Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka The Guild 2 (PC)

The Guild 2 PC

Oryginalna hybryda gry RPG i strategii czasu rzeczywistego, stworzona przez zespół 4Head Studios. Gracz trafia do XIV-wiecznej Europy, czyli świata pełnego intryg, konfliktów i wojen.

Strategiczne | ekonomiczne | średniowiecze

PC Windows
Okładka The Guild 2 (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

15września2006

8lutego2007

pudełko PL

The Guild 2 jest oryginalną grą, która przy pomocy mikstury dwóch gatunków, strategii i cRPG, stara się w możliwie najbardziej realistyczny sposób odwzorować egzystencję w późnym średniowieczu. Po odpaleniu programu, gracz zostaje w magiczny sposób przeniesiony do XIV wieku, a więc okresu mocno niespokojnego, pełnego konfliktów, bitew i intryg – krótko mówiąc, wymarzonego dla oportunistów i spryciarzy, pragnących szybko się wzbogacić i awansować w społecznej drabince. Taki właśnie cel przyświeca nam w sequelu gry Europa 1400: The Guild, zaś to, w jaki sposób owe zadanie zrealizujemy, zależy tylko i wyłącznie od naszej inwencji i pomysłowości.

Niestety, podobnie jak w dzisiejszych czasach, droga do bogactwa i sławy jest dosyć kręta, bardzo długa i nie zawsze starczy nam jednego życia, by dotrzeć do upragnionego szczęścia. Robiąc jednak użytek z bystrego rozumu i zdolności pojawiania się w odpowiednim miejscu i we właściwym czasie, możemy włączyć w realizację naszego misternego planu także towarzyszy (formując grupę do 3 przyjaciół, każdy z własnym zestawem mocnych i słabych stron), a nawet członków naszego rodu – gra pozwala nam na założenie własnej dynastii, z czego zdecydowanie powinniśmy skorzystać, wszakże rodzinka to podstawa. Kiedy urośniemy w siłę, przybędzie nam włosów na klacie i z prymitywnego rzemieślnika przeobrazimy się we wpływowego burmistrza miasta czy głowę gildii – nasz głos zacznie mieć znaczenie na arenie międzynarodowej, umożliwiając nam bezpośrednie wpływanie na bieg historii. Także amatorzy ciemnych interesów znajdą w The Guild 2 coś dla siebie – zamiast nudnego, uczciwego życia, nasz średniowieczny odpowiednik może stać się łotrzykiem, zawadiaką i złoczyńcą, aby ostatecznie wyewoluować w złowrogiego barona podziemnego świata czy wręcz poszukiwanego króla złodziei. Krótko mówiąc, gra oferuje nam iście oceaniczną różnorodność i jeśli tylko uzbroimy się w cierpliwość, zostać możemy politykiem, arystokratą, a nawet księdzem! Autorzy postawili w tym przypadku na pełną swobodę działań i precyzyjne przedstawienie średniowiecznych realiów.

Naszą klasyczną drogę od zera do (anty)bohatera ilustruje szczegółowa i dopracowana szata graficzna, oczywiście w pełnym trójwymiarze. Cała rozgrywka ma miejsce w czasie rzeczywistym, co zresztą jest całkiem zrozumiałe – tury mogłyby w tym przypadku zaszkodzić realizmowi i nadmiernie skomplikować grę. The Guild 2 otwiera przed nami niezliczoną ilość drzwi do średniowiecza, wymagając jedynie zebrania dostatecznie dużej ilości odwagi i chęci, wymaganych do rozbicia świnki z oszczędnościami, a następnie cofnięcia się o siedem stuleci wstecz.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7.305 / 10 na podstawie 1243 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.3 / 10 na podstawie 15 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Wymagania wiekowe The Guild 2

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe The Guild 2

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 6600 lub lepsza), 2.5 GB HDD, Windows XP

The Guild 2 - recenzja gry

Recenzja 9 listopada 2006, 13:10

Gwoździem do trumny, na której wyryto frazę „realizm” jest natomiast niewydolny system ekonomiczny. Teoretycznie cały świat gry żyje własnym życiem. Postacie biją się o urzędy, zakładają nowe biznesy, plajtują, tworzą nowe powiązania itd. W praktyce jednak gra szybko zatrzymuje się w ślepej uliczce. Cały system ekonomiczny bazuje na sieci rynków. W każdym z miast jest jeden rynek. Można na nim kupować wszelkiego typu dobra i surowce, a także sprzedawać to, co samemu się wyprodukowało. Można też sprzedawać w sklepach fabrycznych (ale nikt w nich nie kupuje). Zastosowano oczywiście regułę popytu i podaży (im mniejsza podaż tym większy popyt i na odwrót). Niestety żaden z przedsiębiorców nie dąży do osiągnięcia upragnionego punktu równowagi. W efekcie po kilkunastu turach zaczyna brakować surowców, bo nie ma komu ich produkować. Jest to ogromne niedociągnięcie gry. Sama ekonomia opiera się zaś tylko na doczesnych potrzebach rynku danego miasta. Niestety nie uświadczycie tutaj wyczuwania koniunktury. Czegoś takiego po prostu nie ma w tej grze.