Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

105. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 105. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Hotel dla zwierzaków
Hotel dla zwierzaków

Strategiczne 27 października 2006

Hotel dla zwierzaków to prosta strategia ekonomiczna stworzona z myślą o młodych użytkownikach komputerów. Jak sugeruje sam tytuł, głównym zadaniem gracza jest zarządzanie własnym hotelem dla zwierząt.

Anno 1701
Anno 1701

Strategiczne 26 października 2006

Anno 1701 to pozycja, która zainteresuje przede wszystkim miłośników mozolnego rozwijania i rozbudowywania zamorskich posiadłości oraz rośnięcia w potęgę poprzez zręczne, ekonomiczne manewry.

Melbourne Cup Challenge
Melbourne Cup Challenge

Strategiczne 26 października 2006

Frankie Dettori Racing to gra traktująca o jeździectwie, firmowana nazwiskiem jednego z najpopularniejszych i najlepszych dżokejów świata, Frankiego Dettori.

Star Wars: Empire at War - Forces of Corruption
Star Wars: Empire at War - Forces of Corruption

Strategiczne 24 października 2006

Pierwsze oficjalne rozszerzenie do gry Star Wars: Empire at War, opracowane przez studio Petroglyph. Akcja opisywanego dodatku toczy się tuż po wydarzeniach opowiedzianych w pierwowzorze – zamieszanie powstałe w wyniku zniszczenia pierwszej Gwiazdy Śmierci wykorzystuje niejaki Tyber Zann, który zamierza zostać największym przestępcą w galaktyce od czasów Jabby Hutta.

Theatre of War: Pola zagłady
Theatre of War: Pola zagłady

Strategiczne 20 października 2006

Kolejny ambitny projekt firmy Maddox Games, twórców gry IL-2 Sturmovik. WWII RTS to strategia, lub raczej gra wojenna rozgrywana w czasie rzeczywistym, która pozwala nam na dowodzenie oddziałami w walkach, które miały miejsce podczas II Wojny Światowej, w latach 1941-1945.

Gary Grigsby’s World at War: World Divided
Gary Grigsby’s World at War: World Divided

Strategiczne 20 października 2006

Kontynuacja wyróżnionej wieloma nagrodami wojennej strategii turowej Gary Grigsby’s World at War studia 2BY3 Games. Sequel opatrzony podtytułem World Divided stawia graczy ponownie w roli przywódcy jednego z mocarstw, biorących aktywny udział w II wojnie światowej. W porównaniu z pierwowzorem, mechanika rozgrywki wzbogacona została o kilka nieobecnych dotąd aspektów. Na powodzenie działań wojennych wpływ mogą tu mieć m.in.

Codename: Panzers - Złota Edycja
Codename: Panzers - Złota Edycja

Strategiczne 20 października 2006

Codename: Panzers Złota Edycja to specjalny pakiet, w skład którego wchodzą dwie części serii serii Codename, tj. Codename: Panzers - Faza Pierwsza oraz Codename: Panzers - Faza Druga. Oczywiście obie w pełnej polskiej wersji językowej.

Zoo Tycoon 2: Podwodny świat
Zoo Tycoon 2: Podwodny świat

Strategiczne 17 października 2006

Kolejny po African Adventure dodatek do Zoo Tycoon 2, za którego opracowaniem stoją autorzy pierwowzoru, czyli studio Blue Fang Games. Tym razem deweloperzy oddają do naszej dyspozycji dwadzieścia nowych gatunków zwierząt, m.in. orki, delfiny butlonose, żółwie morskie oraz płaszczki. Rozszerzenie wprowadza także nowe elementy krajobrazu, budynki i atrakcje dla gości.

Sid Meier's Railroads!
Sid Meier's Railroads!

Strategiczne 17 października 2006

Sid Meier’s Railroads! to gra ekonomiczna przygotowana przez studio Firaxis Games, którą można uznać za naturalną spadkobierczynię legendarnej serii Railroad Tycoon, zapoczątkowanej w 1990 roku (również przez Sida Meiera). Pod względem koncepcji, program ten nie odbiega od pozostałych odsłon cyklu – naszym zadaniem będzie stworzenie firmy transportowej, w której pierwsze skrzypce gra kolej.

Age of Empires III: The WarChiefs
Age of Empires III: The WarChiefs

Strategiczne 17 października 2006

Pierwsze oficjalne rozszerzenie do strategii czasu rzeczywistego pod tytułem Age of Empires III, opracowane przez zespół Ensemble Studios. Gracz otrzymuje do dyspozycji trzy nowe nacje (Irokezi, Siuksowie oraz Aztekowie), którym poświęcono fabularną kampanię.

Sid Meier's Civilization Chronicles
Sid Meier's Civilization Chronicles

Strategiczne 16 października 2006

Kompilacja czterech części kultowej serii gier strategicznych Sid Meier’s Civilization oraz dodatków do nich.

Twierdza: Legendy
Twierdza: Legendy

Strategiczne 13 października 2006

Stronghold Legends stanowi odświeżoną, ale i mocno zmodyfikowaną wersję oryginału. Twórcy wprowadzili w mechanice rozgrywki szereg zmian, zbliżających grę w stronę rasowej strategii RTS. Tym razem zrezygnowano z mocno rozbudowanej warstwy ekonomicznej, upraszczając model gospodarczy oraz system rozbudowy zamku i koncentrując się w szczególności na sferze batalistycznej. W odróżnieniu od poprzednich odsłon cyklu, fabułę nasycono także silnymi elementami fantasy.

Space Empires V
Space Empires V

Strategiczne 11 października 2006

Space Empires V to kolejna odsłona serii kosmicznych strategii handlowych. Z uwagi na to, iż poprzednik jest już produktem bardzo wiekowym i mocno archaicznym, autorzy dołożyli wszelkich starań, aby kolejny tytuł wzbudził duże zainteresowanie, tak wśród wieloletnich miłośników serii, jak i wśród graczy nie mających jeszcze styczności z rozległym światem Space Empires.

Shadows of War
Shadows of War

Strategiczne 10 października 2006

Jest rok 1936. Europa wciąż liże rany zadane w trakcie największej wojny w dziejach ludzkości. Tymczasem w centrum Starego Kontynentu pojawia się nowy wróg, który może zburzyć z trudem utrzymywany porządek na świecie. Jeśli nikt nie powstrzyma zagrożenia, konsekwencje nowego, globalnego konfliktu odmienią na zawsze losy wielu narodów.

Warhammer 40,000: Dawn of War – Dark Crusade
Warhammer 40,000: Dawn of War – Dark Crusade

Strategiczne 9 października 2006

Samodzielny dodatek do opracowanej przez studio Relic Entertainment strategii Warhammer 40,000: Dawn of War. Podstawową nowinką, jaką wprowadza rozszerzenie o nazwie Dark Crusade, są dwie frakcje. Pierwszą z nich stanowi rasa humanoidalnych robotów o nazwie Necroni, będących prawdziwymi maszynami do zabijania. Druga to posługujące się zaawansowaną technologią oraz rozwiniętą dyplomacją Dominium Tau.

Heroes of Annihilated Empires
Heroes of Annihilated Empires

Strategiczne 6 października 2006

„Heroes of Annihilated Empires” to gra strategiczna znanego na całym świecie ukraińskiego studia GSC Game World (m.in.: „S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl”, seria „Cossacks”, „Codename: Outbreak”).

Dominions 3: The Awakening
Dominions 3: The Awakening

Strategiczne 2 października 2006

Trzecia część słynnej strategii turowej, osadzonej w klimatach fantasy. Gracz po raz kolejny wciela się w postać jednego z lokalnych bóstw i wysyła do walki ogromne armie. Dominions III nastawiony jest głównie na rozgrywkę multiplayer.

Defcon: Globalna wojna termonuklearna
Defcon: Globalna wojna termonuklearna

Strategiczne 29 września 2006

Defcon to już trzeci projekt developerów ze studia Introversion Software, którzy stoją za stworzeniem Uplink: Trust is a Weakness oraz Darwinii. Inspiracją do powstania opisywanej gry bez wątpienia był film Gry wojenne (WarGames) z 1983 roku, a konkretniej sceny, gdzie tamtejszy superkomputer przeprowadzał liczne symulacje globalnego konfliktu nuklearnego.

Cezar IV
Cezar IV

Strategiczne 26 września 2006

Caesar IV to kolejna, czwarta już odsłona popularnego cyklu strategii-ekonomicznych, skupiających się na aspektach rozbudowy oraz zarządzania wirtualnym miastem w czasach starożytnego Imperium Rzymskiego.

Down in Flames: Eastern Front
Down in Flames: Eastern Front

Strategiczne 22 września 2006

Down in Flames: Eastern Front jest dodatkiem do oryginalnej, wydanej w 2005 roku, strategii lotniczej pt. Down in Flames. Do głównych atrakcji rozszerzenia z pewnością należy zaliczyć dodanie dwóch zupełnie nowych stron konfliktu (Rosji i Polski) oraz liczne usprawnienia i nowinki w dostępnych wcześniej opcjach.

ParaWorld
ParaWorld

Strategiczne 15 września 2006

Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w prehistorii. Co ciekawe, w tej wersji rzeczywistości dinozaury wcale nie wyginęły i nieustannie zagrażają zamieszkiwanym przez ludzi terytoriom. Obejmujemy dowództwo nad jednym z tutejszych klanów starając się przeżyć w nietypowej rzeczywistości.

Prison Tycoon 2: Maximum Security
Prison Tycoon 2: Maximum Security

Strategiczne 15 września 2006

Prison Tycoon 2: Maximum Security to przedstawiciel gatunku gier ekonomiczno–menedżerskich, poruszający temat więziennictwa. Tytuł daje nam szansę wcielenia się w rolę dość nietypowego przedsiębiorcy – właściciela prywatnego zakładu karnego.

The Guild 2
The Guild 2

Strategiczne 15 września 2006

Oryginalna hybryda gry RPG i strategii czasu rzeczywistego, stworzona przez zespół 4Head Studios. Gracz trafia do XIV-wiecznej Europy, czyli świata pełnego intryg, konfliktów i wojen. Głównym zadaniem, jakie przed nim stoi, jest wzbogacenie się, co można osiągnąć na różnorodne sposoby. Choć zabawę rozpoczynamy jako zwyczajny mieszkaniec miasta, szybko możemy rozwinąć się w dowolnym kierunku – nic nie stoi na przeszkodzie, by zająć się handlem, rzemiosłem, a nawet kradzieżą.

Joint Task Force
Joint Task Force

Strategiczne 12 września 2006

Wojenny RTS od autorów znakomitego Nexus: The Jupiter Incident. Gra koncentruje się na taktycznej stronie starć i nie zawraca sobie głowy typową dla tego gatunku rozbudową bazy. Autorzy przygotowali rozbudowana kampanię dla pojedynczego gracza, jak również tryb multiplayer, w ramach którego możemy walczyć z innymi ludźmi, lub połączyć z nimi siły przeciwko SI.