Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka ParaWorld (PC)

ParaWorld PC

Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w prehistorii. Co ciekawe, w tej wersji rzeczywistości dinozaury wcale nie wyginęły i nieustannie zagrażają zamieszkiwanym przez ludzi terytoriom.

Strategiczne | RTS

PC Windows
Okładka ParaWorld (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

15września2006

6grudnia2006

pudełko PL

To druga już gra w ofercie firmy SEK, która wcześniej zasłynęła dzięki strategii Wiggles. ParaWorld jednak tamtego tytułu zupełnie nie przypomina. Akcję gry osadzono w prehistorii. Co ciekawe, w tej wersji rzeczywistości dinozaury wcale nie wyginęły i nieustannie zagrażają zamieszkiwanym przez ludzi terytoriom. Obejmujemy dowództwo nad jednym z tutejszych klanów starając się przeżyć w nietypowej rzeczywistości. Gra zachowuje wszystkie elementy standardowych RTS-ów przy czym na szczególną uwagę zasługuje unowocześniony moduł zarządzania jednostkami, który ma ułatwić kontrolowanie pojedynczych wojaków.

Grę oparto na bardzo wydajnym silniku graficznym, dzięki któremu cały świat ParaWorld jest trójwymiarowy. Spore rozmiary map umożliwiły zaimplementowanie do gry nawet największych dinozaurów pokroju słynnego T-Rexa. Co ciekawe, wiele z nich można spróbować udomowić czy nawet wykorzystywać w walkach z innymi klanami.

W ParaWorld każda podległa jednostka zachowuje się inaczej. Duży wpływ mają tu cechy charakteru konkretnej osoby. Autorzy udostępnili oczywiście możliwość szkolenia swych wojaków. W miarę kolejnych walk awansują oni na kolejne poziomy doświadczenia. Autorzy gry udostępnili również system awansowania swych podwładnych - Ci najlepsi staną na czele większych oddziałów.

  • Ponad 50 gatunków zwierząt zamieszkujących świat gry (część z nich można udomowić a następnie wykorzystać w walkach).
  • 40 różnych gatunków dinozaurów.
  • Pięć różnorakich stref klimatycznych.
  • 20 światów (map), na których można rozgrywać misje.
  • Rozbudowana kampania singleplayer z trzema typami przywódców, każdy z nich wymaga zastosowania odmiennej taktyki działania.
  • Trzy tryby prowadzenia walk w trybie multiplayer (poprzez LAN lub Internet - do 8 graczy).
  • Rozbudowany system zarządzania podwładnymi umożliwiający obserwowanie rozwoju nawet pojedynczych jednostek.
  • Możliwość zdobywania doświadczenia przez podległe oddziały.
  • Możliwość wyposażania swych oddziałów w ulepszone zbroje i broń białą,
Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 8  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 6.62 / 10 na podstawie 2098 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.5 / 10 na podstawie 60 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,99 PLN

Gry podobne do ParaWorld

Klasyfikacja PEGI ParaWorld

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe ParaWorld

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 1.6 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce FX5700 lub lepsza), 5 GB HDD, Windows 2000/XP

ParaWorld - recenzja gry

Recenzja 8 stycznia 2007, 11:32

Bitwy są tu z reguły do przesady chaotyczne. Niby mamy możliwość ustalania formacji, ale po wydaniu rozkazu ataku i tak całe szyki automatycznie się rozsypują i hulaj dusza, piekła nie ma. Samo kierowanie jednostkami i dbanie o to, by trzymały się najrozsądniejszych ustawień bywa problematyczne, a jeśli chcemy dorzucić do tego jakieś czary czy umiejętności... Robi się nam trochę Geometry Wars, a nie strategia. Pewnym sposobem na ograniczenie tego kryzysu jest zastosowany przez twórców limit jednostek, idący w parze z dość oryginalnym rozwiązaniem w kwestii interfejsu, tzw. Army Controllerem. Na screenach widzicie to cudo po lewej stronie ekranu – jest to menu, pozwalające przez cały czas obserwować stan wszystkich naszych jednostek, począwszy od robotników, a na bohaterach skończywszy. Bardzo to praktyczne i dobrze zrealizowane. Jak łatwo sobie po kwadracikach policzyć, jesteśmy związani limitem 52 jednostek. Mało? Ano mało, zwłaszcza jak sobie odejmiemy od tego minimum 10 robotników bez żadnej wartości bojowej.