109. Gry Strategiczne PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 109. Gry z gatunku strategiczne na platformę PC ułożone według daty premiery.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Młody Doktor: Łapy i Pazury
Strategiczne 13 lutego 2006
Młody Doktor: Łapy i Pazury to stworzona z myślą o najmłodszych miłośnikach zwierząt gra strategiczna, pozwalająca wcielić się w rolę szefa kliniki weterynaryjnej. Gracz ma za zadanie opiekować się chorymi i zranionymi zwierzakami, ale także dbać o kondycje finansową i rozwój lecznicy. Tytuł wyprodukowany został przez studio deweloperskie Radon Labs.

American Conquest: Północ-Południe
Strategiczne 8 lutego 2006
Kolejna odsłona z serii American Conquest, za której stworzenie ponownie odpowiadają panowie z ukraińskiego studia GSC GameWorld. Tym razem twórcy umożliwili nam wzięcie udziału w amerykańskiej Wojnie Secesyjnej. Gra oferuje okazję pokierowania nie tylko armiami Unii oraz Konfederacji, ale również objęcie dowództwa nad teksańską milicją oraz piratami.

Command & Conquer: The First Decade
Strategiczne 7 lutego 2006
Zestaw dwunastu gier z serii Command & Conquer (jedenaście strategii czasu rzeczywistego i jeden tytuł akcji), wydanych na przestrzeni ostatniej dekady. Wszystkie tak zmodyfikowano aby bezproblemowo współpracowały z nowoczesnymi PeCetami i systemami operacyjnymi z rodziny Windows.

Flatspace II: The Rise of the Scarrid
Strategiczne 31 stycznia 2006
Flatspace II: The Rise of the Scarrid jest sequelem wydanej w 2003 roku kosmicznej symulacji autorstwa niezależnego studia Cornutopia. Akcja gry osadzona jest w dalekiej przyszłości, a gracz ponownie staje się świadkiem konfliktu pomiędzy ludźmi i rasą obcych – scarrid. Zabawa koncentruje się na handlu, jednak rozgrywkę urozmaicają elementy cRPG i zręcznościowej strzelanki.

Evil Islands: Forgotten in Astrale
Strategiczne 27 stycznia 2006
Forgotten in Astrale to podtytuł samodzielnego dodatku do Evil Islands: Curse of the Lost Soul, dobrze przyjętej przez graczy pozycji z gatunku cRPG z elementami strategii. Za stworzeniem dodatku stoi grupa zapaleńców-fanów oryginalnej wersji gry, skupionych w studiu developerskim Matilda Entertainment, którzy w końcowej fazie projektu otrzymali wsparcie ze strony Nival Interactive, producentów Evil Islands.

Playboy: The Mansion – Private Party
Strategiczne 25 stycznia 2006
Playboy: The Mansion – Private Party to dodatek do stworzonej przez Cyberlore Studios i wydanej przez Groove Games w 2005 roku gry Playboy: The Mansion, która pozwalała nam wcielić się w rolę Hugh Hefnera.

Circus Empire
Strategiczne 24 stycznia 2006
Circus Empire to symulacja cyrku przygotowana przez zespół Silver Wish Games, który wsławił się w świecie stworzeniem całkiem udanej gra akcji Chameleon (w Polsce Kameleon).

Mafia Tycoon
Strategiczne 10 stycznia 2006
Mafia Tycoon jest strategiczną grą turową, w której możemy wcielić się w rolę mafijnego bossa. Celem rozgrywki jest stworzenie dobrze prosperującego przestępczego imperium przy wykorzystaniu wszelkich możliwych środków i eliminacja lokalnych przeciwników na jeden z trzech dostępnych w grze sposobów.

Clint: Urban Rivals
Strategiczne 4 stycznia 2006
Clint: Urban Rivals to strategiczna gra karciana stworzona przez studio Acute. Produkt ten bazuje tylko i wyłącznie na trybie sieciowym. W ten sposób oferuje odbiorcom możliwość obcowania w wirtualnym świecie z żywymi przeciwnikami.

Star Chamber: The Harbinger Saga
Strategiczne 7 grudnia 2005
Star Chamber: The Harbinger Saga, to unowocześniona edycja gry pt. Star Chamber z roku 2003, będącej w istocie strategiczną, turową karcianką opowiadającą o intergalaktycznym konflikcie.

Hard Truck Tycoon
Strategiczne 24 listopada 2005
Symulacja ekonomiczna w środowisku przemysłu przewozowego. Innymi słowy dzięki tej produkcji gracz ma możliwość poczucia atmosfery tworzenia amerykańskiego transportu drogowego, którego „sercem” są ogromne ciężarówki.

War Plan Orange: Dreadnoughts in the Pacific 1922-1930
Strategiczne 23 listopada 2005
Turowa gra strategiczna autorstwa specjalizującego się w tym gatunku studia 2BY3 Games. W przeciwieństwie do większości poprzednich produkcji tejże firmy, w War Plan Orange: Dreadnoughts in the Pacific 1922-30 autorzy nie odtwarzają żadnych wydarzeń historycznych, proponując całkowicie fikcyjny scenariusz zdarzeń, opisujący hipotetyczną wojnę pomiędzy Japonią i Stanami Zjednoczonymi oraz sprzymierzonymi z nimi państwami.

Horse & Musket 2: Prussia's Glory
Strategiczne 18 listopada 2005
Kolejna, trzecia już odsłona cyklu strategicznych gier turowych o nazwie Horse & Musket. Tym razem, gracze skupiają się na pięciu największych bitwach piętnastoletniej wojny prusko-austriackiej, jaka miała miejsce w połowie XVIII wieku.

Pacific Storm
Strategiczne 17 listopada 2005
Pacific Storm to gra strategiczna czasu rzeczywistego, wykorzystująca motyw pamiętnej amerykańsko-japońskiej bitwy w rejonie Pearl Harbor z 7 grudnia 1941 roku. Oczywiście starcie w okolicach rzeczonego hawajskiego portu stanowi tylko jeden spośród mnóstwa zaimplementowanych scenariuszy, osadzonych w ramach Oceanu Spokojnego i zgodnych z realiami historycznymi II Wojny Światowej.

John Deere: North American Farmer
Strategiczne 15 listopada 2005
Druga odsłona strategii ekonomicznej, która przenosi nas w realia wielkich, amerykańskich farm. Tak jak w poprzedniej części, tak i tutaj naszym zadaniem jest zaplanowanie, zbudowanie, a później zarządzanie własnym gospodarstwem rolnym.

The Movies
Strategiczne 8 listopada 2005
The Movies to strategia ekonomiczna, wyprodukowana przez zespół deweloperski Lionhead Studios. Akcja gry osadzona została w okresie tzw. "złotych lat" Hollywood, a gracz wciela się w rolę debiutującego producenta filmowego, do którego obowiązków należy m.in. zatrudnianie aktorów, poszukiwanie scenariuszy i zapewnienie zaplecza finansowego. Twórcy z dbałością o szczegóły odtworzyli historię kinematografii.

Legion Arena
Strategiczne 4 listopada 2005
Legion Arena to przygotowana z dużym rozmachem gra strategiczna, która poprzez uwzględnienie elementów znanych z produkcji typowych dla gatunku RPG, oferuje użytkownikom coś więcej, aniżeli tylko tradycyjne potyczki z udziałem licznych armii.

Weird Worlds: Return to Infinite Space
Strategiczne 3 listopada 2005
Weird Worlds: Return to połączenie strategii turowej i strzelanki zręcznościowej z elementami przygodowymi. Jak określają ją sami twórcy, Weird Worlds: Return to Infinite Space jest ogromną operą kosmiczną, w której gracz ze zwykłego, szarego kapitana statku gwiezdnego przekształca się w intergalaktycznego bohatera.

Space Station Sim
Strategiczne 3 listopada 2005
Gra komputerowa z rodzaju symulatorów ekonomicznych, w której wcielamy się w postać administratora NASA. Naszym zadaniem będzie nadzorowanie budowy międzynarodowej stacji kosmicznej, a następnie kierowanie pracą i badaniami prowadzonymi na niej.

Perimeter: Emperor's Testament
Strategiczne 3 listopada 2005
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do wydanej w 2004 roku futurystycznej strategii czasu rzeczywistego. Warto przy tym dodać, iż jest to samodzielny dodatek i do poprawnego działania nie wymaga podstawowej wersji programu.

Cywilizacja 4
Strategiczne 25 października 2005
Czwarta odsłona bestsellerowej serii turowych gier strategicznych, zapoczątkowanej w 1991 roku przez legendę branży, Sida Meiera. Civilization IV stanowi kolejny ważny krok w rozwoju cyklu, łącząc klasyczne rozwiązania poprzednich części z nowoczesną oprawą graficzną oraz całym szeregiem nowości i zmian. Gracz obejmuje więc po raz kolejny pieczę nad wybraną cywilizacją, prowadząc ją przez kolejne tysiąclecia do panowania nad losowo wygenerowanym światem.

RollerCoaster Tycoon 3: Wild!
Strategiczne 25 października 2005
Drugie, po RCT3: Soaked!, oficjalne rozszerzenie trzeciej części programu, pozwalającego graczom wcielić się w dyrektora ogromnego parku rozrywki. Dzięki dodatkowi Wild!, nasze wesołe miasteczko powiększa się o kolejne atrakcje, tym razem związane z dzikimi zwierzętami.

Z Moskwy po Berlin
Strategiczne 24 października 2005
Moscow to Berlin to już czwarta odsłona cyklu strategii czasu rzeczywistego (RTS), nawiązującego do burzliwych wydarzeń na frontach II Wojny Światowej i opracowywanego przez pracowników zespołu Digital Reality.

Liga Polska Manager 2005
Strategiczne 23 października 2005
Liga Polska Manager 2005 jest siódmą odsłoną cyklu strategii menedżerskich, rozwijanego przez firmy MarkSoft oraz mGroup. Gracz ponownie ma okazję wcielić się w rolę menedżera klubu piłkarskiego występującego w jednej z trzech polskich lig i dzięki swoim umiejętnościom zarządzania sprawić, by prowadzona przez niego drużyna sięgnęła po najwyższe futbolowe laury.