135. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 135. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Age of Sail II
Strategiczne 31 stycznia 2001
Wielkie XVIII wieczne bitwy morskie powracają w glorii chwały, dzięki realistycznemu odtworzeniu zmagań okrętów wojennych, będących wiernymi rekonstrukcjami tych z okresu 1775-1820.

Hogs of War
Strategiczne 30 stycznia 2001
Hogs of War to utrzymana w humorystycznej konwencji gra strategiczna, wyprodukowana przez ekipę deweloperską firmy Infogrames. Gracze dowodzą oddziałami złożonymi ze świń, które ubrane w mundury i wyposażone w sprzęt wojskowy walczą pod sztandarem jednej z sześciu światowych nacji.

Times of Conflict
Strategiczne 23 stycznia 2001
Obejmij naczelne dowództwo nad jedną z trzech nacji walczących o kontrolę nad planetą Edhaer i wykorzystaj wszystkie swe umiejętności taktyczne by ostatecznie pokonać przeciwników.

Kingdom Under Fire
Strategiczne 15 stycznia 2001
Kingdom Under Fire to ciekawe połącznie typowego RTS'a i gry z gatunku cRPG. Siły dobra i zła spotykają się ponownie, to po której stronie się opowiesz zależy tylko od Ciebie. Każda ze stron konflikt otrzymała własną, długą na 30 misji kampanie. Nie zabrakło też trybu multiplayer.

America: No Peace Beyond the Line
Strategiczne 15 stycznia 2001
Odkrywaj, podbijaj, broń się, buduj i stwórz w ten sposób na nowo historię Ameryki. Gra ta to typowy RTS, który pozwoli graczowi przejąć kontrolę nad jedną z czterech nacji i doprowadzić do jej dominacji nad pozostałymi.

Patrician II: Quest for Power
Strategiczne 10 stycznia 2001
Gra strategiczno-ekonomiczna osadzona w czternastowiecznych europejskich realiach. Gracz rozpoczyna swoje zmagania jako skromny kupiec posiadający mały okręt handlowy i stara się dorobić wielkich pieniędzy oraz zyskać uznanie w oczach ludzi.

State of War
Strategiczne 3 stycznia 2001
Zostań głównodowodzącym największych w historii sił wojskowych i pokonaj groźną sektę fanatyków Beho-Sunns zagrażającą wszystkim ludziom na Ziemi.

Aquarium
Strategiczne 14 grudnia 2000
Zbuduj i zarządzaj swoim własnym Oceanarium, stwarzając odpowiednie warunki bytowe dla różnego typu egzotycznych zwierząt i przyciągając turystów do zwiedzania.

Combat Command 2: Danger Forward
Strategiczne 13 grudnia 2000
Turowa gra strategiczna rozgrywana na mapach podzielonych hexogenalnie, pozwalająca kierować poczynaniami całych armii w latach 1940-1945.

Jagged Alliance 2.5: Unfinished Business
Strategiczne 1 grudnia 2000
Samodzielny dodatek do turowej gry taktyczne Jagged Alliance 2. Oferuje on zupełnie nową kampanię, w której rozegramy 20 ekscytujących misji. Do boju możemy poprowadzić postacie zaimportowane z podstawki, lub zatrudnić nowych najemników. Nie zabrakło też nie widzianych dotąd rodzajów uzbrojenia.

Kozacy: Europejskie Boje
Strategiczne 30 listopada 2000
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez ukraińskie studio GSC Game World. Kozacy: Europejskie Boje to gra osadzona w okresie od XVI do XVIII wieku, kiedy takie państwa jak Anglia, Francja, Hiszpania, Portugalia, Saksonia, Prusy, Rosja, Wenecja, Austria, Turcja i Rzeczpospolita Obojga Narodów były potęgami mogącymi wpływać na los całej Europy. Produkcja pozwala poprowadzić jedną z 16 grywalnych nacji, z których każda posiada indywidualne cechy, jednostki, wynalazki, architekturę itd.

TV Star
Strategiczne 30 listopada 2000
Zostań wielką gwiazdą filmową w świecie telewizyjnej opery mydlanej, wspinając się po szczeblach kariery za pomocą wszelkich dostępnych sposobów.

Star Trek: Starfleet Command II: Empires at War
Strategiczne 28 listopada 2000
Empires at War to kolejna wersja strategicznej rozgrywki czasu rzeczywistego w świecie Star Trek. Nowa kampania, dwie nowe rasy oraz ponad tysiąc wariantów statków dla miłośników Federacji.

Battle Isle: The Andosia War
Strategiczne 24 listopada 2000
Czwarta Battle Isle jest połączeniem strategi turowej ze strategią czasu rzeczywistego. Do dyspozycji są dwie kampanie po dwadzieścia misji każda, a także tryb multiplayer z darmowym serwerem Blue Byte.

Ground Control: Dark Conspiracy
Strategiczne 21 listopada 2000
Oficjalny dodatek do gry Ground Control zawierający nowe misje oraz trzecią frakcję z nowymi jednostkami. Rozszerzenie kontynuuje historię opowiedzianą w podstawce i pozwala na poznanie dalszych losów Sarah Parker i Jarreda Stone.

Cultures: Discovery of Vinland
Strategiczne 21 listopada 2000
Strategia czasu rzeczywistego, w której gracze zajmują się rozbudową i rozwojem cywilizacji Wikingów przybyłych na kontynent Amerykański z zadaniem odnalezienia części meteorytu mogącego przywrócić spokój w ich ojczyźnie.

Sacrifice
Strategiczne 17 listopada 2000
Sacrifice jest strategią czasu rzeczywistego wyprodukowaną przez studio Shiny Entertainment. Akcja gry osadzona została po zakończeniu Świętej Wojny, w której 5 bóstw pokonało stwórcę. Teraz toczą one bezwzględną walkę o panowanie nad światem. Gracz wybiera jedną z frakcji i stara się przechylić szalę zwycięstwa na jej stronę. Gra stworzona została głównie z myślą o trybie multiplayer, w którym może brać udział maksymalnie czterech uczestników.

Call to Power II
Strategiczne 15 listopada 2000
Druga odsłona cyklu turowych strategii stanowiących odpowiedź firmy Activision na serię Sid Meier’s Civilization. Naszym zadaniem jest podbój świata i stworzenie największego imperium w historii. W tym celu zarządzamy rozbudową miast, odkrywamy nowe tereny, rozwijamy technologię i dbamy o gospodarkę.

Heroes Chronicles: Szarża Smoków
Strategiczne 15 listopada 2000
Szósta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Szarża Smoków nasz protagonista Tarnum wyrusza na ratunek dobrym smokom z AvLee, zniewolonym przez żądną władzy smoczą królową Mutare. Po drodze odkrywa w swych szeregach szpiega, którym okazuje się krasnolud Kurbon.

Heroes Chronicles: Władcy Żywiołów
Strategiczne 15 listopada 2000
Piąta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Władcy Żywiołów jesteśmy świadkami końca trwającego od tysięcy lat rozejmu pomiędzy Władcami Ziemi, Powietrza, Ognia i Wody.

Heroes Chronicles: The Fiery Moon
Strategiczne 13 listopada 2000
Czwarta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. Fabuła Heroes Chronicles: The Fiery Moon stanowi kontynuację wydarzeń ukazanych w poprzednim epizodzie gry. Tarnum podąża śladem Vorra – jednego z trzech Przodków, który zmienił się w bezwzględnego boga wojny i uwięził dwóch pozostałych Przodków w miejscu, do którego prowadzi starożytny portal.

Konung: Legenda Północy
Strategiczne 11 listopada 2000
Konung: Legenda Północy to wyprodukowana przez firmę 1C Company strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami cRPG, której akcję osadzono w fantastycznym świecie, wzorowanym na wczesnośredniowieczną Skandynawię. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który pragnie zdobyć strzeżony przez smoki artefakt, dający władzę nad wszystkimi śmiertelnikami.

Space Empires IV
Strategiczne 9 listopada 2000
Space Empires IV to czwarta odsłona cieszącego się sporym uznaniem cyklu strategii turowych w realiach science-fiction. Gracz obejmuje kontrolę nad jedną z międzygwiezdnych cywilizacji, a jego zadaniem jest osiągnięcie dominacji we Wszechświecie. Gra, stworzona przez studio Malfador Machinations przy współudziale deweloperów z Shrapnel Games, odznacza się dużą złożonością i adresowana jest głównie do doświadczonych graczy.

Mission Humanity
Strategiczne 6 listopada 2000
Po zniszczeni Ziemi przez obcą rasę, ludzie wysyłają statek-matkę w poszukiwaniu rodzimej planety najeźdźców, która została jedyną szansą na nowy dom dla ludzkości.