
Data wydania: 30 sierpnia 2006
Sieciowa, turowa strategia, opierająca się na świecie znanej, francuskiej gry MMORPG o nazwie Dofus. Ze względu na zastosowaną koncepcję rozgrywki oraz charakterystyczny klimat, grę można śmiało porównać do znanego z konsoli PlayStation tytułu Final Fantasy Tactics.
Gracze
Dofus-Arena to sieciowa, turowa strategia, opierająca się na świecie znanej, francuskiej gry MMORPG o nazwie Dofus. Ze względu na zastosowaną koncepcję rozgrywki oraz charakterystyczny klimat, grę można śmiało porównać do znanego z konsoli PlayStation tytułu Final Fantasy Tactics, zaś graczom pecetowym styl gry może przywodzić na myśl takie produkcje, jak Jagged Alliance czy Silent Storm – tyle, że w Arenie potyczki toczymy wyłącznie z żywymi graczami za pośrednictwem Internetu, a animowana szata graficzna i humorystyczny, barwny świat przedstawiony, zachęcają do gry także młodszych użytkowników.
Po zarejestrowaniu się na stronie producenta możemy przystąpić do zalogowania się i wybrania jednego z dwóch dostępnych trybów rozgrywki: 1v1 oraz 2v2, w zależności od tego, czy preferujemy indywidualną rozgrywkę, czy też grę zespołową. Zanim zaczniemy rywalizację na polu bitwy (podobnie jak we wspomnianych wyżej tytułach, podzielonym na kwadraty i charakteryzującym się różną konfiguracją terenową), musimy stworzyć pewną pulę postaci (maksymalnie 10), z których przed każdą walką będziemy komponować nasz zgrany, wzajemnie uzupełniający się zespół. Do wyboru mamy dziesięć profesji o różnych umiejętnościach, czarach i rolach, jakie mogą pełnić na placu boju. Każdy wojownik jest określany czterema głównymi parametrami: punktami życia, szybkością, punktami akcji, inicjatywą; oraz serią atrybutów drugorzędnych, takich jak: odporność na obrażenia różnego typu, siła uderzeń itp. Sami wybieramy, jakie zdolności czy zaklęcia będzie znał nasz pupil, sami także kompletujemy jego ekwipunek, składający się z broni (różnego rodzaju miecze, różdżki, sztylety itd.) peleryny, hełmu, zwierzątka-towarzysza oraz tytułowego „dofusa”, czyli przedmiotu przypominającego wyglądem wielkie jajko. Każdy noszony przedmiot ma wpływ na parametry i atrybuty naszej postaci, jednocześnie podnosi także wartość bojową oraz koszt wystawienia naszego żołdaka. Przed walką mamy bowiem ustalony limit punktów, które możemy przeznaczyć na złożenie kilkuosobowego zespołu bohaterów. Należy więc racjonalnie uzbrajać swych podopiecznych i rozsądnie wybierać zdolności, aby wyważyć proporcję jakości do ilości.
Sama walka prowadzona jest oczywiście w systemie turowym, przy czym zastosowano bardzo ciekawy patent, pozwalający znacząco przyspieszyć walki. Każda kolejna tura powoduje bowiem stopniowe zmniejszanie się pola bitwy, najbardziej zewnętrzne klocki mapy po prostu odpadają, zmuszając graczy do walki na bliskim dystansie. Każde zwycięstwo podnosi nasz współczynnik doświadczenia, jednak nie ma on bezpośredniego wpływu na umiejętności czy siłę naszych postaci – jest to tylko swojego rodzaju wskaźnik naszych umiejętności strategicznych. Nie zmienia to oczywiście faktu, iż zdobycie jak największej ilości punktów doświadczenia należy do priorytetowych celów rozgrywki. Bitwy toczymy w trzech głównych trybach gry: aktywnym ladderze (punktującym każdą porażkę i każdy tryumf), praktyce z przyjaciółmi (nie sankcjonowanej przez jakąkolwiek punktację) oraz losowej rozgrywce (przypomina praktykę, tyle że tutaj ćwiczymy z losowo dobranym przeciwnikiem, tak jak w ladderze).
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Francuska firma Ankama Studio, która miłośnikom gatunku MMOcRPG kojarzy się z grami Dofus i Wakfu, ujawniła prace nad utrzymanym w podobnym klimacie hack'n'slashem. Póki co wiadomo niewiele ponad to, że gra zatytułowana Slage ukaże się w wersji na komputery PC. Więcej szczegółów na temat tej produkcji poznamy za tydzień.
gry
Aleksander Kaczmarek
11 kwietnia 2010 14:28
Studio Ankama Games zasłynęło dotąd głównie ze stworzenia gier MMORPG z serii Dofus. Dzisiaj wspomniana firma ujawniła, że pracuje już nad kolejnym projektem, który także przeznaczony jest do rozgrywek sieciowych. Nadchodzący tytuł to świeżo zaanonsowana pozycja o nazwie Wakfu.
gry
Marek Grochowski
6 marca 2007 17:58
Wymagania sprzętowe gry Dofus-Arena:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium III 1,2GHz, 256MB RAM, Windows 2000/XP.
Średnie Oceny:
Średnia z 44 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.