Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

135. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 135. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Rising Sun
Rising Sun

Strategiczne 31 stycznia 2000

Rising Sun jest strategią turową osadzoną w realiach II wojny światowej. Gracze mają okazję wziąć udział w zmaganiach na Pacyfiku w latach 1941-1945. Deweloperzy z firmy TalonSoft Inc. przewidzieli ponad 30 scenariuszy, bazujących na autentycznych bitwach toczonych przez siły alianckie i japońskie. Dowodzenie odbywa się na poziomie plutonu, a poszczególne typy jednostek odwzorowane zostały z dbałością o historyczne realia.

TalonSoft's 12 O'Clock High: Bombing the Reich
TalonSoft's 12 O'Clock High: Bombing the Reich

Strategiczne 16 stycznia 2000

Gra strategiczna opowiadająca o największej i najbardziej agresywnej kampanii lotniczej w całej historii działań wojennych, kiedy to na przestrzeni lat 1943 – 1944 zmasowane alianckie bombardowania zmusiły III Rzeszę do desperackiej obrony swych fabryk i instalacji przemysłowych.

BCT: Brigade Combat Team
BCT: Brigade Combat Team

Strategiczne 13 stycznia 2000

Brigade Combat Team to gra strategiczno taktyczna, oparta na programie symulacyjnym JANUS, używanym przez armię amerykańską do szkolenia kadry dowódczej. Zawiera realistyczne scenariusze działań wojennych wykorzystujące aktualne mapy topograficzne.

Wall Street Trader 2000
Wall Street Trader 2000

Strategiczne 4 stycznia 2000

W ciągu dwóch lat trzeba zbudować finansowe imperium które zachwieje równowagą ekonomiczną świata. Kupować akcje i obligacje, spekulować cenami surowców, zdobywać nowe rynki zbytu aby opanować światową giełdę.

Battlezone II: Combat Commander
Battlezone II: Combat Commander

Strategiczne 30 grudnia 1999

Druga część doskonałego połączenia strategii i gry akcji, w której Rosjanie i Amerykanie muszą zjednoczyć siły w obliczu inwazji obcej rasy Scionów.

Sid Meier's Antietam
Sid Meier's Antietam

Strategiczne 10 grudnia 1999

Sid Meier's Antietam to firmowana nazwiskiem znanego twórcy gier strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez studio Firaxis Games. Akcja gry osadzona została w okresie wojny secesyjnej, a gracze mają okazję wziąć udział w słynnej bitwie pod Antietam. Deweloperzy zadbali o wierne przedstawienie formacji wojskowych uczestniczących w tej batalii, a także topografii terenu.

Dominant Species
Dominant Species

Strategiczne 3 grudnia 1999

Trójwymiarowa strategia czasu rzeczywistego, w której gracze wcielają się w postać istoty należącej do starożytnej cywilizacji telepatów Mindlords i muszą stawić czoło ludzkim najeźdźcą oraz innym wrogo nastawionym odłamom swej rasy.

Panzer Campaigns: Smolensk '41
Panzer Campaigns: Smolensk '41

Strategiczne 1 grudnia 1999

Pierwsza z wielokrotnie nagradzanej strategicznej serii „Panzer Campaigns” tworzonej przez firmę HPS Simulations, pozwalająca wziąć udział w wielkiej niemieckiej ofensywie roku 1941, kiedy to celem Armii Centrum stało się miasto Smoleńsk – tzw. wrota do Moskwy.

Airline Tycoon
Airline Tycoon

Strategiczne 29 listopada 1999

Humorystyczna strategia ekonomiczna, której celem jest stworzenie najlepszego przedsiębiorstwa lotniczego. Osiągamy to zatrudniając personel latający, kupując nowe samoloty, ustalając najlepsze trasy przelotu, realizując trudne zlecenia biur podróży. Do naszej dyspozycji oddano też kilka nielegalnych metod eliminacji konkurencji.

Age of Wonders
Age of Wonders

Strategiczne 25 listopada 1999

Strategia turowa rozgrywająca się w świecie fantasy, która czerpie garściami z takich serii jak King’s Bounty oraz Heroes of Might and Magic. W produkcji wcielamy się w przywódcę jednej z dwunastu ras i rozpoczynamy wielką przygodę. Podczas zabawy przemierzamy mapę, walczymy i rozwijamy bohatera oraz podległą mu armię. Tytuł nie zyskał wielkiej sławy, ale zdaniem wielu graczy nie ustępuje wspomnianemu Heroes of Might and Magic.

Close Combat IV: Battle of the Bulge
Close Combat IV: Battle of the Bulge

Strategiczne 18 listopada 1999

Kontynuacja legendarnej juz serii wojennych gier strategicznych z okresu II wojny swiatowej, pochodzacych z firmy Atomic, znanej milosnikom strategii równiez z serii World at War i V for Victory.

Diplomacy
Diplomacy

Strategiczne 16 listopada 1999

Logiczna gra planszowa oparta na słynnej amerykańskiej planszówce z lat 50-tych. Gra polega na zarządzaniu mocarstwem i zawieraniu sojuszy z innymi imperiami w okresie poprzedzającym I-szą wojnę światową. Wielogodzinna, a nawet wielodniowa rozgrywka może zostać rozegrana z komputerem lub innymi graczami. Ciekawostką jest brak elementów losowych w mechanizmach gry.

LEGO Rock Raiders
LEGO Rock Raiders

Strategiczne 13 listopada 1999

LEGO Rock Raiders to pierwsza strategia czasu rzeczywistego korzystające z licencji słynnych klocków. Całość została opracowana z myślą o najmłodszych graczach. Musimy pomóc komicznym rozbitkom w budowaniu bazy, w konstruowaniu sprzętu zmechanizowanego do poruszania się w obcym terenie i poszukiwaniu cennych złóż.

Horde: The Northern Wind
Horde: The Northern Wind

Strategiczne 3 listopada 1999

Horde: The Northern Wind to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, z fabułą nawiązującą do rosyjskich podań ludowych. Gracz wciela się tu w rolę bohatera, który wraz z grupą wiernych wojów rozpoczyna budowę osady i w trakcie jej rozwoju, musi obronić się przed zakusami żądnych krwi sąsiadów.

Theme Park World
Theme Park World

Strategiczne 3 listopada 1999

Theme Park World to przygotowana przez zespół deweloperski studia Bullfrog Productions strategia ekonomiczna, pozwalająca wcielić się w rolę dyrektora wirtualnego parku rozrywki. Gracz nie tylko może zarządzać wesołym miasteczkiem, ale także projektować jego atrakcje, a nawet zwiedzać go i bawić się w nim.

King of Dragon Pass
King of Dragon Pass

Strategiczne 31 października 1999

Osadzona w realiach fantasy produkcja łącząca elementy strategii turowej, przygodówki oraz gry RPG. Stając na czele niewielkiego klanu musimy zadbać o jego rozwój i dobrobyt oraz doprowadzić do zjednoczenia jemu podobnych klanów w jedno plemię pod naszym panowaniem. Głównym środkiem przekazu w grze nie jest grafika lecz tekst, a konstrukcja rozgrywki przypomina popularne książkowe gry fabularne, w których kształtujemy akcję poprzez podejmowanie szeregu decyzji i wyborów.

Faraon
Faraon

Strategiczne 30 października 1999

Kultowa strategia ekonomiczna stworzona przez studio Impressions Games i wydana przez firmę Sierra Entertainment. Faraon rozgrywa się w dolinie Nilu na przestrzeni kilkunastu stuleci p.n.e. – od epoki wielkich piramid, po czasy Nowego Państwa. Jako faraon, władca Egiptu, gracz musi przekształcić lokalne wioski w potężne metropolie oraz zaspokajać potrzeby swoich poddanych, a także wynieść swój naród ponad inne.

Rezerwowe Psy
Rezerwowe Psy

Strategiczne 27 października 1999

Rezerwowe Psy jest drużynową grą taktyczną wyprodukowaną przez firmę Nekrosoft. Gracze kierują oddziałem najemników, który rozprawia się z czołowymi postaciami polskiej sceny politycznej, mediów a nawet gwiazdami kina i celebrytami. Z uwagi na bardzo szydercze podejście do tematu, tytuł wzbudził spore kontrowersje.

The Settlers III: Misja Amazonek
The Settlers III: Misja Amazonek

Strategiczne 27 października 1999

The Settlers III: Quest of the Amazons jest rozszerzeniem do trzeciej części serii strategii czasu rzeczywistego rozwijanej przez deweloperów z firmy Blue Byte Software. Dodatek wprowadza m.in. czwartą nację - Amazonki, dwie kampanie, a także szereg opcjonalnych map i scenariuszy. Twórcy wzbogacili swoją grę również o nowych bohaterów, budynki, zaklęcia oraz specjalną jednostkę - złodzieja.

Corsairs: Conquest at Sea
Corsairs: Conquest at Sea

Strategiczne 20 października 1999

Gra strategiczno-zręcznościowa, w której wcielamy się w rolę żądnego przygód pirata. Akcja toczy się w XVIII wieku. Łupimy porty, bierzemy udział w bitwach morskich, handlujemy towarami, szukamy skarbów lub wypełniamy zlecenia jednego z ówczesnych mocarstw. Autorzy zaoferowali też obszerne opcje rozbudowy miast i zaawansowany system dyplomacji.

Sid Meier's Alien Crossfire
Sid Meier's Alien Crossfire

Strategiczne 20 października 1999

Pierwsze rozszerzenie do sygnowanej nazwiskiem Sida Meiera strategii turowej Alpha Centauri. Alien Crossfire wprowadza szereg zmian w rozgrywce, w tym siedem nowych frakcji.

Seven Kingdoms II: The Fryhtan Wars
Seven Kingdoms II: The Fryhtan Wars

Strategiczne 15 października 1999

Tytuł ten przenosi nas do magicznego świata, w którym bierzemy w panowanie jedną z kilkunastu nacji. Naszym zadaniem jest dbanie o interesy naszych obywateli oraz zapewnienie zwycięstwa w każdej walce.

Army Men: Toys In Space
Army Men: Toys In Space

Strategiczne 13 października 1999

Trzecia gra z cyklu militarnych strategii czasu rzeczywistego (RTS), którego bohaterami są plastikowi żołnierze. Tym razem gracz musi pomóc sierżantowi Sarge'owi i wojskom Zielonych w pokonaniu Złotych, którzy sprzymierzyli się z kosmitami. Gra wyprodukowana została przez studio deweloperskie firmy The 3DO Company.

Tanktics
Tanktics

Strategiczne 8 października 1999

Jest to gra z gatunku RTS, w której walczymy z przeciwnikiem tylko przy pomocy czołgów. Ta ubogość w arsenale i rodzaju broni rekompensowana jest przez ogromną, a niekiedy wręcz komiczną różnorodność w ich konstrukcji.