech ras do wyboru. Aby zagwarantować dominację naszej frakcji kolonizujemy planety, rozwijamy gospodarkę, opracowujemy nowe technologie i prowadzimy wojny.

Armies of Armageddon: WDK 2K
Armies of Armageddon: WDK 2K

Strategiczne 7 kwietnia 2000

Turowa strategia taktyczna zawierająca kampanię science fiction oraz rozbudowany edytor pozwalający na stworzenia własnego wymarzonego pola bitwy.

Theocracy
Theocracy

Strategiczne 30 marca 2000

Theocracy to wyprodukowana przez zespół deweloperski koncernu Ubisoft strategia czasu rzeczywistego (RTS), której akcja osadzona została w realiach XVI-wiecznej Ameryki Środkowej. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z azteckich plemion i stara się rozwinąć swoje państwo militarnie i ekonomicznie, by odeprzeć ataki hiszpańskich konkwistadorów.

Tzar: Ciężar Korony
Tzar: Ciężar Korony

Strategiczne 22 marca 2000

Wyprodukowana przez studio Haemimont Games strategia czasu rzeczywistego w realiach fantasy. Akcja gry Tzar: Ciężar Korony osadzona została w krainie Keanor, w której po śmierci króla Roana władzę przejął Władca Ciemności wraz ze swoimi sługami. Podczas zabawy wcielamy się w syna podstępnie zgładzonego monarchy - wychowanego przez maga księcia Sartora, który staje przed zadaniem pokonania zła i przywrócenia dawnej świetności swemu królestwu.

Star Trek: Armada
Star Trek: Armada

Strategiczne 22 marca 2000

Kosmiczna strategia czasu rzeczywistego nawiązująca do popularnego serialu Star Trek: The Next Generation. W obliczu inwazji Borgów siły Federacji, Klingonów i Romulan muszą działać wspólnie, by zażegnać śmiertelne niebezpieczeństwo.

Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death
Heroes of Might and Magic III: The Shadow of Death

Strategiczne 22 marca 2000

Drugie i tym razem samodzielne rozszerzenie do wydanej wiosną 1999 roku strategii turowej Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła dodatku zatytułowanego The Shadow of Death obraca się wokół nekromanty Sandro, który dla własnych korzyści manipuluje czwórką bohaterów, aby za ich pomocą połączyć dwa artefakty o potężnej mocy i uzyskać władzę nad światem. Jedynie współdziałanie wspomnianej czwórki może powstrzymać złoczyńcę od realizacji jego niecnych planów.

Star Wars: Force Commander
Star Wars: Force Commander

Strategiczne 20 marca 2000

Star Wars: Force Commander jest strategią czasu rzeczywistego wyprodukowaną przez firmę LucasArts. Akcja gry osadzona została w kosmicznym uniwersum, doskonale znanym fanom Gwiezdnych Wojen. Gracze mają okazję dowodzić wojskami Imperium lub rebeliantami w 24 misjach kampanii solowej i 35 przeznaczonych do rozgrywki multiplayer.

Risk II
Risk II

Strategiczne 18 marca 2000

Risk II to druga część gry strategicznej stanowiącej adaptację popularnej planszówki. Podobnie jak w tekturowym pierwowzorze, akcja osadzona została w okresie imperialnym, czyli XVIII i XIX wieku. Zadaniem graczy jest zdobycie dominacji nad światem poprzez ekspansję militarną. Deweloperzy ze studia MicroProse zaimplementowali w swoim dziele dwa tryby rozgrywki - klasyczny oraz "Same Time Risk", a także opcję zabawy turniejowej.

Majesty: Symulator królestwa fantasy
Majesty: Symulator królestwa fantasy

Strategiczne 17 marca 2000

Majesty: The Fantasy Kingdom Sim to strategia czasu rzeczywistego (RTS), pozwalająca graczom wcielić się w rolę władcy fantastycznego królestwa. Deweloperzy ze studia Cyberlore zadbali, by w świecie Ardanii nie brakowało wyzwań i zagrożeń. W trybie rozgrywki solowej do wykonania jest kilkanaście zróżnicowanych pod względem trudności misji. Dodatkowo gracze mogą zmierzyć się ze sobą w potyczkach multiplayer za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.

Army Men: Air Tactics
Army Men: Air Tactics

Strategiczne 8 marca 2000

Zielona armia plastikowych żołnierzyków powraca - tym razem aby obronić przestrzeń powietrzną przed zła Armią Tana nowo powołanym batalionem helikopterów.

Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm
Command & Conquer: Tiberian Sun - Firestorm

Strategiczne 7 marca 2000

Rozszerzenie do gry Command & Conquer: Tiberian Sun, za którego opracowaniem stoi zespół Westwood Studios. Akcja add-onu toczy się po wydarzeniach opowiedzianych w podstawowej wersji produkcji – Bractwo Nod stara się odzyskać dawną siłę, wskrzeszając CABAL, czyli niezwykle zaawansowaną sztuczną inteligencję. Ta jednak sprzymierza się z siłami GDI, a po rozbudowie potężnej armii cyborgów niespodziewanie wypowiada wojnę obu frakcjom.

Total Annihilation Kingdoms: The Iron Plague
Total Annihilation Kingdoms: The Iron Plague

Strategiczne 28 lutego 2000

The Iron Plague to dodatek do Total Annihilation: Kingdoms, oferujący nowy świat zamieszkały przez cztery cywilizacje kontrolujące cztery żywioły: ziemię, ogień, powietrze i wodę.

Invictus: W Cieniu Olimpu
Invictus: W Cieniu Olimpu

Strategiczne 25 lutego 2000

Połączenie gatunków RTS i RPG pełnymi garściami czerpiące z mitologii greckiej. Naszym zadaniem jest zebranie drużyny bohaterów zdolnych przeciwstawić się bogowi Posejdonowi. Struktura świata jest otwarta i pozwala na sporą swobodę w wyborze zadań. Natomiast walki mają mocno taktyczny charakter.

Campaign 1776: The American Revolution
Campaign 1776: The American Revolution

Strategiczne 15 lutego 2000

Strategia turowa przenosząca nas w czasy amerykańskiej wojny o niepodległość, kiedy to świeżo sformowana, niedoświadczona armia zbuntowanych stanów stawiła czoło wyśmienicie zorganizowanej potędze angielskiej. Obejmijcie dowództwo nad jedną z stron konfliktu i doprowadźcie ją do zwycięstwa.

10six
10six

Strategiczne 15 lutego 2000

Massive multiplayer online, w którym jako jeden z wielu tysięcy chętnych dostajemy mały sektor wydobywczy na planecie bogatej w drogocenny surowiec Transium.

Horse and Musket: Great Battles of Eighteenth Century
Horse and Musket: Great Battles of Eighteenth Century

Strategiczne 7 lutego 2000

Strategia bitewna przenosząca nas na pola wielkich europejskich i amerykańskich bitew XVIII wieku. Możemy dowodzić wojskami Pruskimi, Rosyjskimi, Angielskimi, Francuskimi, Szwedzkimi, Austryjackimi, Saxońskimi oraz kolonialnej Ameryki. Starcia rozgrywają się w systemie turowym na podzielonych na heksach mapach, a oczkiem w głowie twórców było zapewnienie realizmu historycznego.

Airport Inc.
Airport Inc.

Strategiczne 4 lutego 2000

Airport Tycoon to wyprodukowana przez studio Krysalis Software strategia ekonomiczna z rozbudowanymi elementami symulacyjnymi. Gracz wciela się w rolę dyrektora międzynarodowego portu lotniczego, a jego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu podróżnych. Twórcy postawili na duży realizm, zarówno pod kątem zarządzania lotniskiem, wyglądu obiektów, jak i możliwych zdarzeń losowych.